Głośny debiut kolekcji polskiej projektantki dla H&M. Puste półki w kilka minut

Pierwsza w historii kolekcja polskiej projektantki stworzona w ramach współpracy z H&M trafiła do sklepów szwedzkiego giganta w Polsce – i na świecie. Zainteresowanie projektami Magdy Butrym jest ogromne, oferta w sklepie internetowym wyprzedała się w ciągu kilku minut.

Publikacja: 24.04.2025 10:16

Kolekcja czerpie inspiracje z archiwalnych projektów marki Magda Butrym, która w ubiegłym roku święt

Kolekcja czerpie inspiracje z archiwalnych projektów marki Magda Butrym, która w ubiegłym roku świętowała 10-lecie istnienia

Foto: Materiały prasowe

ACH

Magda Butrym przygotowała dla H&M kolekcję, którą nazwano „Feminity in bloom”, co można tłumaczyć jako „kobiecość w rozkwicie”. To nawiązanie między innymi do motywu róży, która stała się symbolem marki polskiej projektantki, a także istotnym motywem kolekcji przygotowanej dla szwedzkiego potentata rynku odzieżowego.

Zainteresowanie kolekcją Magdy Butrym okazało się ogromne – na tyle, że polska strona internetowa H&M od rana miała problemy z obsłużeniem zwiększonego ruchu. Pod sklepami w Polsce, w których oferowane są rzeczy z nowej kolekcji, od rana ustawiły się kolejki, a na polskiej stronie H&M cała oferta została błyskawicznie wyprzedana. Zniknęły wszystkie dodatki i wszystkie produkty we wszystkich rozmiarach – od XS do XXL. 

Wiele z tych rzeczy błyskawicznie trafiło na serwisy oferujące rzeczy z drugiej ręki, takie jak Vinted. Trafiło tam, dodajmy, z przebiciem. Sukienkę, którą w sklepie oferowano za 999 złotych, na Vinted można kupić za ponad 2000 złotych, koronkowa torba (cena w sklepie – 399 złotych), oferowana jest za 1000 złotych, a naszyjnik (cena w sklepie – 279 złotych) – za 1500 złotych. 

Czytaj więcej

Rusza największa na świecie fabryka biżuterii. Duma „złotego zagłębia” Europy

Ogromne zainteresowanie, błyskawiczna sprzedaż, a potem odsprzedaż w serwisach online to częsty obrazek w przypadku kolekcji przygotowywanych przez H&M we współpracy z projektantami czy projektantkami. Jednak do tej pory Szwedzi zapraszali do współpracy gigantów światowej branży mody.

Magda Butrym jako marka dopiero pnie się po szczeblach światowej rozpoznawalności, a mimo to kolekcja dla szwedzkiego giganta spotkała się z ogromnym zainteresowaniem. Nie tylko w Polsce – także w innych krajach, do których trafiły ubrania i dodatki stworzone przez polską projektantkę.

We francuskim sklepie online H&M wykupiona została zdecydowana większość rzeczy w najbardziej poszukiwanych rozmiarach i niemal wszystkie dodatki z kolekcji. W brytyjskim czy hiszpańskim sklepie H&M wyprzedano znaczną część kolekcji. W niemieckim – w ciągu godziny wyprzedany został niemal cały asortyment.

Magda Butrym projektuje dla H&M. Premiera kolekcji

To pierwsza w historii współpraca polskiej projektantki z marką H&M, ale też – pierwszy tego typu wspólny projekt dla twórcy czy twórczyni z naszej części kontynentu. W przeszłości kolekcje dla H&M tworzyli słynni projektanci i marki – Karl Lagerfeld, Balmain, Rabanne, Comme des Garçons czy Stella McCartney. To pokazuje, jak znaczącym sukcesem dla Polki jest wspólny projekt ze szwedzkim potentatem. Dzisiaj, w dniu premiery kolekcji, marka stworzona przez Magdę Butrym promowana jest przez H&M na całym świecie – od Japonii po Grecję, od Finlandii po USA.

– Postrzegam tę kolekcję jako zaproszenie do naszego świata – celebrację kobiecości i kwiatów. Każdy element odzwierciedla ducha słowiańskiej romantyczności – podkreśla Magda Butrym. – Ta kolekcja pełna jest żywotności i radości, ukazując niezwykłą umiejętność Magdy w interpretowaniu współczesnej kobiecości – dodaje Ann-Sofie Johansson z H&M.

Foto: Materiały prasowe

Kolekcja czerpie inspiracje z archiwalnych projektów marki Magda Butrym, która w ubiegłym roku świętowała 10-lecie istnienia. Tworzą ją suknie nawiązujące do motywów kwiatowych, oversize’owe płaszcze, topy, a także wiele dodatków – sandały, kolczyki w kształcie kwiatów i jedwabne chusty, które przewijają się w wielu prezentowanych stylizacjach.

Foto: Materiały prasowe

W kolekcji dominują charakterystyczne dla Butrym elementy: miękkie, drapowane tkaniny czy kwiatowe aplikacje. Paleta kolorystyczna to czerń, biel, pudrowy róż oraz czerwień – motyw przewodni całej kolekcji.

Magda Butrym i H&M: wspólny projekt

Zanim Magda Butrym w 2014 roku stworzyła markę sygnowaną swoim imieniem i nazwiskiem, pracowała jako stylistka, a także projektantka w należącej do Joanny Przetakiewicz marce La Mania. Decyzja o rozpoczęciu samodzielnej kariery okazała się trafiona – Butrym szybko zdobyła międzynarodowe uznanie jako samodzielna projektantka, ubrania z logiem jej marki nosiły i noszą znane gwiazdy – od Kim Kardashian po Hailey Bieber.

Foto: Materiały prasowe

Projekty Magdy Butrym dostępne są w butikach marki w wielu krajach na całym świecie, od Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Azerbejdżanu po Tajwan, Chiny, państwa Europy, USA, Australię i Nową Zelandię.

Magda Butrym przygotowała dla H&M kolekcję, którą nazwano „Feminity in bloom”, co można tłumaczyć jako „kobiecość w rozkwicie”. To nawiązanie między innymi do motywu róży, która stała się symbolem marki polskiej projektantki, a także istotnym motywem kolekcji przygotowanej dla szwedzkiego potentata rynku odzieżowego.

Zainteresowanie kolekcją Magdy Butrym okazało się ogromne – na tyle, że polska strona internetowa H&M od rana miała problemy z obsłużeniem zwiększonego ruchu. Pod sklepami w Polsce, w których oferowane są rzeczy z nowej kolekcji, od rana ustawiły się kolejki, a na polskiej stronie H&M cała oferta została błyskawicznie wyprzedana. Zniknęły wszystkie dodatki i wszystkie produkty we wszystkich rozmiarach – od XS do XXL. 

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Moda
Dotkliwe straty słynnego włoskiego domu mody. Dziesiątki butików do zamknięcia
Moda
„Nowa nostalgia” hitem wśród pokolenia Z. Ten trend to przewrót w świecie mody
Moda
Rekordowe wyniki potentata rynku mody. Pomogła kapryśna pogoda w Europie
Moda
Mercedes-Benz, Moncler i Nigo łączą siły. Projekt na styku mody i motoryzacji
Moda
Transakcja dekady na rynku marek luksusowych. Powstaje włoska potęga