Wzrost popularności rzeczy firmy The North Face można było obserwować już od kilku lat, ale wraz z nadejściem tegorocznej zimy mamy do czynienia z eksplozją fenomenu. Najbardziej pożądanym elementem garderoby na świecie stała się kurtka puchowa 1996 Retro Nuptse, którą firma The North Face po raz pierwszy wprowadziła do sklepów w latach 90.
Czytaj też: Ta kurtka wykonana z miedzi ochroni was przed koronawirusem
Tak wynika z kwartalnego raportu wyszukiwarki Lyst, która przygotowała zestawienie najczęściej wyszukiwanych i kupowanych produktów. Kurtka Nuptse, jak pierwszy produkt w historii raportów Lyst, wygrała zarówno w kategorii rzeczy dla mężczyzn i dla kobiet.
Nuptse: kurtka North Face znowu stała się popularna
Autorzy raportu jako powód niesamowitej popularności kurtki wskazują m.in. nostalgię za latami 90., która pomogła kurtce The North Face podbić media społecznościowe. Istotne są też parametry techniczne, a także fakt, że Nuptse jest znacząco tańsza niż inne modne produkty w tej kategorii, które również znalazły się w pierwszej dziesiątce – czyli kurtki Moncler, Stone Island czy Canadian Goose. Liczba wyszukań dla kurtek puchowych wzrosła w ostatnim kwartale 2020 roku o 174%.
Pozycję najpopularniejszej marki świata według Lyst utrzymuje Gucci. Zaledwie kilka dni temu do sklepu internetowego włoskiego domu mody trafiła wspólna kolekcja przygotowana z The North Face, można więc spodziewać się, że w kolejnej edycji raportu obie marki utrzymają wysokie pozycje. W pierwszej piątce marek modowych, które ostatnie miesiące mogą zaliczyć do udanych, znalazły się również Balenciaga, Moncler, Off-White i Prada.