Off-White, Balenciaga i Nike to najpopularniejsze marki 2020 roku

Virgil Abloh, porównywany do Karla Lagerfelda, wyprzedza inną ikonę współczesnej mody – Daniela Lee.

Publikacja: 30.04.2020 16:17

Fot: Off-White c/o Virgil Abloh/ Facebook

Fot: Off-White c/o Virgil Abloh/ Facebook

Foto: Fot: Off-White c/o Virgil Abloh/ Facebook

Pierwszy kwartał 2020 roku to z pewnością najbardziej nietypowy okres dla marek luksusowych i projektantów mody  w ostatnim półwieczu. Wyjątkowy jest też kwartalny raport Lyst Index 2020, pokazujący które marki budzą największe zainteresowanie w czasach kryzysu i pandemii.

Publikowane od kilku lat zestawienie wyszukiwarki Lyst pozwala jak w soczewce przyjrzeć się współczesnej modzie. Kluczem nie jest tu nieskazitelne krawiectwo czy „zielona” polityka firmy, ale to, czego naprawdę poszukują klienci, przyciągnięci sprawnymi akcjami marketingowymi, głośnymi nazwiskami projektantów i wydarzeniami spoza świata mody, które – tak jak pandemia – wywierają na nią kolosalny wpływ.

Maseczki: moda czasów pandemii

Najbardziej pożądaną marką świata po raz kolejny zostało Off-White. Tuż za firmą Virgila Abloha na podium znalazły się Balenciaga i Nike. W pierwszej dziesiątce nie zabrakło też miejsca dla Gucci, Prady, Moncler, Fendi, Valentino, Saint Laurent i Versace. W zestawieniu (na miejscu 15.) debiutuje „najgorętsza” nowa marka wg raportu Next 20Jacquemus. 

Zgodnie z przewidywaniami pierwszy kwartał przyniósł gigantyczny wzrost zainteresowania designerskimi maseczkami. Łącznie zanotowały one 496-procentowy wzrost zapytań w wyszukiwarce Lyst w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Czarna maska Off-White ze „strzałkowym” logo to też numer 1 na liście najbardziej poszukiwanych ciuchów i gadżetów dla mężczyzn, znalazły się na niej również m.in. wspólna bluza Gucci i Disneya czy szlafrok Versace.

Daniel Lee i Virgil Abloh – dwie ikony

W modzie kobiecej triumfuje Bottega Veneta. Torebki tej marki jeszcze przed pandemią rządziły w mediach społecznościowych, prezentowały się z nimi gwiazdy kina i muzyki. Ten produkt zapewnił włoskiej marce należącej do koncernu Kering pierwsze miejsce w  raporcie Lyst podsumowującym 2019 rok.

Tuż za torebką Bottega Veneta, firmy nad którą kreatywną opiekę sprawuje Daniel Lee, znalazły się kostiumy kąpielowe Off-White – ta marka cieszy się więc powodzeniem niezależnie od płci klienta. W pierwszej dziesiątce są też używane torebki Gucci – to symbol tego, jak jak rośnie zainteresowanie rynkiem wtórnym dóbr luksusowych.

Pierwszy kwartał 2020 roku to z pewnością najbardziej nietypowy okres dla marek luksusowych i projektantów mody  w ostatnim półwieczu. Wyjątkowy jest też kwartalny raport Lyst Index 2020, pokazujący które marki budzą największe zainteresowanie w czasach kryzysu i pandemii.

Publikowane od kilku lat zestawienie wyszukiwarki Lyst pozwala jak w soczewce przyjrzeć się współczesnej modzie. Kluczem nie jest tu nieskazitelne krawiectwo czy „zielona” polityka firmy, ale to, czego naprawdę poszukują klienci, przyciągnięci sprawnymi akcjami marketingowymi, głośnymi nazwiskami projektantów i wydarzeniami spoza świata mody, które – tak jak pandemia – wywierają na nią kolosalny wpływ.

Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady