Słynny włoski dom mody zmienia strategię. Nadchodzi „demokratyczny luksus”

Borykająca się do niedawna z problemami włoska marka odzieżowa Trussardi najtrudniejszy okres ma już za sobą. Włoski dom mody chce teraz znaleźć dla siebie nowe miejsce na rynku.

Publikacja: 08.04.2025 05:50

Historyczna siedziba domu mody Trussardi w Mediolanie.

Historyczna siedziba domu mody Trussardi w Mediolanie.

Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Trussardi uznawane jest za jedną z najbardziej znanych włoskich marek na rynku dóbr premium. Jednak ostatnie lata były dla Włochów trudne. Teraz firma, która wychodzi na prostą, chce zmienić nieco profil działania.  Ma w tym pomóc nowa strategia stawiająca na „demokratyczny luksus”. Na czym ma polegać ta koncepcja?

„Demokratyczny luksus”: Trussardi wraca w nowej odsłonie

Trussardi to jedna z najbardziej znanych włoskich marek, jej historia sięga 1911 roku. Ze sklepu ze skórzanymi rękawiczkami wyrosła na spore modowe imperium o międzynarodowej renomie – zwłaszcza za sprawą Nicoli Trussardiego, który był wnukiem założyciela marki.

Lata świetności Trussardi przypadają na lata 70. i 80., jednak w ostatnich latach gwiazda domu mody zaczęła gasną. Od ubiegłego roku właścicielem Trussardi jest włoski koncern odzieżowy Miroglio. Jego celem było wydobycie ikonicznej włoskiej marki z problemów finansowych, z którymi borykała się przez ostatnie lata (kilkukrotnie pisaliśmy o nich na łamach „Sukcesu”).

Czytaj więcej

„Czysta moda” podbija branżę odzieżową. Rośnie popularność nowego trendu

Nowy właściciel Trussardi postanowił zmienić nieco wizerunek marki. Zrezygnowano z organizowania pokazów mody, nie zatrudniono nowego dyrektora kreatywnego w miejsce duetu projektantów Benjamina Huseby’ego i Serhata Işıka, którzy odeszli z Trussardi w 2023 roku.

Teraz Trussardi chce pozycjonować się jako bardziej przystępna marka luksusowa, oferująca wyroby w bardziej „demokratycznych” cenach. Ubrania i akcesoria mają być przede wszystkim funkcjonalne, mieć ponadczasowy charakter i nadawać się do noszenia na co dzień. Bez zmian ma pozostać typowy dla Trussardi elegancki styl projektów, a także rzemieślnicza dbałość o detale.

Niedawno w swoim firmowym showroomie w Mediolanie marka zaprezentowała obszerną, jesienno-zimową kolekcję dla kobiet i mężczyzn na sezon 2025/2026. Kolekcja zawiera łącznie 700 wyrobów, w tym 250 akcesoriów. Nie zabrakło produktów ze skóry (niektóre z nich ciekawie „udają” denim) – w nawiązaniu do dziedzictwa marki.

Zmiana w Trussardi

Jak informuje branżowy serwis Fashion Network, Trussardi stawia na kolektywną pracę zespołu kreatywnych projektantów, który nazywa „Łagodnym Towarzystwem” (ang. „Gentle Society”). Nazwa ta jako swego rodzaju manifest pojawia się na niektórych wyrobach z jesienno-zimowej kolekcji. Slogan towarzyszy zmodyfikowanemu logotypowi Trussardi przedstawiającego dwa charty (zamiast jednego – jak dotychczas).

Ceny ubrań i akcesoriów Trussardi są znacznie niższe niż przed zmianą wizerunku. Wciąż jednak mamy do czynienia z wyższą półką cenową. Dżinsy kosztują od 140 do 240 euro, skórzana kurtka – około 500. Ceny skórzanych akcesoriów i torebek oscylują między 250 a 500 euro. Wyroby powstają w Europie i w Azji.

Pierwsza faza kampanii sprzedażowej Trussardi skupiła się na Europie. Serwis Fashion Network informuje, że jesienno-zimową kolekcję Trussardi kupiło już kilkanaście luksusowych sklepów multibrandowych, głównie w Europie Wschodniej i Południowej. W czerwcu tego roku ruszy sklep internetowy Trussardi, trwają również rozmowy w sprawie uruchomienia międzynarodowej sieci sklepów firmowych marki.

Trussardi uznawane jest za jedną z najbardziej znanych włoskich marek na rynku dóbr premium. Jednak ostatnie lata były dla Włochów trudne. Teraz firma, która wychodzi na prostą, chce zmienić nieco profil działania.  Ma w tym pomóc nowa strategia stawiająca na „demokratyczny luksus”. Na czym ma polegać ta koncepcja?

„Demokratyczny luksus”: Trussardi wraca w nowej odsłonie

Pozostało jeszcze 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Moda
Mercedes-Benz, Moncler i Nigo łączą siły. Projekt na styku mody i motoryzacji
Moda
Transakcja dekady na rynku marek luksusowych. Powstaje włoska potęga
Moda
Gigant rynku dóbr luksusowych idzie na wojnę z podróbkami. Rywale na celowniku
Moda
Popularna marka odzieżowa zmienia wizerunek. Krok w stronę rynku luksusowego
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Moda
Polska projektantka tworzy kolekcję dla H&M. Pierwsza taka współpraca w historii