Szukaj

Jak Helvetica stała się najmodniejszą czcionką świata mody?

Helvetica zawsze cieszyła się wielkim uznaniem projektantów, ale ostatnie lata to czas niesamowitej kariery tej czcionki. Bez niej trudno sobie wyobrazić najbardziej znane marki odzieżowe

Stworzony w 1957 roku i ulepszony w 1961 roku krój pisma Helvetica w ciągu ponad 60 lat istnienia stał się nieodzownym elementem świata reklamy, cenionym za prostotę, elegancję i neutralność.

Na przestrzeni dekad Helvetikę wykorzystywano w kampaniach reklamowych tak różnych marek, jak Coca-Cola, Volkswagen, Panasonic czy BMW. Helvetiką posługujemy się również pisząc posty na Facebooku czy Instagramie.

Helvetica: ulubiona czcionka świata mody

W ostatnich latach również świat mody zaczął często sięgać po Helvetikę. Marki używają jej, by nadać przejrzystość swoim logotypom, zakomunikować zmiany w kierownictwie kreatywnym domów mody lub w filozofii firmy.

Czytaj też: Demna Gvasalia: to on zbudował modowe imperium Balenciagi

Sygnał wysyłany do odbiorcy przez tego typu standaryzację ma na celu zniesienie zniekształceń i umożliwienie komunikacji z klientem w bezpośredni, transparentny i uproszczony sposób.

Lista marek, które wykorzystują czcionkę Helvetica, obejmuje Burberry, Saint Laurent, Berlutti, Balenciagę, Hood by Air, Fendi, The North Face czy Balmain. Wszystkie te firmy łączy to, że mają mocną globalną pozycję na rynku dóbr luksusowych i w modzie. Różni je – prawie wszystko, ale to właśnie pokazuje uniwersalność Helvetiki.

Na samych logotypach popularność kroju się nie kończy. Znajdziemy go również w samych projektach. W czasie swojej współpracy z Nike chętnie sięgał po nią choćby Virgil Abloh, który już wcześniej w Off-White wybierał Helvetikę do charakterystycznych dla niego komunikatów umieszczanych na butach, t-shirtach czy bluzach tej marki.

To może cię zainteresować: Producenci podrabianych torebek Louis Vuitton wymyślili oszustwo idealne
Zamknij
Zamknij