Ulubione marki luksusowe Polaków: jesteśmy wyjątkiem w UE

Autorzy zestawienia najpopularniejszych marek luksusowych w poszczególnych krajach posłużyli się danymi z Google’a. Wyniki? Polska zdecydowanie wyróżnia się na tle Europy.

Publikacja: 11.01.2021 11:46

Ulubione marki luksusowe Polaków: jesteśmy wyjątkiem w UE

Foto: Fot: Erwin Soo/Singapore, CC BY 2.0, Wikimedia Commons

Najpierw informacja generalna: gdybyśmy wzięli pod uwagę częstotliwość wyszukiwania danej frazy w wyszukiwarce Google i na tej podstawie ocenili popularność marek w różnych krajach,  najpopularniejszą marką na świecie okazałby się Louis Vuitton. W przygotowanym przez brytyjski serwis Money.co.uk zestawieniu ten dom mody wygrał w 47 krajach, zdecydowanie wyprzedzając Gucci (13 krajów) i Chanel (12 krajów).

Dane Google’a: Polacy kochają Balenciagę

Ten świetny wynik zapewniły francuskiej marce głównie kraje Unii Europejskiej, ale nie wszystkie. Niektóre, na przykład Polska, wyłamały się. Według zestawienia przygotowanego na podstawie danych Google’a, w Polsce najczęściej szukamy w internecie informacji o produktach Balenciagi. To fenomen, jesteśmy jedynym krajem na świecie, w którym najpopularniejszą marką luksusową jest Balenciaga.

Czytaj też: to on zbudował modowe imperium Balenciagi. Kim jest Demna Gvasalia?

Zestawienie najpopularniejszych marek luksusowych zdominowały marki modowe, ale znalazło się też miejsce dla zegarkowego giganta. Rolex zwyciężył w 9 krajach – m.in. w Holandii, Azerbejdżanie, Słowenii, Turcji czy Kambodży.

Ważna informacja – nie są to dane dotyczące wartości sprzedaży produktów wspomnianych marek. Chodzi wyłącznie o to, jakie zainteresowanie w poszczególnych krajach budzą brandy luksusowe, a to można ustalić między innymi sięgając po informacje, którymi dysponuje Google.

W Ameryce Północnej – zarówno w USA, jak i w Kanadzie – króluje Loewe, hiszpański dom mody, którego dyrektorem kreatywnym jest Jonathan Anderson,  twórca marki JW Anderson. Było o niej głośno w 2020 roku głośno m.in. za sprawą cardigana Harry’ego Stylesa, który zaprojektował właśnie Anderson.

Styles pojawia się też w zestawieniu towarzyszącym wspomnianemu rankingowi marek, to lista celebrytów, którzy stanowili największą inspirację przy wyborze stylizacji. Harry Styles okazał się najważniejszą ikoną stylu w 18 krajach. Jest przy tym jednym z zaledwie dwóch mężczyzn, którzy znaleźli się w pierwszej 10 influencerów – drugim jest kanadyjski muzyk Drake, który niedawno zaprezentował pierwszą odsłonę przygotowanej wspólnie z Nike kolekcji ubrań o nazwie Nocta.

Czytaj także: Harry Styles i nowy wzorzec męskości: chłopaki znowu płaczą 

Najbardziej wpływową gwiazdą świata mody okazała się zarazem najmłodsza osoba w tym zestawieniu – Billie Eilish, która była najpopularniejsza w 19 krajach świata. Polacy najchętniej szukali inspiracji w kreacjach Lady Gagi, która zwyciężyła łącznie w 14 krajach, uzupełniającą podium najbardziej stylowych osób świata i wyprzedzająca nawet przedstawicielki klanu Kardashian – Kylie Jenner (miejsce 9), Kendall Jenner (4.) i Kim Kardashian (6.).

Źródło: Money.co.uk

Najpierw informacja generalna: gdybyśmy wzięli pod uwagę częstotliwość wyszukiwania danej frazy w wyszukiwarce Google i na tej podstawie ocenili popularność marek w różnych krajach,  najpopularniejszą marką na świecie okazałby się Louis Vuitton. W przygotowanym przez brytyjski serwis Money.co.uk zestawieniu ten dom mody wygrał w 47 krajach, zdecydowanie wyprzedzając Gucci (13 krajów) i Chanel (12 krajów).

Dane Google’a: Polacy kochają Balenciagę

Pozostało 85% artykułu
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady