Szukaj

Wykupione w kilka sekund: oto najlepsze szorty na świecie

Nowojorczyk Eric Emanuel został okrzyknięty „królem szortów”. Po produkowane przez niego spodnie ustawiają się kolejki, a produkty znikają w okamgnieniu. Na czym polega fenomen nowojorskich krótkich spodni z podwójną literą E w logo?

Najwięksi producenci ubrań mogą się wiele nauczyć od Erica Emanuela, jeśli chodzi o budowanie pozycji w świecie odzieży sportowej. W Garment District na Manhattanie, centrum nowojorskiej mody, gdzie swoje siedziby lub zakłady produkcyjne ma wiele globalnych marek (m.in. Calvin Klein, Carolina Herrera, Oscar de la Renta), Emanuel w kilka lat naprawdę z niczego zbudował firmę znaną z „najlepszych szortów na świecie”. Ceny jego ubrań nie są oszałamiające – w przeciwieństwie do zainteresowania, które chwilami wprawia twórcę firmy w zakłopotanie.

Czytaj: Maseczki i sandały to najbardziej pożądane produkty luksusowe 2020 roku

Eric Emanuel: triumf prostoty

Podobnie jak Supreme czy marki motoryzacyjne, Emanuel w każdy piątek wystawia na sprzedaż nowy „drop” swoich szortów, które błyskawicznie znikają z oferty sklepu, by wkrótce pojawić się w kilkukrotnie wyższej cenie na serwisach takich jak Grailed czy StockX.

Wyświetl ten post na Instagramie.

CAMO !!!!!!!!

Post udostępniony przez eric emanuel (@ericemanuel)

Co decyduje o ich atrakcyjności? Eric Emanuel w rozmowie z serwisem „Highsnobiety” mówi, że to zwyczajne, choć nieco podwyższone szorty. Ich zaletą jest „niebinarność” oraz żywe kolory, bo Emanuel chętnie sięga po motywy roślinne, inspiruje się też krajobrazem Nowego Jorku.

Zaletą z pewnością jest też cena. 98 dolarów (ok. 365 zł) to cena odbiegająca od sklepowych standardów, zwłaszcza w przypadku szortów wyprodukowanych w Nowym Jorku, z materiałów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych. Udało się to osiągnąć m.in. dzięki rezygnacji z tradycyjnych pośredników. „To nie produkt luksusowy, a po prostu koszykarskie szorty wyprodukowane w USA” – dodaje Emanuel.

Wielkie marki chcą Erica Emanuela

Mimo bezpretensjonalnego podejścia, znaczenie nowojorskich szortów w świecie mody rośnie, a lista firm współpracujących z Emanuelem w ostatnich latach robi wrażenie. Znajdziemy na niej m.in. producenta napoju Mountain Dew i koszykarską drużynę Philadelphia 76ers, ale też marki streewearowe i sportowe, jak Bape, New Era, Diesel czy Adidas.

W ostatnich miesiącach projektant związał się z Reebokiem, dla którego przygotował nową wersję modelu Question Mid, sneakersów zaprojektowanych w latach 90. dla Allena Iversona. Buty trafiły do sprzedaży w połowie lipca.

Zamknij
Zamknij