Multimiliarderzy: oto 10 najbogatszych ludzi świata mody

W czołówce zestawienia najbogatszych ludzi świata mody znaleźli się wyłącznie mężczyźni. Choć 2020 rok jest dla branży fatalny, najbogatsi nie mają powodów do narzekania

Publikacja: 14.09.2020 09:08

Fot: Bernard Arnault (drugi z prawej) to dziś jeden z najbogatszych ludzi świata. Fot: LVMH Twitter

Fot: Bernard Arnault (drugi z prawej) to dziś jeden z najbogatszych ludzi świata. Fot: LVMH Twitter

Foto: Fot: Bernard Arnault (drugi z prawej) to dziś jeden z najbogatszych ludzi świata. Fot: LVMH Twitter

Pandemia nie zaszkodziła najbogatszym ludziom na świecie. Wręcz przeciwnie – majątki wielu z nich w ciągu ostatnich miesięcy znacząco wzrosły. Stało się tak m.in. w przypadku Jeffa Bezosa czy Elona Muska.

Potentaci rynku mody nie mogą pochwalić się tak dobrymi wynikami. Nawet szybkie wzrosty po ponownym otwarciu salonów, najpierw w Chinach, później w kolejnych regionach świata, nie pomogły gigantom z branży fashion uniknąć strat. Można już wprost mówić, że 2020 będzie fatalnym rokiem w biznesie modowym.

Czytaj też: Chińskie LVMH w tarapatach. Co trzeba wiedzieć o firmie Shandong Ruyi, potenctacie rynku dóbr luksusowych w Chinach?

To jednak nie znaczy, że modowi miliarderzy mają powody do rozpaczy. Majątek pierwszej piętnastki najbogatszych wycenia się na ponad 400 miliardów dolarów. To zestawienie, w oparciu o dane pochodzące z przygotowanego przez Forbesa rankingu Real Time Billionaires, opracował magazyn NSS.

Najbogatsi ludzie świata mody: oto pierwsza dziesiątka

W pierwszej dziesiątce zabrakło miejsca dla choćby jednej kobiety. Dopiero na 12. miejscu znalazła się Sandra Ortega Mera, córka Amancia Ortegi (twórcy między innymi marki Zara) i zmarłej w 2013 roku Rosalii Mery. Aktualnie w czołówce rankingu najbogatszych (i najbardziej wpływowych) mężczyzn świata mody znajdują się:

10. Heinrich Deichmann (9,5 miliarda dolarów) – szef firmy Deichmann, największej europejskiej sieci sklepów z butami

9. Anders Holch Povlsen (10,8 miliarda dolarów) – prezes duńskiego Bestsellera, właściciela marek fast fashion oraz udziałowca kilku firm technologicznych

8. Stefan Persson (17,2 miliarda dolarów) – były prezes i główny udziałowiec w grupie H&M

7. Leonardo del Vecchio (20,7 miliarda dolarów) – twórca grupy Luxottica, największego pod względem przychodów producenta okularów na świecie

6. Gerard i Alain Wertheimerowie (24,6 miliarda dolarów) – właściciele francuskiego domu mody Chanel

5. Tadashi Yanai (31,5 miliarda dolarów) – twórca imperium Fast Retailing, do którego należą m.in. Uniqlo i Helmut Lang

4. Francois Pinault (43,3 miliarda dolarów) – twórca i honorowy prezydent grupy Kering oraz innych firm wchodzących w skład podmiotu o nazwie Groupe Artemis (należy do niego m.in. dom aukcyjny Christie’s)

3. Phil Knight (44,7 miliarda dolarów) – twórca Nike, prezes tej firmy do 2016 roku

2. Amancio Ortega (65,4 miliarda dolarów) –  twórca grupy Inditex, właściciela Zary, Bershki i Oysho

1. Bernard Arnault (118 miliardów dolarów) – właściciel grupy LVMH, do której należą takie marki jak Louis Vuitton, Dior, Fendi, TAG Heuer czy wódka Belvedere.

Pandemia nie zaszkodziła najbogatszym ludziom na świecie. Wręcz przeciwnie – majątki wielu z nich w ciągu ostatnich miesięcy znacząco wzrosły. Stało się tak m.in. w przypadku Jeffa Bezosa czy Elona Muska.

Potentaci rynku mody nie mogą pochwalić się tak dobrymi wynikami. Nawet szybkie wzrosty po ponownym otwarciu salonów, najpierw w Chinach, później w kolejnych regionach świata, nie pomogły gigantom z branży fashion uniknąć strat. Można już wprost mówić, że 2020 będzie fatalnym rokiem w biznesie modowym.

Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady