Koniec lata to w świecie mody początek prestiżowych jesiennych pokazów i wydarzeń. W tym roku będzie to przede wszystkim czas eksperymentów, jednym z nich ma być uruchomienie specjalnych sklepów dla marek luksusowych w serswisie Amazon. To kolejny krok internetowego giganta w kierunku luksusowej mody – wcześniej firma nawiązała współpracę z magazynem Vogue w ramach projektu Common Threads.
Czytaj też: Ebay idzie na wojnę z podróbkami zegarków. Co się zmieni?
O nowym projekcie, który ma wystartować we wrześniu, poinformował serwis WWD. Model działania ma przypominać pośrednictwo w stylu Farfetch. Dwanaście marek z Europy i Stanów Zjednoczonych, które biorą udział w testach platformy w serwisie Amazon, uzyska wsparcie technologiczne i infrastrukturalne.
Wg informacji medialnych firma Jeffa Bezosa zamierza wydać 100 milionów dolarów na kampanię reklamową promującą start nowej usługi.
Jak zauważa serwis „Business Insider”, moda jest priorytetem dla Amazona co najmniej od 2012 roku. Amerykański gigant przejmuje start-upy, tworzy nowe marki i testuje rozwiązania mające pomóc mu w zdobyciu rynku produktów luksusowych.