Majtki zamiast sukni. Generacja Z wkracza na salony, a wraz z nią – nowe trendy

Czy majtki będą nową definicją stroju wieczorowego? Jeśli spojrzeć na to, jak na festiwalu w Wenecji wystąpiła brytyjska aktorka Emma Corrin, można uznać, że moda wkracza w nową erę. Czy kreacja marki Miu Miu, w której wystąpiła Brytyjka, to trend czy nowa rzeczywistość?

Publikacja: 13.09.2023 11:13

Emma Corrin w tym roku prezentowała odważne stylizacje, dalekie od tego, co zwykliśmy kojarzyć z „cz

Emma Corrin w tym roku prezentowała odważne stylizacje, dalekie od tego, co zwykliśmy kojarzyć z „czerwonym dywanem” na festiwalach filmowych.

Foto: ARTURO HOLMES / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

 Festiwal w Wenecji należy nie tylko do najważniejszych imprez tego typu na świecie. To także festiwal elegancji. Najbardziej znane marki chętnie ubierają gwiazdy w eleganckie kreacje, które mają wskazywać aktualne trendy.

Tegoroczny festiwal w Wenecji był jednak szczególny – między innymi za sprawą Emmy Corrin. Brytyjska aktorka, gwiazda między innymi serialu „The Crown”, zaprezentowała na festiwalu kontrowersyjną kreację włoskiej marki Miu Miu. Stylizacja Brytyjki wzbudziła mnóstwo komentarzy.

Bielizna na pierwszym planie. Emma Corrin na festiwalu filmowym w Wenecji

Obserwując światowe wybiegi i stylizacje gwiazd, trudno nie odnieść wrażenia, że w tym sezonie szczególnie modne jest eksponowanie bielizny – zarówno efektownej kolorowej i połyskującej cekinami, jak i tej w zupełnie klasycznym stylu. Oczywiście nie chodzi o „zwykłą” bieliznę, ale o tę luksusową, zaprojektowaną przez czołowych kreatorów mody.

Czytaj więcej

Warszawski bar wśród najpiękniejszych w Europie. Prestiżowa nagroda za wnętrza

W takim właśnie wydaniu pojawiła się na Festiwalu Filmowym w Wenecji wspomniana Emma Corrin, znana z takich produkcji jak serial „The Crown” czy filmów „Mój policjant” i „Kochanek Lady Chatterley”. Brytyjska aktorka miała na sobie komplet marki Miu Miu, składający się z dzianinowego kardiganu w kolorze khaki i takich samych majtek, pod które założyła czarne rajstopy. Do tego „męskie” buty z brązowej skóry.

To nie pierwszy pomysł założycielki marki Miu Miu, Miucci Prady, aby na pierwszym planie postawić to, co dotychczas pozostawało w ukryciu. Na swoich stronach dom mody Prada do klasycznej koszuli i swetra proponuje nosić białe bawełniane bokserki.

Nieco wcześniej wśród miłośników mody furorę zrobił prosty biały podkoszulek Prady – nie taki jednak zwykły, bo z ikonicznym trójkątem włoskiego domu mody na przedzie. Jak się okazuje, obok ultrakrótkich spódniczek i szortów z ubiegłorocznej kolekcji Miu Miu, był to jeden z pierwszych zwiastunów bardziej zdecydowanego trendu, który miał nadejść w kolejnych miesiącach.

Wyeksponowana bielizna – trend czy przyszłość mody?

Wydaje się, że ten pomysł ochoczo podchwytują nie tylko celebrytki – na przykład idolka młodych dziewczyn z całego świata, modelka Bella Hadid – ale też inne domy mody. Marka Loewe w swojej kolekcji na sezon wiosna/lato 2023 zaproponowała stylizację, w której białe bokserki należy założyć na czarne rajstopy, do tego biały podkoszulek i klasyczny szary płaszcz.

Trend pojawił się też w kolekcjach Balenciagi, Bottegi Venety, Coperni, Victorii Beckham czy Christiana Siriano. Za majtki o różnych krojach czy bokserki tych marek należy zapłacić po kilkaset euro, co stanowi niezbity dowód na to, że bielizna zdecydowanie wychodzi z cienia i z ukrytego jak dotąd elementu garderoby staje się główną bohaterką modnej stylizacji.

Dla przedstawicieli starszych pokoleń takie nonszalanckie zestawienia z pewnością będą nie do przyjęcia. Teraz jednak modę dyktują preferencje odważnej generacji Z, która lubi bawić się konwencjami, reinterpretować je, a przede wszystkim – burzyć utarte schematy.

Z pewnością moda na eksponowanie ciała i bielizny (w którą wpisuje się również szalenie popularny trend na „nagie” sukienki i spódnice) stanowi manifest młodzieńczego buntu wobec doczasowych kanonów w modzie. Z drugiej strony z roku na rok jest coraz goręcej, a więc kto wie – być może noszenie bardziej zabudowanego dołu będzie już nie tylko passé, ale po prostu trudne do zniesienia?

Moda
Marki luksusowe tracą cierpliwość do Rosji. „Po co utrzymywać puste butiki?”
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Moda
Rekordowy wzrost rynku odzieży używanej. To nie tylko kwestia niższych cen
Moda
Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich
Moda
Wraca trend, który wypromowało pierwsze pokolenie influencerek. „Styl szafiarek”
Moda
Dom mody Valentino znalazł się na krawędzi. Co dalej ze słynną marką?