Francja jest mocarstwem atomowym, jednym z kilku na świecie. Jest też mocarstwem luksusowym, które panuje niepodzielnie. Spośród 10 najbardziej wartościowych marek luksusowych na świecie, trzy pierwsze miejsca zajmują marki francuskie, a w czołowej dziesiątce łącznie jest aż 6 marek z Francji. Na czele zestawienia najbardziej wartościowych marek luksusowych znajduje się Louis Vuitton, marka, która właśnie świętuje 200. rocznicę urodzin swojego założyciela.
Francja dominuje na rynku marek luksusowych
Firma analityczna Kantar opublikowała swój doroczny raport, zawierający listę najbardziej wartościowych marek na świecie. Jeśli spojrzeć jedynie na marki luksusowe w 2021 roku, widać globalną dominację jednego kraju – Francji. Francuzi nie mają sobie równych w tej kategorii, deklasując marki z Włoch czy Wielkiej Brytanii.
Czytaj też: W Chinach luksus stał się groźny: rząd robi porządki w sieci
Przez dziesięciolecia – a nawet wieki – Francja zdążyła wyspecjalizować się w produkcji dóbr luksusowych: od odzieży poprzez biżuterię i kosmetyki, a na alkoholach skończywszy. Czołowa pozycja marki Louis Vuitton i innych marek w zestawieniu – Chanel, Hermes czy Cartier – nie jest więc dużym zaskoczeniem.
Słynny dom mody należy do LVMH – międzynarodowego koncernu kierowanego przez Bernarda Arnaulta, najbogatszego człowieka na świecie. Ta firma skupia wiele czołowych marek luksusowych m.in. z segmentu mody, perfum i alkoholi, jednak w tej kolekcji najważniejszy jest Louis Vuitton. Analitycy firmy Kantar, autorzy raportu „Kantar Brandz Most Valuable Global Brands 2021” wartość marki Louis Vuitton wycenili na 75,7 miliarda dolarów.
Drugą pozycję w zestawieniu zajmuje inna słynna francuska marka – Chanel. Jeżeli chodzi o wartość, daleko jej jednak do Louis Vuitton ze „skromnymi” 47 miliardami dolarów wartości. To niemal dwa razy mniej niż w przypadku lidera zestawienia.