Analitycy Lyst, międzynarodowej platformy ecommerce, co kwartał opracowują zestawienie 20 najbardziej pożądanych marek świata. W raporcie podsumowującym końcówkę 2022 roku zaszła spora zmianę na szczycie. Po raz pierwszy w historii Lyst Index na pierwszym miejscu znalazła się włoska Prada, która strąciła z pierwszego miejsca bardzo silnego dotąd lidera – włoską markę Gucci.
Prada na szczycie listy najgorętszych marek na świecie
Autorzy raportu Lyst Index tworzą swoje zestawienie na podstawie analizy danych. Badają aktywność 160 milionów użytkowników z całego świata, a także analizują działalność 17 tysięcy marek i sklepów. Dokładna metodologia stanowi tajemnicę firmy, ale wiadomo, że obejmuje ona wyniki wyszukiwania, zakupy, przeglądanie produktów w sklepach czy wzmianki w mediach społecznościowych.
Czytaj więcej
Adidas ogłosił stworzenie nowej marki. Ma być ona odpowiedzią na potrzeby najmłodszych klientów i klientek z „Generacji Z”. Twarzą pierwszej od 50 lat nowej marki Addiasa została Jenna Ortega, gwiazda serialu Netfliksa „Wednesday”.
W rezultacie powstaje ranking pokazujący, które marki najbardziej interesują klientów i klientki z całego świata. W ciągu ostatnich kilku lat zestawienie urosło do rangi swoistego barometru branży mody.
Najnowsza edycja raportu Lyst Index przyniosła spore przetasowania. Po raz pierwszy w historii zestawienia pierwsze miejsce przypadło włoskiej marce Prada.