Szukaj

Trzech projektantów, których warto obserwować w 2020 roku

Mają mniej niż 40 lat, znanych fanów, coraz popularniejsze marki i obiecujące kontrakty. Oto projektanci, którzy w najbliższych latach powinni zostać pierwszoligowymi gwiazdami świata mody.

Sezon wakacyjnych pokazów w pełni, ale śledząc najciekawsze trendy we współczesnej modzie nie powinniśmy ograniczać się tylko do największych marek. Te z pewnością bacznie przyglądają się poczynaniom dwudziesto- i trzydziestolatków, którzy za kilka lat mogą wzbudzać zainteresowanie na miarę Virgila Abloha czy Kima Jonesa, dlatego już dziś warto pójść ich śladem i przyjrzeć się najciekawszym młodym projektantom.

Trójka, którą wybraliśmy, to zaledwie początek, a na tle prawdziwych debiutantów to już doświadczeni liderzy, docenienie twórcy i odnoszący sukcesy przedsiębiorcy. Wydaje nam się jednak, że najlepsze dopiero przed nimi, a kilka najbliższych miesięcy będzie dla nich – z różnych powodów –  ważną weryfikacją.

Kenneth Ize

Kenneth Ize, ubiegłoroczny finalista LVMH Prize, za sprawą pokazu kolekcji jesień/zima 2020 uchodzący za ulubionego projektanta Naomi Campbell (która pojawiła się wówczas na wybiegu) to  projektant, który pracuje nad wyczekiwaną kolekcją kapsułową dla marki Karl Lagerfeld. Ize znany jest m.in. ze stosowania lokalnych materiałów z Lagos, skąd pochodzi, oraz stosowania techniki tkackiej, nazywanej „aso oke”.

Wyświetl ten post na Instagramie.

SS20 🙏🏾 @bo.car @wurlidaps

Post udostępniony przez Kenneth Ize (@kennethize)

Nigeryjczyk będzie pierwszym czarnoskórym twórcą odpowiedzialnym za kolekcję marki zmarłego w 2019 roku Lagerfelda. Jak zapowiada, będzie ona autorską interpretacją tradycyjnego paryskiego szyku spod znaku słynnego projektanta, która zostanie rozwinięta o nowe pomysły, nawiązujące do tradycyjnej sztuki afrykańskiej. Kolekcja ma trafić do sprzedaży w kwietniu przyszłego roku.

Carly Cushnie

Carly Cushnie ma zaledwie 31 lat, a już może pochwalić się ponad dekadą na czele marki założonej wspólnie z Michelle Ochs. Drogi obu projektantek rozeszły się w 2018 roku, ale na swoim Cushnie tylko zyskiwała. Do fanek jej marki zaliczają się m. in Michelle Obama, Beyoncé, Lupita Nyong’o, Ava DuVernay i Jennifer Lopez.

Wyświetl ten post na Instagramie.

New collection!! 💙💙💙 #CUSHNIE #PF20

Post udostępniony przez Carly Cushnie (@carlycushnie)

Cushnie w ostatnich latach włączyła do kolekcji jeans i mocno postawiła na akcesoria. Teraz, dzięki współpracy z siecią Target, projektantka będzie miała też okazję sprawdzić w praktyce, jak wygląda przygotowanie łatwo dostępnej, luksusowej mody w przystępnej cenie. Za suknie z kolekcji The Designer Dress, która w ubiegłym miesiącu trafiła do sprzedaży oprócz Cushnie odpowiadają też Lisa Marie Fernandez i LoveShackFancy. Ceny? Od 40 do 60 dolarów, a rozmiary – od XXS po XXXL. Kanye West może robić notatki.

Telfar Clemens

O twórcy marki Telfar w ostatnich tygodniach było głośno z powodu współpracy, do której ostatecznie nie doszło. Cieszący się popularnością wśród artystów i celebrytów (Solange Knowles, Kelela) projektant rok temu rozpoczął kreatywną współpracę z marką Gap. I tu znów pojawia się trop Kanye’ego Westa – architekta, niedoszłego kandydata na amerykańskiego prezydenta i człowieka, którego 10-letnia umowa z Gap pozbawiła Telfara Clemensa intratnego kontraktu i szansy na pokazanie całemu światu swojego talentu.

Wyświetl ten post na Instagramie.

BAGS RESTOCKED🚨SHOP.TELFAR.NET[linkinbio] Ph. @jagonte

Post udostępniony przez @ telfarglobal

Paradoksalnie zamieszanie związane z zakończeniem współpracy z Gap może jeszcze bardziej pomóc w karierze Clemensowi. Projektant znany jest m.in z minitorebki, nazywanej „Bushwick Birkin”, która – choć zaprezentowana po raz pierwszy już w 2014 roku – w ostatnich miesiącach stała się sukcesem na miarę torebki Jacquemusa. W ubiegłym roku serwis Dazed nazwał ją nawet „najważniejszym akcesorium dekady”, a stąd na listę najbardziej pożądanych marek świata droga już krótka.

Zamknij
Zamknij