Nie słabnie popularność „mody dla milionerów”. Włoski projektant świętuje

Zapowiedzi końca popularności mody na „cichy luksus” okazały się przedwczesne. Udowadniają to wyniki włoskiej marki Brunello Cucinelli, która mimo spowolnienia na rynku dóbr luksusowych radzi sobie znakomicie.

Publikacja: 15.01.2025 15:22

Butik marki Brunello Cucinelli w Londynie.

Butik marki Brunello Cucinelli w Londynie.

Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Wielu obserwatorów trendów wróżyło modzie na „cichy luksus” szybką śmierć, jednak liczby wydają się przeczyć tym przewidywaniom. Brunello Cucinelli, włoska marka luksusowych, minimalistycznych „ubrań dla milionerów”, którą uważa się za jedną z ikon tej stylistyki, zanotowała w 2024 roku znakomite wyniki finansowe.

Brunello Cucinelli: „Cichy luksus” wciąż świetnie się sprzedaje

Brunello Cucinelli, obok takich marek jak Loro Piana, Altuzarra, The Row czy Marella, to ikona minimalistycznego stylu, do której przylgnęło określenie „Quiet luxury”, czyli „cichy luksus”. Do wzrostu popularności wpisujących się w tę stylistykę marek przyczynił się serial „Sukcesja” i niekrzykliwy, ale na wskroś luksusowy styl ubierania się głównych bohaterów tej produkcji.

Flagowymi produktami marki Brunello Cucinelli są kaszmirowe swetry, które również „wystąpiły” we wspomnianym serialu. Ceny tych produktów wynoszą od kilku do prawie 20 tysięcy złotych, co jednak nie odstrasza zamożnej klienteli od kupowania doskonale uszytych i pozbawionych logotypów ubrań.

Czytaj więcej

Ekscentryczny prezes–filozof: kim jest Brunello Cucinelli?

Twórca i prezes marki, projektant Brunello Cucinelli, kolejny rok z rzędu może świętować sukces. W odróżnieniu wielu innych marek świata dóbr luksusowych, udało mu się wymknąć sytuacji, w której znaleźli się konkurenci.

Brunello Cucinelli jako pierwsza marka działająca w branży luksusowej opublikowała w tym roku sprawozdanie finansowe za ostatnie 12 miesięcy. W 2024 roku przychody marki wzrosły o prawie 12,5 procenta w stosunku do roku poprzedniego, osiągając wielkość blisko 1,3 miliarda euro.

Cytowani przez agencję Reuters i branżowe media przedstawiciele marki podkreślają, że wyniki te przekroczyły wcześniejsze prognozy analityków, które zakładały wzrost w okolicach 11-12 procent. Tak dobre rezultaty uzasadniają oni niesłabnącym zainteresowaniem ubraniami marki Brunello Cucinelli.

Popularność ubrań włoskiej marki przełożyła się na wielkość sprzedaży, która szczególnie duży skok zaliczyła w ciągu ostatnich tygodniach roku. Tylko w ostatnim kwartale 2024 roku przychody wzrosły o 11,6 procenta. Przedstawiciele marki dodają, że najlepiej radziła ona sobie w obydwu Amerykach i w Azji, gdzie wielkość sprzedaży zanotowała dwucyfrowe wzrosty.

Brunello Cucinelli i jego sposób na spowolnienie w branży luksusowej

„Widząc tak dobre wyniki sprzedażowe, spodziewamy się profitów na bardzo stabilnym poziomie” – napisał prezes Brunello Cucinelli w cytowanym przez agencję Reuters komunikacie prasowym. Zmodyfikowana prognoza na lata 2025 i 2026 wynosi dziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży, co wydaje się ostrożną, ale zupełnie realną antycypacją.

Doskonałe wyniki Brunello Cucinell świadczą o niesłabnącej popularności „ubrań dla milionerów”. Dlaczego jednak – w odróżnieniu od wielu innych marek luksusowych – marka Cucinellego notuje tak dobre wyniki, wymykając się globalnemu spowolnieniu w branży dóbr z górnej półki?

Zdaniem ekspertów Brunello Cucinelli obrał radykalną strategię sprzedażową, która zapewniła mu przychody na odpowiednim poziomie. Projektant skupił się na najbogatszym gronie swoich klientów, którzy nie odczuli skutków globalnego kryzysu w takim stopniu jak konsumenci o nieco szczuplejszych portfelach. Szereg dotychczasowych raportów na temat kondycji branży luksusowej udowadnia, że marki, które obrały właśnie taką strategię, wyszły z kryzysu obronną ręką.

Wielu obserwatorów trendów wróżyło modzie na „cichy luksus” szybką śmierć, jednak liczby wydają się przeczyć tym przewidywaniom. Brunello Cucinelli, włoska marka luksusowych, minimalistycznych „ubrań dla milionerów”, którą uważa się za jedną z ikon tej stylistyki, zanotowała w 2024 roku znakomite wyniki finansowe.

Brunello Cucinelli: „Cichy luksus” wciąż świetnie się sprzedaje

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Moda
Luksusowe hotele znalazły nową niszę i źródło zarobku. Oferta dla najbogatszych
Moda
Nie żyje Oliviero Toscani. Zasłynął jako autor skandalizujących reklam Benettona
Moda
Słynny francuski dom mody sprzedany. „Skorzystaliśmy z okazji”
Moda
Trendy, które zdominowały modę w Europie w 2024 roku. Raport czołowej marki
Moda
Levi’s walczy o prawa do symbolu marki. Pozew przeciw znanemu projektantowi