Torebki nie z tej ziemi. Ulubiona marka generacji Z wytwarza je z meteorytów

Takiej torebki jeszcze nie było. Do stworzenia nowego modelu francuska marka Coperni wykorzystała meteoryt, która spadł na Ziemię ponad 50 tysięcy lat temu.

Publikacja: 20.03.2023 13:38

Każda z torebek będzie wykonywana na zamówienie, każda z innego meteorytu.

Każda z torebek będzie wykonywana na zamówienie, każda z innego meteorytu.

Foto: Coperni

Francuska marka Coperni specjalizuje się w „viralowych” pomysłach i wyrasta na absolutnego lidera w tej dziedzinie. Po torebkach ze szczerego złota i szkła oraz słynnym pokazie z sukienką w spreju, która dosłownie powstała na oczach widzów, przyszedł czas na nowy pomysł — torebkę z najprawdziwszego meteorytu.

Jak powstała torebka Coperni z meteorytu?

Jest ciemnoszara i pomimo swoich niewielkich rozmiarów waży prawie dwa kilogramy. To dlatego, że w całości wykonano ją z meteorytu. Marka Coperni wypuściła niedawno do sprzedaży limitowaną edycję minitorebek o nazwie „Meteorite”. To kamienna wersja klasycznego modelu „Swipe”, jednego z najlepiej sprzedających się produktów tej marki.

Czytaj więcej

Bella Hadid i suknia w sprayu. Kim są twórcy projektu, który zdumiał świat mody?

„To unikatowy obiekt, który subtelnie łączy archeologię, design oraz klasyczną i prymitywną sztukę” — tak opisują torebkę jej twórcy. To w zasadzie rzeźba torebki, która nie pełni żadnej praktycznej funkcji — jest przedmiotem, który można sobie postawić na półce. Ma wprawdzie malutki otwór, ale nie sposób zmieścić w niej nic poza kluczami do mieszkania czy samochodu.

Czas oczekiwania na torebkę z meteorytu to 6 tygodni.

Czas oczekiwania na torebkę z meteorytu to 6 tygodni.

Foto: Coperni

Pierwsza torebka „Meteorite”, którą zaprezentowała marka Coperni na swoim Instagramie to model, który wykonano ze skały pochodzącej z Księżyca. Meteoryt spadł na Ziemię 55 tysięcy lat temu, a znaleziono go w 1968 roku na południu Francji.

Każdy kolejny egzemplarz torebki może mieć jednak inną proweniencję. Na swojej stronie marka Coperni informuje, że każda skała, z której będą powstawać torebki, będzie pozyskiwana indywidualnie, z różnych lokalizacji na całym świecie. Ich produkcja będzie odbywać się na zamówienie.

Meteorytowa torebka jest wykuwana ręcznie w jednej z włoskim manufaktur. Ceny modelu zaczynają się od 40 tysięcy euro i mogą być wyższe, w zależności od składu skały. Ze względu na specyficzną naturę torebki, nie można jej zwrócić — w odróżnieniu od innych, bardziej „przyziemnych” produktów Coperni.

Coperni — ulubiona marka generacji Z

Markę Coperni założył w Paryżu duet francuskich projektantów, Arnaud Vaillant i Sébastien Meyer. Od samego początku istnienia marki jej twórcom przyświecała realizacja śmiałych projektów i stosowanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych w tworzeniu mody.

W rezultacie nieposkromionej kreatywności Vaillanta i Meyera powstają projekty, które natychmiast skupiają na sobie uwagę mediów i miłośników mody. Zyskują wiralową popularność i stają się nowymi przedmiotami pożądania w gronie wychowanych przez media społecznościowe, najmłodszych klientów i klientek z pokolenia Z.

Jednym z takich projektów była sukienka w spreju, choć kreacja nigdy nie trafiła do sprzedaży. Sukienka powstała w trakcie pokazu wiosenno-letniej kolekcji na 2023 rok poprzez spryskanie ciała modelki Belli Hadid specjalną substancją. Oprócz sukienki w spreju duet Vaillant-Meyer zaprezentował wtedy też wersję torebki „Swipe” — tym razem ze szczerego złota. Akcesorium wyceniono na około 100 tysięcy euro.

Wcześniej — w ramach kolekcji na sezon jesień-zima 2022 — powstała szklana wersja torebki „Swipe”. Rzeźbiarski model natychmiast pojawił się na czerwonym dywanie — dzierżyły go w ręce takie celebrytki jak Kylie Jenner czy piosenkarka Doja Cat. Co ciekawe, torebka była w stanie pełnić swoją podstawową funkcję — miała wewnątrz miejsce na kilka drobiazgów.

W trakcie tegorocznego tygodnia mody marka Coperni ponownie przykuła uwagę mediów i swoich fanów. Na pokazie modelkom towarzyszyły Spoty — słynne żółto-czarne roboty w kształcie psa autorstwa inżynierów z firmy Boston Dynamics.

Wszystkie te śmiałe i kreatywne pomysły sprawiają, że w ciągu zaledwie kilku lat popularność Coperni dynamicznie wzrosła. Młoda marka, projektująca minimalistyczne, uniwersalne ubrania, notuje przychody sięgające kilku milionów euro rocznie. Niezależnie od tego, czy „viralowe” projekty trafiają ostatecznie do sprzedaży, czy nie.

Francuska marka Coperni specjalizuje się w „viralowych” pomysłach i wyrasta na absolutnego lidera w tej dziedzinie. Po torebkach ze szczerego złota i szkła oraz słynnym pokazie z sukienką w spreju, która dosłownie powstała na oczach widzów, przyszedł czas na nowy pomysł — torebkę z najprawdziwszego meteorytu.

Jak powstała torebka Coperni z meteorytu?

Pozostało 92% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku