Rok 2023 Adidas zaczął mocnym akcentem. Niemiecki gigant branży sportowej i odzieżowej stworzy nową markę. Dla Adidasa to pierwsze tego typu przedsięwzięcie od 50 lat.
Twarzą nowej marki Adidasa została amerykańska aktorka Jenna Ortega — grająca główną bohaterkę głośnego serialu „Wednesday”. Dzięki roli Wednesday Addams Ortega błyskawicznie stała się jedną z największych gwiazd młodego pokolenia (ma 21 lat). Zdaniem Adidas Amerykanka ma pomóc z dotarciem do najmłodszych klientów i klientek.
Sportswear: Adidas tworzy nową markę
Adidas najwyraźniej zamierza zagrozić ulubieńcom generacji Z — markom Nike i Lululemon, które dominują na rynku młodzieżowej odzieży sportowej. W środę na oficjalnej stronie Adidasa pojawił się komunikat zapowiadający wypuszczenie najnowszego członka „rodziny” sportowego giganta. To najpoważniejszy ruch Adidasa od 50 lat.
Dzień później Adidas podzielił się kolejnymi szczegółami na temat swojego nowego „dziecka”. Wiemy już, że nazwa nowej marki brzmi najprościej, jak to tylko możliwe: Sportswear. Jej charakter określony został jako wypełniający lukę między klasyczną, vintage'ową linią Originals a sportową Performance, którą definiuje wykorzystanie nowoczesnych i funkcjonalnych materiałów.