Szukaj

Mystery box: kupowanie w ciemno rzeczy luksusowych. Warto?

Tajemnicze pudełka z produktami znanych marek luksusowych podbijają media społecznościowe, a przy okazji pomagają producentom w zrównoważony sposób pozbywać się magazynowych nadwyżek. Czy warto kupić mystery box?

Mystery box, czyli usługi subskrypcyjne, w których klienci regularnie otrzymują zestaw kupionych w ciemno przedmiotów z wybranej braży (np. moda, alkohol, kosmetyki), zyskują coraz większą popularność na świecie.

Czytaj też: Raport – oto trendy, które zdominowały świat mody latem tego roku

Wystarczy zerknąć na osiągające tysiące wyświetleń filmy na YouTube czy TikToku, w których nabywcy tajemniczych pudełek z niespodziankami chwalą się ich zawartością. Twórcy brytyjskiego start-upu Heat, który oferuje tego typu boxy z ubraniami pochodzącymi z kolekcji luksusowych marek, przekonują, że to nie tylko dobry sposób na biznes, ale też szansa na bardziej zrównoważony model sprzedaży ubrań i dodatków.

Mystery box, a w środku produkty luksusowe: jak to działa?

Heat wystartował rok temu, ale już może się pochwalić współpracą z wieloma wpływowymi markami, jak JW Anderson, Nanushka, A Cold Wall czy Vetements. Firma oferuje dwa warianty cen „prenumerat” w dwóch obszarach – streetwearowym i „współczesnym”.

Wartość przedmiotów, które znajdą się w pakiecie za 299 funtów, ma być wg deklaracji firmy zawsze wyższa i wynosić od 500 do 800 funtów. W przypadku zestawu za 500 funtów, wartość przedmiotów będzie przekraczać 850 funtów.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez H E A T (@heat)

Dzięki temu mechanizmowi marki mają możliwośc sprzedaży produktów, które zostały im w magazynach, a klienci – na kupno zestawu w dobrej cenie. Napędzana przez marketing influencerów usługa pomaga więc walczyć z niszczeniem niesprzedanych ubrań przez producentów lub ich drastycznymi, sezonowymi obniżkami, a jednocześnie pozwala zachować markom tożsamość i status.

Pierwsze mystery boxy, które trafiły do sprzedaży pod koniec ubiegłego roku, cieszyły się ogromną popularnością – w ciągu 20 minut wyprzedano ponad 1000 zestawów. Twórcy usługi w kolejnych miesiącach zamierzają rozszerzyć współpracę z markami o ekskluzywne produkty przygotowane specjalnie dla Heat, oraz zaprosić do współpracy influencerów, którzy będą pełnić funkcję kuratorów.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez H E A T (@heat)

Zamknij
Zamknij