Trussardi uznawane jest za jedną z najbardziej znanych włoskich marek na rynku dóbr premium. Jednak ostatnie lata były dla Włochów trudne. Teraz firma, która wychodzi na prostą, chce zmienić nieco profil działania. Ma w tym pomóc nowa strategia stawiająca na „demokratyczny luksus”. Na czym ma polegać ta koncepcja?
„Demokratyczny luksus”: Trussardi wraca w nowej odsłonie
Trussardi to jedna z najbardziej znanych włoskich marek, jej historia sięga 1911 roku. Ze sklepu ze skórzanymi rękawiczkami wyrosła na spore modowe imperium o międzynarodowej renomie – zwłaszcza za sprawą Nicoli Trussardiego, który był wnukiem założyciela marki.
Lata świetności Trussardi przypadają na lata 70. i 80., jednak w ostatnich latach gwiazda domu mody zaczęła gasną. Od ubiegłego roku właścicielem Trussardi jest włoski koncern odzieżowy Miroglio. Jego celem było wydobycie ikonicznej włoskiej marki z problemów finansowych, z którymi borykała się przez ostatnie lata (kilkukrotnie pisaliśmy o nich na łamach „Sukcesu”).
Czytaj więcej
Świat mody opiera się na trendach, popularność większości z nich jest krótkotrwała. „Czysta moda”...
Nowy właściciel Trussardi postanowił zmienić nieco wizerunek marki. Zrezygnowano z organizowania pokazów mody, nie zatrudniono nowego dyrektora kreatywnego w miejsce duetu projektantów Benjamina Huseby’ego i Serhata Işıka, którzy odeszli z Trussardi w 2023 roku.