Szefowie i prawnicy francuskiego domu mody Chanel musieli przełknąć gorzką pigułkę po porażce w walce o prawa do cyfry 5. Francuzi złożyli pozew przeciw niewielkiej firmie ze Słowenii i to Słoweńcy byli górą w tym sporze.
Porażka Chanel w walce o perfumy „No. 5”
Czy można zastrzec konkretną cyfrę? Zdaniem Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO)– nie, a w każdym razie nie w przypadku słynnego „numeru pięć”, który stanowi emblemat najsłynniejszych perfum na świecie.
Czytaj więcej
Projekt wnętrza hali gastronomicznej PeDeT dostał się do finału Inside – Światowego Festiwalu Wnętrz 2024. Powalczy o tytuł najładniejszego wnętrza w kategorii „Bary i restauracje”.
Mowa o perfumach „No. 5” marki Chanel, które powstały w 1921 roku. Francuzi przegrali niedawno spór, której przedmiotem była cyfra 5 – tak ważna dla domu mody Chanel.
Tę samą cyfrę w ubiegłym roku chciała wykorzystać słoweńska firma Simb D.O.O., chcąc zarejestrować nową markę kosmetyczną o nazwie M5. Jej logo stanowi połączenie małej litery m oraz cyfry 5.