Słynna włoska marka uratowana przed likwidacją. Pomoc od miliardera z USA

Jednej z najsłynniejszych włoskich marek odzieżowych groził upadek – działająca od ponad 70 lat luksusowa marka bieliźniarska La Perla była bliska likwidacji. Tak się jednak nie stanie, pomocną dłoń wyciągnął amerykański amerykański miliarder Peter Kern, znany miłośnik Włoch.

Publikacja: 11.06.2025 13:43

Butik La Perla w Londynie.

Butik La Perla w Londynie.

Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Działająca od ponad 70 lat La Perla to jedna z najstarszych włoskich marek bieliźniarskich. Przez kilka ostatnich lat luksusowa marka, którą dobrze znają również klientki z Polski, zmagała się z poważnymi problemami finansowymi, a jej przyszłość stanęła pod znakiem zapytania. Wygląda jednak na to, że ryzyko upadku się oddala – a to dzięki amerykańskiemu przedsiębiorcy, który zdecydował się kupić La Perlę.

Włoska marka La Perla o krok od upadku

Luksusowa włoska marka bieliźniarska La Perla od ponad 70 lat jest jednym z czołowych towarów eksportowych Włoch. Luksusowe komplety bieliźniane od dekad cieszyły się popularnością wśród gwiazd.

Jednak od ponad dekady La Perla pogrążała się w coraz większym kryzysie, z którego nie byli w stanie wydobyć jej kolejni właściciele. Doszły do tego skomplikowane problemy natury prawnej.

Czytaj więcej

Transformacja siostrzanej marki H&M. Zacznie działać w formacie „trzy w jednym”

W ratowanie jednej z najbardziej znanych włoskich marek zaangażował się rząd w Rzymie. Po miesiącach poszukiwań odpowiedniego inwestora, który zapewni płynność funkcjonowania La Perli, wybór włoskiego ministerstwa ds. przedsiębiorczości i inicjatywy Made in Italy padł na firmę Luxury Holding LLC, którą kieruje miliarder Peter Kern, były prezes amerykańskiej firmy technologicznej Expedia.

Kern jest mówiącym biegle po włosku miłośnikiem Włoch. Od lat mieszka z żoną w tym kraju, posiada też winnice w prestiżowej toskańskiej apelacji Brunello di Montalcino. Jak relacjonuje dziennik „Il Messaggero”, do kupienia La Perli namówiła miliardera jego żona. Kern zobowiązał się do zainwestowania w markę około 30 milionów euro do 2027 roku.

„La Perla jest uratowana!” – poinformował minister Adolfo Urso w trakcie spotkania z pracownikami marki, związkami zawodowymi, lokalnymi organizacjami i przedstawicielami mediów. „Jesteśmy gotowi przekazać ten symbol Made in Italy podmiotowi, który zagwarantuje ocalenie marki, fabryki i wszystkich 210 pracowników, z perspektywą zatrudnienia kolejnych 40. To wspaniały owoc pracy zespołowej”.

Przejęciem La Perli interesowało się kilka innych firm, między innymi koncern Calzedonia, potentat na rynku bieliźniarskim. Choć Kern nie zaoferował najwyższej kwoty, wybrano właśnie jego propozycję. Amerykanin obiecał bowiem, że produkcja wyrobów La Perli nadal będzie odbywać się w manufakturze w Bolonii. Być może Kern zaskarbił sobie sympatię ministerstwa również tym, że przedstawiając swoją ofertę, mówił bezbłędnie po włosku.

La Perla: włoska marka o ponad 70-letniej historii

Marka La Perla powstała w 1954 w Bolonii, jej założycielką była gorseciarka Ada Masotti. W kolejnych dekadach niewielkie atelier poszerzyło swoją ofertę o bieliznę, kostiumy kąpielowe i bieliznę nocną – i zyskało międzynarodową renomę.

La Perla znajdowała się w rękach potomków założycielki marki aż do 2008 roku, kiedy większość udziałów marki wykupiła amerykańska firma JH Partners. To właśnie wtedy zaczęły pojawiać się finansowe i prawne problemy marki, które ciągnęły się aż do teraz.

W 2014 roku na licytacji sądowej La Perlę kupił włoski przedsiębiorca Silvio Scaglia, założyciel działającej w branży telekomunikacyjnej firmy Fastweb i były właściciel agencji modelek Elite World Group. La Perla nadal borykała się z problemami po tym, jak w 2018 roku na kolejnej licytacji sądowej kupiła ją firma Tennor Holding, należąca do niemieckiego przedsiębiorcy Larsa Windhorsta. Był to ostatni właściciel La Perli przed przejęciem jej przez Petera Kerna.

Działająca od ponad 70 lat La Perla to jedna z najstarszych włoskich marek bieliźniarskich. Przez kilka ostatnich lat luksusowa marka, którą dobrze znają również klientki z Polski, zmagała się z poważnymi problemami finansowymi, a jej przyszłość stanęła pod znakiem zapytania. Wygląda jednak na to, że ryzyko upadku się oddala – a to dzięki amerykańskiemu przedsiębiorcy, który zdecydował się kupić La Perlę.

Włoska marka La Perla o krok od upadku

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Moda
Nowy raport o branży mody. Gigant odzieżowy okazał się bezkonkurencyjny
Moda
Nowe kłopoty europejskiego giganta luksusu. W tle walka o miliardy euro
Moda
Roszada w słynnym domu mody. To pierwsza taka zmiana od czasów Christiana Diora
Moda
Historyczna zmiana w świecie mody. Ostatni pokaz słynnej projektantki
Moda
Inditex zapowiada ekspansję swojej „budżetowej” marki. Na początek Europa