Moda na optymizm. Tej zimy kolor pomarańczowy będzie niemal wyskakiwał z lodówki

Pomarańczowy, jeden z najbardziej krzykliwych i najbardziej kontrowersyjnych kolorów w świecie mody, będzie widać niemal wszędzie tej zimy. To kolejny powrót tego koloru do łask – na pewno nie ostatni.

Publikacja: 12.01.2023 15:58

Moda na optymizm. Tej zimy kolor pomarańczowy będzie niemal wyskakiwał z lodówki

Foto: Sandra Kaas

Nie musieliśmy długo czekać, aby pomarańczowy znów zawojował najważniejsze światowe wybiegi i ulice miast. Wygląda na to, że również w 2023 roku wszelkie możliwe odcienie tego koloru ocieplą nasze garderoby.

Pomarańczowy to nowa czerń

Mało który kolor dodaje stylizacjom tyle energii, co pomarańcz. Kolor ten nie jest jednocześnie tak gorący jak sąsiadująca z nim na palecie barw czerwień, a często też bardziej twarzowy niż żółć.

Dzięki temu wykorzystanie któregoś z odcieni pomarańczy to przepis na optymistyczną stylizację, która natychmiast przykuwa wzrok. Przy czym nie chodzi tu wyłącznie o streetwear. Wiele marek pokazuje, że pomarańczowe mogą być także suknie wieczorowe lub... ślubne.

W swoich jesienno-zimowych kolekcjach na 2022-2023 rok najrozmaitsze wersje koloru pomarańczowego wprowadziły takie marki jak Altuzarra, Louis Vuitton czy Isabel Marant. Na wybiegach pomarańcz pojawiał się w ubiorach typowo steetwearowych, jak i w wieczorowych kreacjach.

Czytaj więcej

Trzeźwość staje się modna. Trend „NoLo” wkracza do barów i restauracji

Wydaje się, że wielu projektantom bawiących się w tym sezonie różnymi odcieniami pomarańczowego, przyświecało hasło: total look. Monochromatyczne pomarańczowe stylizacje pojawiały się na wybiegach z częstotliwością, którą trudno było przeoczyć.

Od kilku sezonów – zwłaszcza zima – króluje stylistyka après-ski. Jej interpretację zaprezentowała na przykład marka MaxMara w postaci długiej pikowanej spódnicy i dopasowanego swetra oraz ortalionowych spodni zestawionych z bluzką z modnymi wycięciami. Długi pikowany płaszcz w nasyconym odcieniu pomarańczowego zaproponowała też Victoria Beckham.

Również MaxMara (która chyba wyjątkowo mocno ukochała sobie w tym sezonie pomarańcz) sięgnęła też po bardziej klasyczne fasony, które z powodzeniem można założyć do biura. W jesienno-zimowej kolekcji marki znalazły się szerokie spodnie z zakładkami w vintage’owym stylu i nieco przygaszonym odcieniu pomarańczy.

Po ponadczasową klasykę, ale ze sporą dozą witaminy C, sięgnął też dom mody Louis Vuitton. Nicolas Ghesquière, dyrektor kreatywny kobiecej linii marki, zestawił lekką, luźną pomarańczową sukienkę do kolan z klasycznym beżowym trenczem.

W kolekcjach nie zabrakło pomarańczy również w wieczorowym wydaniu – na przykład w kolekcji marki Diesel. Mocno dopasowane i półtransparentne kreacje proponuje też dom mody Alaïa, łącząc modny pomarańcz z innym gorącym trendem – „naked dress”. Wzorzyste, czasem asymetryczne sukienki w nieco hipisowskim stylu pojawiły się z kolei u Altuzarry.

Jakie kolory będą dominować w 2023 roku?

Rozmaite odcienie pomarańczowego prawdopodobnie zostaną z nami dłużej niż tylko do końca zimy. Potwierdzają to raporty ekspertów analizujących dotychczasowe trendy i prognozujących te, które mają dopiero nadejść.

Podsumowując ubiegłoroczne tygodnie mody w Nowym Jorku i Londynie, Instytut Pantone wiele miejsca poświęcił odcieniom pomarańczy, lawirującym między czerwienią a żółcią. Analitycy wymienili takie odcienie jak koralowy „Persimmon”, „Iced Mango i wibrujący „Tangelo”, kojarzący się ze skórką mandarynki.

Prognozy te spójne są z raportem firmy analitycznej WGSN. Jego autorzy przewidują, że w 2023 roku jeszcze chętniej będziemy chcieli otaczać się różnymi iteracjami pomarańczy. Chodzi zarówno garderobę, jak i aranżacje wnętrz. Z kolei na podstawie aktywności użytkowniczek Pinteresta analitycy serwisu określili, że w tegorocznym sezonie ślubnym prym będą wiodły siena palona, terakota i klasyczna pomarańcz.

Nie musieliśmy długo czekać, aby pomarańczowy znów zawojował najważniejsze światowe wybiegi i ulice miast. Wygląda na to, że również w 2023 roku wszelkie możliwe odcienie tego koloru ocieplą nasze garderoby.

Pomarańczowy to nowa czerń

Pozostało 93% artykułu
Moda
Pieniądze nie mają dla nich znaczenia. Klienci VIC: nadzieja branży luksusowej
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka na świecie. Za jej sukcesem stoi film z Zendayą
Moda
Słynna marka luksusowa powraca. Wznowi produkcję po 12 latach nieobecności
Moda
Adidas pozywa znanego projektanta mody. Wojna o prawa do motywu pasków
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Moda
Śledztwo we Włoszech: ujawniono, ile kosztuje produkcja luksusowych torebek