Najpierw informacja generalna: gdybyśmy wzięli pod uwagę częstotliwość wyszukiwania danej frazy w wyszukiwarce Google i na tej podstawie ocenili popularność marek w różnych krajach, najpopularniejszą marką na świecie okazałby się Louis Vuitton. W przygotowanym przez brytyjski serwis Money.co.uk zestawieniu ten dom mody wygrał w 47 krajach, zdecydowanie wyprzedzając Gucci (13 krajów) i Chanel (12 krajów).
Dane Google’a: Polacy kochają Balenciagę
Ten świetny wynik zapewniły francuskiej marce głównie kraje Unii Europejskiej, ale nie wszystkie. Niektóre, na przykład Polska, wyłamały się. Według zestawienia przygotowanego na podstawie danych Google’a, w Polsce najczęściej szukamy w internecie informacji o produktach Balenciagi. To fenomen, jesteśmy jedynym krajem na świecie, w którym najpopularniejszą marką luksusową jest Balenciaga.
Czytaj też: to on zbudował modowe imperium Balenciagi. Kim jest Demna Gvasalia?
Zestawienie najpopularniejszych marek luksusowych zdominowały marki modowe, ale znalazło się też miejsce dla zegarkowego giganta. Rolex zwyciężył w 9 krajach – m.in. w Holandii, Azerbejdżanie, Słowenii, Turcji czy Kambodży.
Ważna informacja – nie są to dane dotyczące wartości sprzedaży produktów wspomnianych marek. Chodzi wyłącznie o to, jakie zainteresowanie w poszczególnych krajach budzą brandy luksusowe, a to można ustalić między innymi sięgając po informacje, którymi dysponuje Google.
W Ameryce Północnej – zarówno w USA, jak i w Kanadzie – króluje Loewe, hiszpański dom mody, którego dyrektorem kreatywnym jest Jonathan Anderson, twórca marki JW Anderson. Było o niej głośno w 2020 roku głośno m.in. za sprawą cardigana Harry’ego Stylesa, który zaprojektował właśnie Anderson.