Używane produkty luksusowe – to sformułowanie jeszcze do niedawna brzmiało jak oksymoron. Luksus musiał być nowy, bo tylko w takiej formie gwarantował klientom odpowiedni prestiż i podkreślał ich pozycję społeczną.
Jednak zmiana generacyjna wśród klientów i klientek, a także rosnące przekonanie, że kupowane przez nas produkty powinny służyć lata, a nie miesiące – to wszystko sprawiło, że dzisiaj rynek używanych produktów luksusowych rośnie znacznie szybciej niż rynek nowych produktów luksusowych.
Luksus second-hand: używane nie znaczy gorsze
W dorocznym raporcie "2021 Luxury Goods Worldwide Market Study” eksperci z firmy analitycznej Bain & Company obliczyli, że wartość globalnego rynku używanych produktów luksusowych wyniosła w 2021 roku ponad 33 miliardy euro, czyli ponad 150 miliardów złotych. W porównaniu z 2017 rokiem to aż o 65 procent więcej.
Wpisuje się to w bardziej ogólny trend. Marki luksusowe to jedni z niewielu graczy na arenie światowej gospodarki, którzy po pandemicznym tąpnięciu regenerują się w najszybszym tempie. Co ciekawe, dla porównania wartość rynku nowych produktów luksusowych – informuje Bain & Company – na przestrzeni ostatnich pięciu lat wzrosła zaledwie o 12 procent.
Czytaj więcej
Lepszego prezentu urodzinowego francuska marka Louis Vuitton nie mogła sobie wymarzyć. Firma, której założyciel urodził się dokładnie 200 temu, jest najbardziej wartościową marką luksusową na świecie. To nie koniec dobrych wiadomości dla Francji, która w świecie luksusu jest mocarstwem.