Gdy w 2011 roku na mapie Warszawy pojawił się Vitkac, wiadomo było, że powodzenie projektu będzie ważnym testem dla segmentu dóbr luksusowych w Polsce.
Pierwsze butiki otworzyły wtedy w warszawskim domu handlowym tak znane marki, jak Gucci, Louis Vuitton czy YSL. Vitkac, którego stworzenie miało kosztować 80 mln euro, zdał egzamin bezbłędnie.
Okazało się, że w Polsce nie brakuje klientów zainteresowanych modą z najwyżej półki. Luksusowy sklep stał się ikoną, rozpoznawalną w całym kraju. Po sukcesie warszawskiego Vitkaca pojawia się jego brat bliźniak, tym razem w Krakowie.
Nowe marki w Vitkacu
Nowy dom handlowy ma wystartować w tym roku w ulokowanym na Rynku Głównym Pasażu 13. Tam dotychczas funkcjonował Likus Contept Store, należący do rodziny Likusów, właścicieli Vitkaca czy Hotelu Warszawa.
Nowy Vitkac będzie się różnił od swojego warszawskiego odpowiednika – przynajmniej z zewnątrz. Nie wiadomo, jakie marki otworzą tam swoje butiki, ale mówi się, że właściciele Vitkaca chcą ściągnąć do Polski nowe, nieznane jeszcze na polskim rynku brandy.