Rok 2023 Adidas zaczął mocnym akcentem. Niemiecki gigant branży sportowej i odzieżowej stworzy nową markę. Dla Adidasa to pierwsze tego typu przedsięwzięcie od 50 lat.
Twarzą nowej marki Adidasa została amerykańska aktorka Jenna Ortega — grająca główną bohaterkę głośnego serialu „Wednesday”. Dzięki roli Wednesday Addams Ortega błyskawicznie stała się jedną z największych gwiazd młodego pokolenia (ma 21 lat). Zdaniem Adidas Amerykanka ma pomóc z dotarciem do najmłodszych klientów i klientek.
Sportswear: Adidas tworzy nową markę
Adidas najwyraźniej zamierza zagrozić ulubieńcom generacji Z — markom Nike i Lululemon, które dominują na rynku młodzieżowej odzieży sportowej. W środę na oficjalnej stronie Adidasa pojawił się komunikat zapowiadający wypuszczenie najnowszego członka „rodziny” sportowego giganta. To najpoważniejszy ruch Adidasa od 50 lat.
Dzień później Adidas podzielił się kolejnymi szczegółami na temat swojego nowego „dziecka”. Wiemy już, że nazwa nowej marki brzmi najprościej, jak to tylko możliwe: Sportswear. Jej charakter określony został jako wypełniający lukę między klasyczną, vintage'ową linią Originals a sportową Performance, którą definiuje wykorzystanie nowoczesnych i funkcjonalnych materiałów.
Czytaj więcej
Nowy serial „Wednesday” błyskawicznie zyskał ogromną popularność na całym świecie, bijąc rekordy oglądalności innych produkcji Netfliksa. Skąd bierze się fenomen tego serialu i dlaczego niespodziewanie do łask wrócił mroczny „goth look”?
W pierwszej kolekcji marki Sportswear na sezon wiosna-lato 2023 dominuje czerń i trzy wyraziste kolory: fiolet, czerwień i zieleń. Fasony i wzornictwo nawiązują do flagowych projektów Adidasa, są też minimalistyczne, a więc dość uniwersalne i ponadczasowe. Sporo jest też w kolekcji nawiązań do lat 90. Niezmienne pozostają ikoniczne trzy paski Adidasa, które zdobią rękawy, nogawki i sneakersy.
Jak informuje Adidas w komunikacie prasowym, ubrania marki Sportswear nadają są nie tylko do ćwiczeń. Ich podstawowym przeznaczeniem są codzienne, komfortowe i eklektyczne miejskie stylizacje, w których można wybrać się nawet na wieczorny wypad z przyjaciółmi.
Stworzenie nowej, lifestyle’owej marki pod egidą Adidasa świadczy o tym, że streetwear nadal ma się znakomicie. Młodzi ludzie z kolei wciąż chętnie sięgają po ubrania i obuwie sportowe, przemycając je do codziennego ubioru — choć wcale nie muszą regularnie uprawiać sportu.
Jenna Ortega twarzą nowej marki Adidasa
To chyba nie przypadek, że ogłoszenie wypuszczenia na rynek nowej marki, której twarzą jest Jenna Ortega, miało miejsce w środę. W końcu postać, dzięki której aktorka zyskała międzynarodową sławę, ma na imię Wednesday — co po angielsku oznacza po prostu środę.
Z oficjalnego komunikatu na stronie Adidasa dowiadujemy się, że oprócz bycia wyrazistą ikoną stylu i idolką młodych ludzi na całym świecie, Ortega jest też fanką sportu. Gra w piłkę i uprawia jogę, a ubrania Adidasa towarzyszą jej od najmłodszych lat.
W kampanijnych zdjęciach Ortega pozuje w ubraniach nowej marki w charakterystycznym dla siebie, mocnym makijażu i nieco mrocznym stylu Wednesday Addams, który lubi przemycać w swoich stylizacjach. Można by stwierdzić, że to taka Wednesday, tylko w dresach.
Oprócz Ortegi, twarzami marki jest kilka innych gwiazd młodego pokolenia z różnych dziedzin. Dwie pozostałe kobiece ambasadorki to: australijska piłkarka Mary Fowler, grająca w Manchesterze City i kobiecej reprezentacji Australii oraz Carolina Voltan, popularna mistrzyni gier komputerowych, streamerka i influencerka.
Męskimi ambasadorami są z kolei: Son Heung-min, pochodzący z Korei Południowej napastnik Tottenham Hotspur i zdobywca Złotego Buta oraz Trae Young — amerykański koszykarz grający na pozycji rozgrywającego w Atlanta Hawks.