Szukaj

The Weeknd: czerwona marynarka Givenchy gwiazdą Super Bowl

Wyszywana tysiącami kryształów czerwona marynarka od Givenchy stała się sensacją występu The Weeknd podczas Super Bowl.

Super Bowl to nie tylko zwieńczenie sezonu amerykańskiej ligi NFL, ale też jedno z najważniejszych popkulturowych wydarzeń w USA w całym roku. Jedną z bohaterek finału jest też moda – dyskusje o najgłośniejszych kreacjach wieczoru trwają długo po zakończeniu meczu. Podczas wczorajszego finału NFL największe wrażenie na obserwatorach zrobiła marynarka, którą kanadyjski wokalista The Weeknd założył podczas swojego występu w przerwie meczu.

The Weeknd w marynarce od Givenchy na koncercie podczas Super Bowl

Jej pomysłodawcą jest jeden z najbardziej pożądanych projektantów ostatnich miesięcy, Matthew M.Williams, pełniący od czerwca 2020 roku funkcję dyrektora kreatywnego francuskiego domu mody Givenchy. Celem Williamsa było stworzenie własnej wersji nawiązującego do estetyki lat 70. stroju, który dla wokalisty stał się już rodzajem uniformu. Wykonanie marynarki wymagało 250 godzin ręcznej pracy czterech specjalistów z paryskiego atelier Givenchy, a także tysięcy wyselekcjonowanych kryształów.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez The Weeknd (@theweeknd)

Zdaniem Cama Wolfa z magazynu „GQ”, marynarka Givenchy zaprezentowana podczas oglądanego przez ponad 100 milionów osób na całym świecie show jest też symbolem zmiany w świecie mody i większego nacisku, położonego przez projektantów na haute couture. W 2019 roku gwiazdy pop występujące na finale Super Bowl, takie jak Adam Levine czy Travis Scott, przypieczętowały mocną pozycję ekskluzywnego streetwearu w modowym głównym nurcie. W tym roku Givenchy zaprezentowało z kolei niszowe do tej pory „wysokie krawiectwo”, wychodząc poza grupę najbardziej wymagających i najbogatszych klientów i pokazując swoje możliwości, jeśli chodzi o projekty przygotowane na zamówienie.

Czytaj też: Rodzinny portret: kolekcja haute couture Chanel wiosna/lato 2021 i zdjęcia Antona Corbijna

Spotkanie odbywało się w reżimie sanitarnym, co sprawiło, że spotkanie na żywo obejrzała najmniejsza liczba widzów w historii – 25 tysięcy osób (na stadionie mogącym pomieścić ponad 68 tysięcy gości). Skromniejsza celebracja oznaczała też mniej przykuwających oko kreacji, ale uwadze obserwatorów nie umknął futbolowy strój otwierającej wydarzenie Miley Cyrus, zaprojektowany przez Guccinajpopularniejszą markę modową świata – oraz płaszcz Moschino, założony przez Amandę Gorman – nowy nabytek agencji IMG Models.

Zamknij
Zamknij