Nowa najbardziej pożądana marka na świecie. Luksus przegrywa ze „średnią półką”

Która z marek uchodzi za najbardziej pożądaną w świecie mody? Odpowiedź przynosi najnowsza edycja rankingu Lyst Index. Tegoroczne wydanie zestawienia zawiera sporo zaskakujących wniosków.

Publikacja: 12.05.2025 12:40

Hiszpański dom mody Loewe zajął czołowe miejsce w zestawieniu Lysta.

Hiszpański dom mody Loewe zajął czołowe miejsce w zestawieniu Lysta.

Foto: Nathan Laine/Bloomberg

Analitycy z platformy zakupowej Lyst opublikowali raport podsumowujący preferencje klientów marek luksusowych w ostatnich miesiącach. Najnowsza edycja opracowania pokazuje, że wśród najbardziej pożądanych marek coraz mniej znaczą marki luksusowe.

Ranking Lyst Index 2025: Najbardziej pożądane marki luksusowe

Eksperci z platformy zakupowej Lyst zaprezentowali swój kolejny ranking najbardziej pożądanych marek w pierwszym kwartale 2025 roku. Podobnie jak dotychczas, raport powstał na podstawie aktywności klientów platformy Lyst, a także szerokiej analizy zachowania użytkowników mediów społecznościowych.

Na pozycji lidera rankingu znalazł się hiszpański dom mody Loewe, strącając na drugie miejsce dotychczasowy numer jeden – włoską markę Miu Miu. Autorzy raportu uważają, że po ogłoszeniu odejścia ze stanowiska dyrektora kreatywnego Loewe projektanta Jonathana Andersona fani jego twórczości dosłownie rzucili się na jego ostatnią kolekcję dla hiszpańskiego domu mody.

Czytaj więcej

Europejska marka odzieżowa znika po 40 latach na rynku. Była też w Polsce

Podium rankingu zamyka Saint Laurent, który również przesunął się o jedną pozycję w dół. W pierwszej dziesiątce znalazły się ponadto kolejno: Coach, Prada, COS, Bottega Veneta, The Row, Chloé i Alaïa.

Raport pokazuje zwrot w preferencjach kupujących, którzy zaczynają coraz częściej rozglądać się za produktami tańszych marek. O trendzie najdobitniej świadczy awans marki COS, której właścicielem jest szwedzki gigant H&M Group. COS to wprawdzie marka premium, ale nie jest pozycjonowana jako luksusowa.

COS awansował w rankingu aż o 11 pozycji, lądując na wysokim, szóstym miejscu. Zdaniem autorów raportu na sukces szwedzkiej marki zapracowała przemyślana strategia, która przyciągnęła szerokie grono młodych konsumentów.

Po pierwsze, COS nawiązał współpracę z jednym z najgorętszych nazwisk showbiznesu. Twarzą wiosenno-letniej kolekcji na 2025 rok został aktor Adrien Brody, zdobywca Oscara za rolę w głośnym filmie „Brutalista”.

Po drugie, podobnie jak wiele innych marek, COS wzbogacił swoją ofertę o pierwszą w swojej historii kolekcję perfum „COS Perfumery”. Ruch ten idzie w parze z niebywałym boomem na perfumy jako bardziej przystępne cenowo produkty luksusowe.

Po trzecie wreszcie, marka wypuściła limitowaną dżinsową kolekcję kapsułową „COS Remade”, której 20 procent stanowią wyroby używane. To ukłon w stronę klientów preferujących modę zrównoważoną.

Ranking najbardziej pożądanych marek luksusowych

Równie znamienny w tym kontekście jest debiut w indeksie Lysta sportowej marki On, która zanotowała 50-procentowy wzrost zainteresowania użytkowników platformy. Zdaniem ekspertów marka sneakersów śmiało poszerza swoje horyzonty, przez co zyskuje coraz większą renomę.

Do sukcesu On przyczyniły się między innymi kolaboracje z takimi idolami pokolenia Z jak aktorka Zendaya, tenisista Roger Federer czy piosenkarka FKA Twigs. W ubiegłym roku marka nawiązała też współpracę z domem mody Loewe i modną koreańską marką streetwearową Post Archive Faction.

O tym, że nowy raport Lysta jest znakiem niełatwych dla klientów czasów, świadczy też lista dziesięciu najbardziej pożądanych produktów, która zawsze towarzyszy kolejnym publikacjom Lysta. Połowa z nich to produkty marek premium lub jeszcze tańszych.

Najbardziej wyrazisty przykład to skarpety japońskiej marki odzieżowej Uniqlo na tej liście. Znalazły się na niej też sneakersy „Taekwondo” Adidasa, hybrydowe „sneakeriny” Pumy „Speedcat Ballet”, spodnie typu barrel marki COS i bluza Alo Yoga – sportowej marki z półki premium.

Analitycy z platformy zakupowej Lyst opublikowali raport podsumowujący preferencje klientów marek luksusowych w ostatnich miesiącach. Najnowsza edycja opracowania pokazuje, że wśród najbardziej pożądanych marek coraz mniej znaczą marki luksusowe.

Ranking Lyst Index 2025: Najbardziej pożądane marki luksusowe

Pozostało jeszcze 93% artykułu
Moda
Paryska „świątynia mody” zamyka się na dwa lata. Wielki remont w słynnym muzeum
Moda
Zara otworzy swój największy sklep na świecie. Powstanie w Europie
Moda
Europejska marka odzieżowa znika po 40 latach na rynku. Była też w Polsce
Moda
Ray-Ban zaczyna rewolucję. Ikony świata stylu w całkowicie nowej odsłonie
Moda
Dotkliwe straty słynnego włoskiego domu mody. Dziesiątki butików do zamknięcia
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem