Hipnotyzujący pokaz Valentino: bardzo wysokie krawiectwo

Pierpaolo Piccioli, dyrektor kreatywny Valentino, zaprosił do współpracy nad pokazem Nicka Knighta, fotografa znanego m.in. z teledysków czy pracy nad filmem Kanye Westa.

Publikacja: 23.07.2020 08:09

Fot: Valentino/ Facebook

Fot: Valentino/ Facebook

Foto: Fot: Valentino/ Facebook

Znani projektanci próbują tworzyć wokół swoich pokazów rozległe opowieści, czasem z rozmachem, który ociera się o przesadę. Tak jak w przypadku 12-godzinnej transmisji na żywo, która w ubiegłym tygodniu zaprezentowało Gucci.

Czasem jednak wystarczą proste, ale przemawiające do wyobraźni rozwiązania, takie jak niedawne zaplecze Hermesa czy nowy pokaz Valentino, przygotowany pod okiem dyrektora kreatywnego Pierpaola Piccioliego.

Wysoka moda Valentino

„Of Grace and Light” to surrealistyczny pokaz, czy też – jak sugeruje podtytuł – dialog między Picciolim i fotografem Nickiem Knightem, w ramach  którego marka zaprezentowała swoją kolekcję haute couture na jesień/ zimę 2020.

W hipnotyzującym klipie słyszymy muzykę FKA Twigs i widzimy 15 projektów unoszących się nad ziemią, długich na niemal 5 metrów sukni. Knight, znany m.in. z efektownych teledysków Bjork czy Kanye Westa, uzupełnił teledysk o efekty wizualne, usterki i charakterystyczną dla Valentino ornamentykę, wykorzystaną w postaci cyfrowych efektów nałożonych na białe kreacje.

„Nie chciałem czuć żadnych ograniczeń” – mówił podczas specjalnej konferencji na Zoomie Piccioli, tłumacząc wybór bieli i nazywając go jednocześnie „ekstremalną odpowiedzią” na warunki pracy w czasie pandemii oraz utrudnioną pracę nad przyciągającymi wzrok wzorami czy haftami.

Pokaz, w którym wzięło udział niewielka grupa dziennikarzy, odbył się w Cinecitta Studios w Rzymie. Cały film, łączący zalety cyfrowej edycji obrazu i (niemal) tradycyjnego wybiegu, Valentino opublikowało w swoich mediach społecznościowych:

Znani projektanci próbują tworzyć wokół swoich pokazów rozległe opowieści, czasem z rozmachem, który ociera się o przesadę. Tak jak w przypadku 12-godzinnej transmisji na żywo, która w ubiegłym tygodniu zaprezentowało Gucci.

Czasem jednak wystarczą proste, ale przemawiające do wyobraźni rozwiązania, takie jak niedawne zaplecze Hermesa czy nowy pokaz Valentino, przygotowany pod okiem dyrektora kreatywnego Pierpaola Piccioliego.

Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie