Szukaj

Gucci Mx: słynny dom mody rezygnuje z podziału na płcie

Pierwszym flagowym produktem z niebinarnej sekcji marki będzie ulubiona torebka Jackie Kennedy.

Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci, zapowiedział niedawno kilka zmian czekających markę w reakcji na nowe realia po pandemii. Reforma dotyczyć na zarówno prezentacji kolekcji oraz kalendarza i sezonowości pokazów, jak i samych projektów, które mają wymykać się podziałom na płcie. Pierwszym sygnałem zmiany jest zaprezentowana w ubiegłym tygodniu sekcja Mx, w której znalazły się zarówno ubrania, jak i akcesoria, a także kultowe klasyki z katalogu marki w nowych wersjach.

Jackie 1961 – klasyk zgodny z trendami

Począwszy od kolekcji na jesień/ zimę 2020 do działu Mx trafiać będą spodnie, torebki i marynarki nie stworzone z myślą o konkretnej płci. „Postanowiliśmy zdekonstruować z góry założone binarności i zapytać, jak te koncepcje odnoszą się do naszych ciał” – czytamy na stronie Mx.

Pierwszym klasykiem przywróconym w ramach linii będzie ikona w katalogu Gucci, torebka Jackie 1961, która cieszyła się olbrzymią popularnością w latach 60. i 70. Do jej wielbicieli należała m.in. Jackie Kennedy, której produkt zawdzięcza swoją nazwę. Nawiązania do stylu z lat 70. widać też w sesji zdjęciowej promującej linię Mx, do której Michele zaprosił londyńskiego fotografa Angelo Pennettę.

Wyświetl ten post na Instagramie.

“I have put the new #GucciJackie1961 on men and women and think that it is one of the bags from the past which can be used across the board now—it’s a bag that is interesting on everyone,” @alessandro_michele. The new handbag design flies above traditional accessory classifications with its non-binary attitude,versatile size and flexible styling possibilities. Photography by @angelopennetta with creative direction by #AlessandroMichele and art direction by @christophersimmonds. Exclusively debuting on Gucci’s website, the small GG motif Jackie 1961 handbag is available now and the leather styles can be pre-ordered. The new bag will be featured in the MX section on Gucci’s website: a hand-picked selection of clothing and accessories with a gender fluid approach launched today. Discover more through link in bio. #AlessandroMichele #GucciFW20

Post udostępniony przez Gucci Official (@gucci)

Jackie 1961, zaprezentowana po raz pierwszy na męskim pokazie Gucci w styczniu, w nowej interpretacji będzie dostępna w trzech rozmiarach – mini, małej i średniej. Najmniejsza z nich przypomina o trendzie na małe unisexowe torebki, które w ostatnich miesiącach zapewniły popularność i zainteresowanie mediów Jacquemusowi czy Telfarowi.

Gucci nie jest pierwszą marką, która zdecydowała się na utworzenie nowej kategorii produktów, lekceważących tradycyjne podziały na płeć, a niektóre z nich, jak Wildfang, One DNA czy wspomniany Telfar na unisexowym charakterze projektów zbudowały swoja tożsamość. Należący do grupy Kering Gucci jest jednak największym jak do tej pory domem mody, który zdecydował się na ten krok. Jeśli dodamy tego apele o zmniejszenie liczby kolekcji i likwidacji podziału na męskie i kobiece tygodnie mody można przypuszczać, że konkurencja pójdzie w ślady Alessandro Michele’a już w najbliższych miesiącach.

Zamknij
Zamknij