Globalne marki szykują się na największą wyprzedaż roku – chiński Dzień Singla, przypadający na 11 listopada. Od kilku lat sprzedaż podczas tego święta wzrastała o średnio 35% w stosunku do wcześniejszej edycji, a skalę wydarzenia najlepiej obrazuje fakt, że w ciągu jednego dnia generuje ono sprzedaż, której osiągnięcie zajmuje Amazonowi cały miesiąc i to w okolicach „Czarnego Piątku”.
Czytaj też: Rynek chiński coraz ważniejszy dla branży dóbr luksusowych
Ze względu na pandemię Dzień Singli będzie w tym roku wyglądał zupełnie inaczej, a informacji na ten temat dostarcza najnowszy raport, przygotowany przez firmę Bain & Company.
Chiński Dzień Singla: gigantyczne święto konsumpcji
Jednym z trendów, który prognozują autorzy raportu Bain & Company, będzie zwrot w kierunku klientów z mniejszych (lub tych, które dotychczas pozostawały poza obszarem marketingowego zainteresowania marek) miast w Chinach.
Louis Vuitton wybrał na przykład Wuhan na miejsce swojej otwartej niedawno, wędrującej wystawy. Nie bez przyczyny – giganci branży luksusowej dostrzegają potencjał zakupowy klientów spoza największych miast Chin, Pekinu, Szanghaju czy Kantonu.