Francja jest mocarstwem atomowym, jednym z kilku na świecie. Jest też mocarstwem luksusowym, które panuje niepodzielnie. Spośród 10 najbardziej wartościowych marek luksusowych na świecie, trzy pierwsze miejsca zajmują marki francuskie, a w czołowej dziesiątce łącznie jest aż 6 marek z Francji. Na czele zestawienia najbardziej wartościowych marek luksusowych znajduje się Louis Vuitton, marka, która właśnie świętuje 200. rocznicę urodzin swojego założyciela.

Francja dominuje na rynku marek luksusowych

Firma analityczna Kantar opublikowała swój doroczny raport, zawierający listę najbardziej wartościowych marek na świecie. Jeśli spojrzeć jedynie na marki luksusowe w 2021 roku, widać globalną dominację jednego kraju – Francji. Francuzi nie mają sobie równych w tej kategorii, deklasując marki z Włoch czy Wielkiej Brytanii.

Czytaj też: W Chinach luksus stał się groźny: rząd robi porządki w sieci

Przez dziesięciolecia – a nawet wieki – Francja zdążyła wyspecjalizować się w produkcji dóbr luksusowych: od odzieży poprzez biżuterię i kosmetyki, a na alkoholach skończywszy. Czołowa pozycja marki Louis Vuitton i innych marek w zestawieniu – Chanel, Hermes czy Cartier – nie jest więc dużym zaskoczeniem.

Słynny dom mody należy do LVMH – międzynarodowego koncernu kierowanego przez Bernarda Arnaulta, najbogatszego człowieka na świecie. Ta firma skupia wiele czołowych marek luksusowych m.in. z segmentu mody, perfum i alkoholi, jednak w tej kolekcji najważniejszy jest Louis Vuitton. Analitycy firmy Kantar, autorzy raportu „Kantar Brandz Most Valuable Global Brands 2021” wartość marki Louis Vuitton wycenili na 75,7 miliarda dolarów.

Drugą pozycję w zestawieniu zajmuje inna słynna francuska marka – Chanel. Jeżeli chodzi o wartość, daleko jej jednak do Louis Vuitton ze „skromnymi” 47 miliardami dolarów wartości. To niemal dwa razy mniej niż w przypadku lidera zestawienia.

Tuż za Chanel uplasował się kolejny francuski dom mody – Hermès. Jej wartość analitycy Kantar szacują na 46,4 miliarda dolarów.

Najcenniejsze marki luksusowe 2021 roku

Francja zdominowała pierwszą dziesiątkę najbardziej wartościowych obecnie marek na świecie. Na dziesięć pozycji aż sześć zajmują marki francuskie.

Wśród nich znalazł się należący do LVMH Christian Dior (7. miejsce) i Yves Saint Laurent (8. miejsce). Na szóstej pozycji znalazł się Cartier, producent luksusowych zegarków i biżuterii.

Drugim mocarstwem na rynku luksusowym są Włosi, ale w czołowej dziesiątce najbardziej wartościowych marek znalazły się tylko dwie włoskie marki. Czwartą pozycję zajmuje założony w 1921 roku we Florencji dom mody Gucci. Jego wartość oszacowano na 33,8 miliarda dolarów. Dziewiąte miejsce to z kolei Prada.

Autopromocja
TYLKO U NAS

Ambasador Chin w Polsce Sun Linjiang o nowej ofercie współpracy Pekinu z Warszawą

CZYTAJ

Ciekawe jest piąte miejsce szwajcarskiej marki Rolex – to jedyny producent zegarków w czołowej dziesiątce – choć Louis Vuitton, Chanel, Hermes czy Cartier też produkują zegarki, to nie stanowią one podstawy ich działalności. Rolex zajmuje się wyłącznie wytwarzaniem zegarków mechanicznych i zbudował na tym

Najbardziej wartościowe marki na świecie według raportu Kantar BrandZ:

  1. Louis Vuitton – 75,7 miliarda dolarów
  2. Chanel – 47 miliardów dolarów
  3. Hermès – 46,4 miliarda dolarów
  4. Gucci – 33,8 miliarda dolarów
  5. Rolex – 8,1 miliarda dolarów
  6. Cartier – 7,3 miliarda dolarów
  7. Christian Dior – 5,4 miliarda dolarów
  8. Saint Laurent – 5,2 miliarda dolarów
  9. Prada – 4 miliardy dolarów
  10. Burberry – 3,9 miliarda dolarów