Szukaj

Rewolucja: marki luksusowe zaczynają sprzedaż na Amazonie

„Efekt Amazona” nadchodzi także dla świata dóbr luksusowych. Amazon, największy sklep na świecie, za moment rusza ze sprzedażą produktów z najwyższej półki

Koniec lata to w świecie mody początek prestiżowych jesiennych pokazów i wydarzeń. W tym roku będzie to przede wszystkim czas eksperymentów, jednym z nich ma być uruchomienie specjalnych sklepów dla marek luksusowych w serswisie Amazon. To kolejny krok internetowego giganta w kierunku luksusowej mody – wcześniej firma nawiązała współpracę z magazynem Vogue w ramach projektu Common Threads.

Czytaj też: Ebay idzie na wojnę z podróbkami zegarków. Co się zmieni?

O nowym projekcie, który ma wystartować we wrześniu, poinformował serwis WWD. Model działania ma przypominać pośrednictwo w stylu Farfetch. Dwanaście marek z Europy i Stanów Zjednoczonych, które biorą udział w testach platformy w serwisie Amazon, uzyska wsparcie technologiczne i infrastrukturalne.

Wg informacji medialnych firma Jeffa Bezosa zamierza wydać 100 milionów dolarów na kampanię reklamową promującą start nowej usługi.

Jak zauważa serwis „Business Insider”, moda jest priorytetem dla Amazona co najmniej od 2012 roku. Amerykański gigant przejmuje start-upy, tworzy nowe marki i testuje rozwiązania mające pomóc mu w zdobyciu rynku produktów luksusowych.

Jedną z kolejnych prób przybliżenia firmy do tego celu ma być kolekcja przygotowana z grupą projektantów biorących udział w London Fashion Week. Prezentacji ekologicznie zrównoważonej, komercyjnej współpracy Amazona z wybranymi twórcami również można spodziewać się we wrześniu.

Zamknij
Zamknij