Szukaj

Kanye West i GAP: ta współpraca ma uratować giganta z USA

Już w dniu ogłoszenia informacji o współpracy z Kanye Westem, wycena firmy GAP na giełdzie nowojorskiej poskoczyła o ponad pół miliarda dolarów.

Plan Kanye’ego Westa, zakładający sprzedawanie własnych produktów w przystępnych cenach, jest coraz bliższy realizacji. Raper podpisał właśnie kontrakt na 10-letnią współpracę z marką GAP, z którą związany był jeszcze przed osiągnięciem komercyjnego sukcesu. W piątek poznaliśmy pierwsze szczegóły kolaboracji.

Stażysta wraca do firmy

Pod koniec lat 90. West zaliczył staż w GAP, co było jednym z powodów, dla których temat współpracy z marką powracał później w jego wypowiedziach regularnie. „Chciałbym być dla GAP tym, kim Steve Jobs dla Apple” – mówił w wywiadzie dla New York Magazine w 2015 roku.

Zaplanowana na pierwszą połowę przyszłego roku kolekcja będzie wynikiem kreatywnej współpracy Westa i nigeryjsko-brytyjskie projektantki Mowalola Ogunlesi, która została mianowana na stanowisko design directora.

Efekt Westa

10-letnia współpraca to nie tylko szansa na realizację „utopii” Westa, ale też projekt, z którym olbrzymie nadzieje wiąże też GAP, notujący od 2013 roku ciągłe spadki sprzedaży. Firma liczy, że partnerstwo z Westem pomoże jej powtórzyć wynik Adidasa. Trwająca od 2015 roku współpraca niemieckiej marki i męża Kim Kardashian pomogła Adidasowi  bić kolejne rekordy, a 2019 rok marka zamknęła ze sprzedażą na poziomie 1,5 mld dolarów.

Pierwsze efekty współpracy z Westa GAP mógł dostrzec już w dniu ogłoszenia kontraktu. Ich cena na koniec dnia wzrosła o 18,8%, ale w czasie sesji wzrosty sięgały nawet 40%. Ostatecznie po pierwszym dniu „pracy” z raperem giełdowa wartość firmy wzrosła o 700 milionów dolarów.

Zamknij
Zamknij