W czasach spowolnienia w sektorze wyrobów luksusowych obronną ręką z kryzysu udało się wyjść zaledwie garstce marek. Jednym z największych wygranych z pewnością jest włoski projektant i biznesmen Brunello Cuccinelli, twórca i dyrektor kreatywny marki, którą nazwał swoim imieniem i nazwiskiem. Cucinelli może pochwalić się świetnymi wynikami finansowymi – w odróżnieniu od swoich rywali z branży.
Brunello Cucinelli: świetne wyniki finansowe w czasach spowolnienia. „Jestem dobrej myśli”
Znakomita większość marek luksusowych mierzy się z poważnym spowolnieniem, którego nie uniknął również francuski koncern LVMH – największe przedsiębiorstwo działające w tym sektorze. W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o trzyprocentowym spadku sprzedaży, jaki zanotowała grupa LVMH, do której należą takie marki jak Louis Vuitton, Dior czy Tiffany.
Jedną z niewielu marek, które wykazują odporność na zmiany koniunktury, jest Brunello Cucinelli. Włoska firma opublikowała raport finansowy za trzy pierwsze kwartały 2024. W okresie tym marka zanotowała prawie 12,5-procentowy wzrost przychodów, które wyniosły ponad 920 milionów euro.
Czytaj więcej
Gigant branży luksusowej boleśnie odczuwa skutki spowolnienia na rynku. Gorsze od oczekiwanych wyniki za trzeci kwartał przełożyły się na spadek cen akcji koncernu LVMH, największego na świecie potentata na rynku dóbr luksusowych.
Marka Brunello Cucinelli zanotowała dwucyfrowe wzrosty sprzedaży na wszystkich swoich rynkach. Sytuacja wygląda pozytywnie nawet na trudnym rynku azjatyckim, na którym zanotowano ponad 12-procentowy wzrost przychodów – do kwoty 245 milionów euro.