Przyszłość branży luksusowej leży w rękach osób reprezentujących niewielki procent globalnej społeczności. Ludzie ci posiadają gigantyczne bogactwo i wydając pieniądze, kierują się zupełnie innymi zasadami, niż konsumenci aspirujący, ale za to wydający na wyroby luksusowe znacznie mniejsze kwoty. Kim są VICs?
Marki luksusowe: Kim są klienci VIC?
Zaledwie trzy procent populacji ludzkiej posiada aż 40 procent światowego bogactwa. Nigdy wcześniej tak duża część globalnych zasobów finansowych nie była skumulowana w rękach tak niewielkiej części społeczeństwa.
Z 370 milionów osób z całego świata, które kupują wyroby luksusowe, około 20 milionów odpowiada za 40 procent dochodów branży luksusowej. Z kolei około dwie trzecie z tego niewielkiego grona nazywanych jest przez branżę luksusową mianem „VIC”. To skrót od określenia „Very Important Clients”, czyli po polsku – „Bardzo ważni klienci”.
Czytaj więcej
Dom mody Chanel przegrał prawną batalię o jeden z najważniejszych swoich symboli. Przedmiotem sporu była cyfra „5”, którą znaleźć można na słynnych perfumach sygnowanych przez Chanel.
Wszystkich tych liczb dostarcza nowy raport pod tytułem „True-Luxury Global Consumer Insights”. Jego autorami są zrzeszająca włoskich producentów wyrobów luksusowych organizacja Altagamma oraz firma doradcza Boston Consulting Group.