Ulubione marki luksusowe Polaków: jesteśmy wyjątkiem w UE

Autorzy zestawienia najpopularniejszych marek luksusowych w poszczególnych krajach posłużyli się danymi z Google’a. Wyniki? Polska zdecydowanie wyróżnia się na tle Europy.

Publikacja: 11.01.2021 11:46

Ulubione marki luksusowe Polaków: jesteśmy wyjątkiem w UE

Foto: Fot: Erwin Soo/Singapore, CC BY 2.0, Wikimedia Commons

Najpierw informacja generalna: gdybyśmy wzięli pod uwagę częstotliwość wyszukiwania danej frazy w wyszukiwarce Google i na tej podstawie ocenili popularność marek w różnych krajach,  najpopularniejszą marką na świecie okazałby się Louis Vuitton. W przygotowanym przez brytyjski serwis Money.co.uk zestawieniu ten dom mody wygrał w 47 krajach, zdecydowanie wyprzedzając Gucci (13 krajów) i Chanel (12 krajów).

Dane Google’a: Polacy kochają Balenciagę

Ten świetny wynik zapewniły francuskiej marce głównie kraje Unii Europejskiej, ale nie wszystkie. Niektóre, na przykład Polska, wyłamały się. Według zestawienia przygotowanego na podstawie danych Google’a, w Polsce najczęściej szukamy w internecie informacji o produktach Balenciagi. To fenomen, jesteśmy jedynym krajem na świecie, w którym najpopularniejszą marką luksusową jest Balenciaga.

Czytaj też: to on zbudował modowe imperium Balenciagi. Kim jest Demna Gvasalia?

Zestawienie najpopularniejszych marek luksusowych zdominowały marki modowe, ale znalazło się też miejsce dla zegarkowego giganta. Rolex zwyciężył w 9 krajach – m.in. w Holandii, Azerbejdżanie, Słowenii, Turcji czy Kambodży.

Ważna informacja – nie są to dane dotyczące wartości sprzedaży produktów wspomnianych marek. Chodzi wyłącznie o to, jakie zainteresowanie w poszczególnych krajach budzą brandy luksusowe, a to można ustalić między innymi sięgając po informacje, którymi dysponuje Google.

W Ameryce Północnej – zarówno w USA, jak i w Kanadzie – króluje Loewe, hiszpański dom mody, którego dyrektorem kreatywnym jest Jonathan Anderson,  twórca marki JW Anderson. Było o niej głośno w 2020 roku głośno m.in. za sprawą cardigana Harry’ego Stylesa, który zaprojektował właśnie Anderson.

Styles pojawia się też w zestawieniu towarzyszącym wspomnianemu rankingowi marek, to lista celebrytów, którzy stanowili największą inspirację przy wyborze stylizacji. Harry Styles okazał się najważniejszą ikoną stylu w 18 krajach. Jest przy tym jednym z zaledwie dwóch mężczyzn, którzy znaleźli się w pierwszej 10 influencerów – drugim jest kanadyjski muzyk Drake, który niedawno zaprezentował pierwszą odsłonę przygotowanej wspólnie z Nike kolekcji ubrań o nazwie Nocta.

Czytaj także: Harry Styles i nowy wzorzec męskości: chłopaki znowu płaczą 

Najbardziej wpływową gwiazdą świata mody okazała się zarazem najmłodsza osoba w tym zestawieniu – Billie Eilish, która była najpopularniejsza w 19 krajach świata. Polacy najchętniej szukali inspiracji w kreacjach Lady Gagi, która zwyciężyła łącznie w 14 krajach, uzupełniającą podium najbardziej stylowych osób świata i wyprzedzająca nawet przedstawicielki klanu Kardashian – Kylie Jenner (miejsce 9), Kendall Jenner (4.) i Kim Kardashian (6.).

Źródło: Money.co.uk

Najpierw informacja generalna: gdybyśmy wzięli pod uwagę częstotliwość wyszukiwania danej frazy w wyszukiwarce Google i na tej podstawie ocenili popularność marek w różnych krajach,  najpopularniejszą marką na świecie okazałby się Louis Vuitton. W przygotowanym przez brytyjski serwis Money.co.uk zestawieniu ten dom mody wygrał w 47 krajach, zdecydowanie wyprzedzając Gucci (13 krajów) i Chanel (12 krajów).

Dane Google’a: Polacy kochają Balenciagę

Pozostało 85% artykułu
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie