5 tysięcy złotych za brudne spodnie? Gucci wywołało burzę

„Zielona” polityka w tym przypadku chyba potraktowana została zbyt dosłownie przez dom mody Gucci

Publikacja: 24.09.2020 18:36

Fot: Gucci

Fot: Gucci

Foto: Fot: Gucci

Buty sklejone taśmą, normcore’owe koszulki za tysiące złotych i inne produkty codziennego użytku w wersji luksusowej, na przykład torby na zakupy, na stałe weszły do repertuaru marek luksusowych.

Zainteresowanie – i krytyka, którą wywołują – to dla domów mody marketingowe paliwo, dlatego w nowej kolekcji Gucci pojawił się kolejny produkt „zacierający granicę między klasyką i współczesnością”. To spodnie-ogrodniczki, które wyglądają, jakby zostały ubrudzone ziemią i trawą. Cena? 1400 dolarów (ok. 5,5 tys. złotych).

Czytaj też: Spalone słońcem. Kolekcjonerzy kochają te zegarki z powodu ich wad fabrycznych

Z jednej strony Gucci pod kreatywnym przywództwem Alessandra Michele’a kontynuuje „grunge’owy” kierunek znany już z wcześniejszych pokazów na jesień/zimę 2020. Z drugiej – powołuje się na zasady swojej eko-polityki, bo spodnie wykonano z organicznej bawełny, a skrawki materiałów, które powstały w produkcji, zostaną ponownie wykorzystane w ramach programu upcyklingowego „Gucci Up”.

Brudne spodnie Gucci. Moda czy prowokacja? 

Takie wyjaśnienia nie przekonały jednak internautów, którzy rozpętali na Twitterze prawdziwą burzę. „Szczyt głupoty” to tylko jedno z łagodniejszych określeń na dostępne w dwóch wersjach spodnie (w ofercie jest również wersja podstawowa dżinsów za jedyne 1200 dolarów).

Z podobną „trollingową” strategią najczęściej łączy się Demną Gvasalię z Balenciagi, ale Gucci również ma już na koncie kilka prowokacyjnych projektów. Pod koniec 2018 roku do sprzedaży trafiły fabrycznie zniszczone sneakersy tej marki. Wyglądały niechlujnie, ale w butikach trzeba było za nie zapłacić 870 dolarów (ok. 3300 złotych).

Buty sklejone taśmą, normcore’owe koszulki za tysiące złotych i inne produkty codziennego użytku w wersji luksusowej, na przykład torby na zakupy, na stałe weszły do repertuaru marek luksusowych.

Zainteresowanie – i krytyka, którą wywołują – to dla domów mody marketingowe paliwo, dlatego w nowej kolekcji Gucci pojawił się kolejny produkt „zacierający granicę między klasyką i współczesnością”. To spodnie-ogrodniczki, które wyglądają, jakby zostały ubrudzone ziemią i trawą. Cena? 1400 dolarów (ok. 5,5 tys. złotych).

Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie