Reklama
Rozwiń
Reklama

Multimiliarderzy: oto 10 najbogatszych ludzi świata mody

W czołówce zestawienia najbogatszych ludzi świata mody znaleźli się wyłącznie mężczyźni. Choć 2020 rok jest dla branży fatalny, najbogatsi nie mają powodów do narzekania

Publikacja: 14.09.2020 09:08

Fot: Bernard Arnault (drugi z prawej) to dziś jeden z najbogatszych ludzi świata. Fot: LVMH Twitter

Fot: Bernard Arnault (drugi z prawej) to dziś jeden z najbogatszych ludzi świata. Fot: LVMH Twitter

Foto: Fot: Bernard Arnault (drugi z prawej) to dziś jeden z najbogatszych ludzi świata. Fot: LVMH Twitter

Pandemia nie zaszkodziła najbogatszym ludziom na świecie. Wręcz przeciwnie – majątki wielu z nich w ciągu ostatnich miesięcy znacząco wzrosły. Stało się tak m.in. w przypadku Jeffa Bezosa czy Elona Muska.

Potentaci rynku mody nie mogą pochwalić się tak dobrymi wynikami. Nawet szybkie wzrosty po ponownym otwarciu salonów, najpierw w Chinach, później w kolejnych regionach świata, nie pomogły gigantom z branży fashion uniknąć strat. Można już wprost mówić, że 2020 będzie fatalnym rokiem w biznesie modowym.

Czytaj też: Chińskie LVMH w tarapatach. Co trzeba wiedzieć o firmie Shandong Ruyi, potenctacie rynku dóbr luksusowych w Chinach?

To jednak nie znaczy, że modowi miliarderzy mają powody do rozpaczy. Majątek pierwszej piętnastki najbogatszych wycenia się na ponad 400 miliardów dolarów. To zestawienie, w oparciu o dane pochodzące z przygotowanego przez Forbesa rankingu Real Time Billionaires, opracował magazyn NSS.

Najbogatsi ludzie świata mody: oto pierwsza dziesiątka

W pierwszej dziesiątce zabrakło miejsca dla choćby jednej kobiety. Dopiero na 12. miejscu znalazła się Sandra Ortega Mera, córka Amancia Ortegi (twórcy między innymi marki Zara) i zmarłej w 2013 roku Rosalii Mery. Aktualnie w czołówce rankingu najbogatszych (i najbardziej wpływowych) mężczyzn świata mody znajdują się:

10. Heinrich Deichmann (9,5 miliarda dolarów) – szef firmy Deichmann, największej europejskiej sieci sklepów z butami

Reklama
Reklama

9. Anders Holch Povlsen (10,8 miliarda dolarów) – prezes duńskiego Bestsellera, właściciela marek fast fashion oraz udziałowca kilku firm technologicznych

8. Stefan Persson (17,2 miliarda dolarów) – były prezes i główny udziałowiec w grupie H&M

7. Leonardo del Vecchio (20,7 miliarda dolarów) – twórca grupy Luxottica, największego pod względem przychodów producenta okularów na świecie

6. Gerard i Alain Wertheimerowie (24,6 miliarda dolarów) – właściciele francuskiego domu mody Chanel

5. Tadashi Yanai (31,5 miliarda dolarów) – twórca imperium Fast Retailing, do którego należą m.in. Uniqlo i Helmut Lang

Reklama
Reklama

4. Francois Pinault (43,3 miliarda dolarów) – twórca i honorowy prezydent grupy Kering oraz innych firm wchodzących w skład podmiotu o nazwie Groupe Artemis (należy do niego m.in. dom aukcyjny Christie’s)

3. Phil Knight (44,7 miliarda dolarów) – twórca Nike, prezes tej firmy do 2016 roku

2. Amancio Ortega (65,4 miliarda dolarów) –  twórca grupy Inditex, właściciela Zary, Bershki i Oysho

1. Bernard Arnault (118 miliardów dolarów) – właściciel grupy LVMH, do której należą takie marki jak Louis Vuitton, Dior, Fendi, TAG Heuer czy wódka Belvedere.

Pandemia nie zaszkodziła najbogatszym ludziom na świecie. Wręcz przeciwnie – majątki wielu z nich w ciągu ostatnich miesięcy znacząco wzrosły. Stało się tak m.in. w przypadku Jeffa Bezosa czy Elona Muska.

Potentaci rynku mody nie mogą pochwalić się tak dobrymi wynikami. Nawet szybkie wzrosty po ponownym otwarciu salonów, najpierw w Chinach, później w kolejnych regionach świata, nie pomogły gigantom z branży fashion uniknąć strat. Można już wprost mówić, że 2020 będzie fatalnym rokiem w biznesie modowym.

Reklama
Materiał Promocyjny
Porcelana to więcej niż filiżanka na stole, to styl życia!
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama