Luksusowe hotele znalazły nową niszę i źródło zarobku. Oferta dla najbogatszych

Luksusowym hotelom nie wystarcza już oferowanie klientom i klientkom eleganckich apartamentów, kompleksowych zabiegów spa czy wyjątkowych doznań kulinarnych. Przed najsilniejszymi markami hotelowymi otwiera się cały wachlarz nowych możliwości zarabiania.

Publikacja: 15.01.2025 04:44

Paryski hotel Ritz przygotował kolekcję ubrań stworzoną wspólnie z amerykańską marką Frame.

Paryski hotel Ritz przygotował kolekcję ubrań stworzoną wspólnie z amerykańską marką Frame.

Foto: Francisco Gonzalez, CC BY 2.0, Wikimedia Commons

Luksusowe hotele coraz śmielej wychodzą poza tradycyjnie oferowany zakres usług i wkraczają do świata mody. W tym przypadku nie chodzi jednak o współprace z ze znanymi markami odzieżowymi, ale tworzenie własnych kolekcji. Hotele rozbudowują w taki sposób swoją markę, zaś oferując swoim gościom bogatsze doświadczenie – wzmacniają jej wizerunek.

Hotele tworzą ekskluzywne kolekcje ubrań

Od kilku lat jesteśmy świadkami postępującego zacieśniania współpracy świata mody z branżą hotelarską. Kolejne domy mody otwierają własne hotele, w przeszłości również nie brak przykładów sieci luksusowych hoteli, które wchodziły we współpracę z czołowymi markami odzieżowymi.

Sprzedaż rozmaitych przedmiotów czy elementów odzieży sygnowanych marką znanego hotelu nie jest niczym nowym. Jednak obecnie luksusowe hotele idą w kierunku niezależności i ekskluzywności, tworząc własne kolekcje ubrań, akcesoriów i innych przedmiotów, które oferują klientom i klientkom.

Jednym z przykładów jest hotel Le Bristol Paris, który wypuścił w tym roku kolekcję ubrań sygnowanych marką Bristol Society. Kilka miesięcy wcześniej właściciele obiektu nawiązali współpracę z amerykańską marką Sporty & Rich. Jej efektem była wspólna kolekcja ubrań, która szybko odniosła duży komercyjny sukces.

Czytaj więcej

Nowa gwiazda branży luksusowej błyszczy w czasach kryzysu. Rekordowe wyniki

Styl ubrań z kolekcji paryskiego Bristolu można określić jako połączenie estetyki „preppy” rodem z amerykańskich uczelni z „cichym luksusem”. Niektórzy mogą stwierdzić, że pomysł nie jest zbyt kreatywny, ale właśnie w takim stylu była utrzymana wspólna kolekcja ze Sporty & Rich, która wyprzedała się na pniu.

Dobrze przemyślana jest też z pewnością nazwa „Bristol Society”, która świetnie definiuje grupę aspirujących klientów marki. Kupując przedmiot z kolekcji paryskiego hotelu, dołącza się do elitarnego grona osób, które mogą pozwolić sobie zarówno na luksusową podróż z noclegiem w Bristol Paris, jak i ubranie sygnowane marką hotelu.

Nowy symbol statusu: produkty sygnowane marką luksusowego hotelu

Le Bristol Paris to tylko jeden z co najmniej kilku przykładów luksusowych hoteli tworzących dla swoich obecnych i potencjalnych klientów rozbudowane uniwersa doświadczeń, które teraz wzbogacają o własne kolekcje ubrań i akcesoriów.

Podobnym tropem poszły takie ulubione hotele zamożnych turystów jak słynny Ritz Paris, który przygotował wspólną kolekcję z marką Frame, uwielbiany przez gwiazdy Hotel du Cap-Eden-Roc na południu Francji, a także One&Only i Newt w brytyjskim Somerset czy Four Seasons Hampshire. Paryski Place Vendôme Hotel wypuścił nawet oryginalną kolekcję biżuterii zawierającej fragmenty hotelowej porcelanowej zastawy stołowej.

Analitycy trendów zauważają, że przedmioty z kolekcji luksusowych hoteli stały się nie tylko kolejnym symbolem statusu. Klienci traktują te produkty z dużą nostalgią, bo przypominają im o udanych wakacjach czy wyjazdach, a także – bo są unikatowe. W większości przypadków można je kupić tylko „offline”, w hotelowym butiku, co wzmacnia ekskluzywny charakter tych produktów.

Dzięki swoim designerskim akcesoriom hotele sprzedają swoim gościom atmosferę nieustających wakacji. W odróżnieniu od wspomnianej kolekcji Le Bristol Paris, projektanci hotelowych kolekcji często starają się też, aby były one dalekie od nudnawej, hotelowej estetyki i bardziej kojarzyły się a tym, co można znaleźć w kolekcjach czołowych domów mody.

Luksusowe hotele coraz śmielej wychodzą poza tradycyjnie oferowany zakres usług i wkraczają do świata mody. W tym przypadku nie chodzi jednak o współprace z ze znanymi markami odzieżowymi, ale tworzenie własnych kolekcji. Hotele rozbudowują w taki sposób swoją markę, zaś oferując swoim gościom bogatsze doświadczenie – wzmacniają jej wizerunek.

Hotele tworzą ekskluzywne kolekcje ubrań

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Moda
Nie żyje Oliviero Toscani. Zasłynął jako autor skandalizujących reklam Benettona
Moda
Słynny francuski dom mody sprzedany. „Skorzystaliśmy z okazji”
Moda
Trendy, które zdominowały modę w Europie w 2024 roku. Raport czołowej marki
Moda
Levi’s walczy o prawa do symbolu marki. Pozew przeciw znanemu projektantowi
Moda
Imperium mody sprzedane. „Królowa sukni ślubnych” budowała je przez 35 lat