Reklama
Rozwiń
Reklama

Moda na optymizm. Tej zimy kolor pomarańczowy będzie niemal wyskakiwał z lodówki

Pomarańczowy, jeden z najbardziej krzykliwych i najbardziej kontrowersyjnych kolorów w świecie mody, będzie widać niemal wszędzie tej zimy. To kolejny powrót tego koloru do łask – na pewno nie ostatni.

Publikacja: 12.01.2023 15:58

Moda na optymizm. Tej zimy kolor pomarańczowy będzie niemal wyskakiwał z lodówki

Foto: Sandra Kaas

Nie musieliśmy długo czekać, aby pomarańczowy znów zawojował najważniejsze światowe wybiegi i ulice miast. Wygląda na to, że również w 2023 roku wszelkie możliwe odcienie tego koloru ocieplą nasze garderoby.

Pomarańczowy to nowa czerń

Mało który kolor dodaje stylizacjom tyle energii, co pomarańcz. Kolor ten nie jest jednocześnie tak gorący jak sąsiadująca z nim na palecie barw czerwień, a często też bardziej twarzowy niż żółć.

Dzięki temu wykorzystanie któregoś z odcieni pomarańczy to przepis na optymistyczną stylizację, która natychmiast przykuwa wzrok. Przy czym nie chodzi tu wyłącznie o streetwear. Wiele marek pokazuje, że pomarańczowe mogą być także suknie wieczorowe lub... ślubne.

W swoich jesienno-zimowych kolekcjach na 2022-2023 rok najrozmaitsze wersje koloru pomarańczowego wprowadziły takie marki jak Altuzarra, Louis Vuitton czy Isabel Marant. Na wybiegach pomarańcz pojawiał się w ubiorach typowo steetwearowych, jak i w wieczorowych kreacjach.

Czytaj więcej

Trzeźwość staje się modna. Trend „NoLo” wkracza do barów i restauracji
Reklama
Reklama

Wydaje się, że wielu projektantom bawiących się w tym sezonie różnymi odcieniami pomarańczowego, przyświecało hasło: total look. Monochromatyczne pomarańczowe stylizacje pojawiały się na wybiegach z częstotliwością, którą trudno było przeoczyć.

Od kilku sezonów – zwłaszcza zima – króluje stylistyka après-ski. Jej interpretację zaprezentowała na przykład marka MaxMara w postaci długiej pikowanej spódnicy i dopasowanego swetra oraz ortalionowych spodni zestawionych z bluzką z modnymi wycięciami. Długi pikowany płaszcz w nasyconym odcieniu pomarańczowego zaproponowała też Victoria Beckham.

Również MaxMara (która chyba wyjątkowo mocno ukochała sobie w tym sezonie pomarańcz) sięgnęła też po bardziej klasyczne fasony, które z powodzeniem można założyć do biura. W jesienno-zimowej kolekcji marki znalazły się szerokie spodnie z zakładkami w vintage’owym stylu i nieco przygaszonym odcieniu pomarańczy.

Po ponadczasową klasykę, ale ze sporą dozą witaminy C, sięgnął też dom mody Louis Vuitton. Nicolas Ghesquière, dyrektor kreatywny kobiecej linii marki, zestawił lekką, luźną pomarańczową sukienkę do kolan z klasycznym beżowym trenczem.

W kolekcjach nie zabrakło pomarańczy również w wieczorowym wydaniu – na przykład w kolekcji marki Diesel. Mocno dopasowane i półtransparentne kreacje proponuje też dom mody Alaïa, łącząc modny pomarańcz z innym gorącym trendem – „naked dress”. Wzorzyste, czasem asymetryczne sukienki w nieco hipisowskim stylu pojawiły się z kolei u Altuzarry.

Jakie kolory będą dominować w 2023 roku?

Rozmaite odcienie pomarańczowego prawdopodobnie zostaną z nami dłużej niż tylko do końca zimy. Potwierdzają to raporty ekspertów analizujących dotychczasowe trendy i prognozujących te, które mają dopiero nadejść.

Reklama
Reklama

Podsumowując ubiegłoroczne tygodnie mody w Nowym Jorku i Londynie, Instytut Pantone wiele miejsca poświęcił odcieniom pomarańczy, lawirującym między czerwienią a żółcią. Analitycy wymienili takie odcienie jak koralowy „Persimmon”, „Iced Mango i wibrujący „Tangelo”, kojarzący się ze skórką mandarynki.

Prognozy te spójne są z raportem firmy analitycznej WGSN. Jego autorzy przewidują, że w 2023 roku jeszcze chętniej będziemy chcieli otaczać się różnymi iteracjami pomarańczy. Chodzi zarówno garderobę, jak i aranżacje wnętrz. Z kolei na podstawie aktywności użytkowniczek Pinteresta analitycy serwisu określili, że w tegorocznym sezonie ślubnym prym będą wiodły siena palona, terakota i klasyczna pomarańcz.

Nie musieliśmy długo czekać, aby pomarańczowy znów zawojował najważniejsze światowe wybiegi i ulice miast. Wygląda na to, że również w 2023 roku wszelkie możliwe odcienie tego koloru ocieplą nasze garderoby.

Pomarańczowy to nowa czerń

Pozostało jeszcze 93% artykułu
Reklama
Moda
Nowe zasady mody biurowej. Cichy luksus, mokasyny i mężczyźni w perłach
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Moda
Branża luksusowa schodzi na ziemię. Klienci chcą, by sprzedawać im emocje
Moda
Jak przekonać pokolenie Z do małżeństw? Nowy plan giganta rynku sukni ślubnych
Moda
Rusza flagowy sklep Uniqlo w Warszawie. Debiut innowacyjnej usługi Re.Uniqlo
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Moda
Nowy projekt buntowników świata mody. Te ubrania pielęgnują skórę jak kosmetyki
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama