Reklama
Rozwiń

Jonathan Anderson w nowej roli. Debiutancka kolekcja dla domu mody Dior

Jonathan Anderson zaprezentował swoją debiutancką kolekcję męską dla domu mody Dior. To była najbardziej oczekiwana premiera tego roku w świecie mody. Jak wypadł debiut?

Publikacja: 02.07.2025 07:55

W swojej debiutanckie kolekcji Jonathan Anderson zaprezentował 67 sylwetek.

W swojej debiutanckie kolekcji Jonathan Anderson zaprezentował 67 sylwetek.

Foto: Materiały prasowe

Objęcie przez Jonathana Andersona stanowiska dyrektora kreatywnego domu mody Dior było jednym z wydarzeń ostatnich miesięcy. Równie wielkie były oczekiwania w stosunku do brytyjskiego projektanta. W którym kierunku 40-letni Brytyjczyk poprowadzi słynny francuski dom mody?

Dior na lato 2026: debiutancka kolekcja Jonathana Andersona

Kilka miesięcy temu dom mody Dior powołał na stanowisko dyrektora kreatywnego nową osobę. Wybór padł na irlandzkiego projektanta Jonathana Andersona – jedno z najgłośniejszych nazwisk współczesnego świata mody.

Dziennikarze i eksperci zastanawiali się, jaki kierunek obierze projektant, który wcześniej był sparwcą międzynarodowego sukcesu hiszpańskiego domu mody Loewe. W kolekcji na lato 2026 Anderson we właściwy sobie sposób zreinterpretował motywy, z których słynie dom mody Dior. Projektant stworzył 67 sylwetek, które pokazują niemal odważne podejście do historii i dziedzictwa ikonicznego domu mody, śmiało implementując w męskich sylwetkach wiele elementów, które znamy z kobiecych projektów Diora.

Czytaj więcej

Ta branża była obiektem marzeń pracowników. Teraz firmom brakuje rąk do pracy

Takie archiwalne suknie jak „Delft”, „Caprice” i „La Cigale” znalazły swoje reinterpretacje w typowo miejskich męskich stylizacjach. Nie obyło się też bez odniesień do dzieł takich klasyków literatury jak „Kwiaty zła” Charles'a Baudelaire'a, „Z zimną krwią” Trumana Capote’a czy „Drakula” Brama Stokera. Anderson daje wyraźny sygnał, że torba z tytułem książki to teraz najbardziej stylowy gadżet w ręce współczesnego mężczyzny.

Foto: Materiały prasowe

Mężczyzna Diora w interpretacji Jonathana Andersona to współczesny dandys, który śmiało łączy tweed, hafty, krawaty, ikoniczną marynarkę „Bar jacket” Diora czy fraki i kamizelki inspirowane XVIII i XIX wiekiem z typowo streetwearowymi elementami. „To zabawa ubiorem i ideą arystokraty, w której lekkość, młodzieńcza swoboda i wyobraźnia prowadzą do odkrywania tożsamości” – tłumaczą przedstawiciele Diora w komunikacie dla mediów.

Czy Jonathan Anderson na czele Diora powtórzy sukces Loewe?

Kariera Jonathana Andersona to historia rozwoju pasji do kostiumografii – i konsekwentnego umacniania swojej pozycji w świecie mody dzięki androgynicznym i nowoczesnym projektom, które perfekcyjnie trafiają w gust miłośników mody z pokolenia Z.

Foto: Materiały prasowe

W 2013 Anderson został dyrektorem kreatywnym hiszpańskiego domu mody Loewe. Dzięki swojemu doskonałemu wyczuciu ducha czasów, w dobie mediów społecznościowych projektant odświeżył wizerunek hiszpańskiego domu mody i zapewnił mu komercyjny sukces.

Dior to czołowa marka w portfolio francuskiego koncernu LVMH. Jak wiele innych luksusowych marek, Dior notuje gorsze wyniki finansowe – na fali kryzysu, z jakim od pewnego czasu mierzy się branża wyrobów z górnej półki. Jonathan Anderson ma więc przed sobą trudne zadanie – wyprowadzić z finansowego dołka „perłę w koronie” największego przedsiębiorstwa w branży luksusowej.

Objęcie przez Jonathana Andersona stanowiska dyrektora kreatywnego domu mody Dior było jednym z wydarzeń ostatnich miesięcy. Równie wielkie były oczekiwania w stosunku do brytyjskiego projektanta. W którym kierunku 40-letni Brytyjczyk poprowadzi słynny francuski dom mody?

Dior na lato 2026: debiutancka kolekcja Jonathana Andersona

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Moda
Rośnie nowa potęga na rynku odzieżowym. Zara i H&M mają konkurentów
Moda
Anna Wintour odchodzi z „Vogue'a”. Kierowała magazynem przez 37 lat
Moda
Ta branża w rok straciła 50 milionów klientów. Jest za drogo i nudno
Moda
Labubu powiększa imperium. Chiński gigant chce podbić rynek nowym produktem
Moda
Najczęściej podrabiane marki luksusowe. Lider rankingu ma poważny problem