Dyrektor kreatywny Gucci zapowiada rewolucyjne zmiany

Gucci dołącza w ten sposób do grona potentatów domagających się zmian w kalendarzu wydarzeń świata mody. Pojawiła się też zapowiedź ograniczenia do dwóch kolekcji rocznie.

Publikacja: 26.05.2020 16:56

Fot: Gucci

Fot: Gucci

Foto: Fot: Gucci

Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci, opublikował na Instagramie wyimki ze swojego dziennika. Znalazły się w nich m.in. przemyślenia dotyczące kierunku, w którym słynna włoska marka powinna ewoluować w najbliższym czasie.

Etykiety bezosobowego dyskursu

W notatkach powstających od końca marca do połowy maja Michele pisze m.in. o potrzebie zmiany dotychczasowegokalendarza modowego. 

Czytaj też: Jak będzie wyglądać przyszłość pokazów mody po pandemii?

W przypadku Gucci będzie to oznaczać zmniejszenie aktywności i ograniczenie się do zaledwie dwóch dużych kolekcji w ciągu roku. Mają one nawiązywać nazwami do form i pojęć zaczerpniętych z muzyki klasycznej – między innymi do madrygału, symfonii, uwertury czy nokturnu.

„Chciałbym zostawić za sobą to, co zawłaszczyło nasz poprzedni świat: pre-kolekcje na jesień, wiosna-lato, jesień-zima. Myślę, że to nieaktualne słowa, etykiety bezosobowego dyskursu, który stracił dziś znaczenie” – pisze Alessandro Michele.

Branża mody na wstecznym biegu

Gucci to kolejna marka należąca do włoskiej grupy Kering, która zapowiedziała reformę, jeśli chodzi o udział w pokazach, prezentacjach i tygodniach mody. Wcześniej rezygnację z najbliższych wydarzeń tego typu zapowiedział Saint Laurent.

W swoich notatkach Michele pisze m.in. o potrzebie zmniejszenia tempa, w jakim pracuje świat mody. Oświadczenie projektanta dobrze koresponduje ze wspólnym stanowiskiem i rekomendacjami brytyjskiego i amerykańskiego stowarzyszenia projektantów.

W ubiegłym tygodniu te organizacje zaapelowały do marek, projektantów i sklepów o zmniejszenie produkcji, rzadsze kolekcje i pracę nad poprawieniem jakości ubrań i akcesoriów.

Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci, opublikował na Instagramie wyimki ze swojego dziennika. Znalazły się w nich m.in. przemyślenia dotyczące kierunku, w którym słynna włoska marka powinna ewoluować w najbliższym czasie.

Etykiety bezosobowego dyskursu

Pozostało 85% artykułu
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady