Model subskrypcyjny, jeszcze kilka miesięcy temu kojarzony głównie z serwisami streamingowymi takimi jak Netflix, szturmem podbija kolejne obszary gospodarki. Coraz chętniej sięgają po niego m.in. producenci butów, ubrań, a nawet hotele, pozwalające na wykupienie abonamentu i pobyt w dowolnym hotelu danej sieci na całym świecie. Świat zegarków do tej pory niechętnie sięgał po abonamenty i subskrypcje, to też jednak ma ulec zmianie, a pierwszym jej zwiastunem jest nowa usługa marki Breitling.
Abonament na zegarki: na czym polega usługa Breitling Select?
Breitling, jeden z najbardziej znanych szwajcarskich producentów, wprowadza nową ofertę: program Breitling Select. Klienci będą mogli wykupić 12-miesięczny abonament, w ramach którego otrzymają trzy zegarki do przetestowania przed podjęciem decyzji o kupnie zegarka. Przedstawiona przez producenta oferta zakupu będzie uwzględniać obniżki, związane z uczestnictwem w programie. „Wpisowe” wynosi 450 dolarów, później korzystający z programu są zobowiązani do płacenia 129 dolarów miesięcznie.
„Program jest naturalnym rozszerzeniem naszej strategii cyfrowej, najbardziej widocznej dzięki rozwojowi naszego e-commerce i nowemu paszportowi cyfrowemu z obsługą technologii blockchain” – powiedział Georges Kern, dyrektor generalny Breitlinga. Marka akcentuje też swoją dostępność, upatrując w rozwoju strategii cyfrowej sposobu na podjęcie rywalizacji z bardziej konserwatywnymi, stroniącymi od sprzedaży internetowej i regulującymi dostępność własnych zegarków producentami.
Czytaj też: Upada jedna z najbardziej innowacyjnych firm zegarkowych, Co poszło nie tak w tym przypadku?
Usługa na razie dostępna jest dla klientów ze USA. Wkrótce ma zostać wprowadzona także w kolejnych krajach – w pierwszej kolejności w Austrii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii, a później w salonach Breitlinga na całym świecie.