„Dom Gucci” w reżyserii Ridleya Scotta to najgłośniejsza i najbardziej wyczekiwana premiera filmowa końca 2021 roku. O tym filmie mówi się od dawna – po części z uwagi na gwiazdorską obsadę – z Adamem Driverem, Alem Pacino, Jaredem Leto czy Lady Gagą, po części dlatego, że przedstawiciele rodziny Guccich protestowali przeciw „nieprecyzyjnemu scenariuszowi” czy „złej obsadzie”. Przede wszystkim protestowali jednak przeciw wykorzystaniu wizerunku rodziny Guccich, by na nim zarabiać.
Czytaj więcej
W Europie, od Lizbony po Moskwę, rządzi tylko jedna marka luksusowa – to Gucci. Wyłamuje się jedynie kilka krajów. Na czym polega fenomen domu mody Gucci?
Dla Włochów – rodzina to potęga, tego nie trzeba tłumaczyć. Ta zasada obowiązuje także w świecie wielkiej mody – choć dzisiaj domy mody to globalne marki i wielkie przedsiębiorstwa, wciąż wiele z nich to wciąż firmy rodzinne. O tym, że czasem nie wszystko w rodzinie idzie tak, jak powinno, opowiada film „Dom Gucci”, ale to już zupełnie inna historia.
Włoskie rody projektantów mody
Historia marki Gucci zaczyna się od Guccio Gucciego, który w 1921 roku otworzył we Florencji swój pierwszy sklep. Sprzedawał importowane produkty galanterii skórzanej, z czasem zaczął także produkować swoje własne wyroby.
Wielkie sukcesy przyszły po II wojnie światowej, gdy firmę od Guccia przejęli synowie: Aldo, Vasco i Rodolfo. Marka zaczęła się dynamicznie rozwijać, a klientami stali się wielcy i sławni – choćby Grace Kelly czy John F. Kennedy.