Reklama

H&M otwiera eksperymentalny sklep. Tak ma wyglądać przyszłość zakupów

H&M otwiera w Amsterdamie swój pierwszy eksperymentalny sklep. Wewnątrz na klientów i klientki czekają nowe usługi – wypożyczanie ubrań czy naprawa zniszczonych rzeczy.

Publikacja: 01.12.2021 10:39

Sklep H&M w Amsterdamie mieści się w kamienicy, w której w przeszłości znajdował się luksusowy holen

Sklep H&M w Amsterdamie mieści się w kamienicy, w której w przeszłości znajdował się luksusowy holenderski dom towarowy Maison de Bonneterie.

Foto: Eriksw, CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons

Salon flagowy H&M w Amsterdamie otwarto po dużej przebudowie. Nie chodziło jedynie o wymianę mebli – to ma być eksperymentalny salon sprzedaży, dlatego zagościły w nim usługi dotąd niedostępne w sklepach H&M.

H&M: sklep czy wypożyczalnia ubrań? Jedno i drugie

Flagowy salon H&M, który otrzymał nowy wystrój i funkcje, znajduje się w „Bonneterie”, jednym z najbardziej rozpoznawalnych budynków w Amsterdamie. Miejsce ponownie otworzyło się dla klientów – z powodu pandemii, sklep zamknięto latem 2021 roku.

Czytaj więcej

Nowy raport: branża mody napędza wycinkę lasów Amazonii

Tych kilka miesięcy H&M wykorzystał na opracowanie i przygotowanie nowych usług. Na fali zainteresowania konsumentów kupowaniem rzeczy używanych, a także wypożyczaniem ubrań, szwedzka marka wprowadziła takie usługi w sklepie w Amsterdamie.

Na czym polegają nowości? Oprócz nowych ubrań, można kupować rzeczy w firmowym second handzie. Można też wypożyczyć ubrania ze starszych kolekcji, ale także z najnowszych. Można również przynieść rzeczy do napraw krawieckich, a nawet zamówić całkowitą przeróbkę rzeczy używanych na coś innego. Jeżeli zaś jakieś ubranie nie nadaje się do naprawy czy przeróbki, w sklepie można też po prostu oddać je do recyklingu. 

Reklama
Reklama

Zrównoważone zakupy

Oprócz flagowego sklepu w „Bonneterie”, H&M niebawem ponownie otworzy pięć innych sklepów w Amsterdamie. Wszystkie mają funkcjonować na podobnej zasadzie jak „eksperymentalny” salon flagowy przy ulicy Kalverstraat.

Zgodnie z raportem platformy ThedUp, w ciągu ostatniego roku wartość globalnego rynku ubrań z drugiej ręki wzrosła o prawie 10 miliardów dolarów i przewiduje się, że zainteresowanie klientów tym segmentem będzie rosło. Nic więc dziwnego, że H&M zdecydował się zainwestować w nowy model uwzględniający sprzedaż z drugiej ręki.

Przyczyna metamorfozy amsterdamskiego sklepu H&M tkwi nie tylko we wzroście znaczenia rynku second handów i outletów, a także wypożyczalni ubrań. Coraz więcej ludzi woli zakupy przez internet, co zmusza marki odzieżowe do przemyślenia swojej strategii biznesowej tak, aby przyciągnąć klientów również do sklepów stacjonarnych.

Poszerzenie portfolio usług chociażby o poprawki i przeróbki krawieckie to jeden ze sposobów na to, aby tradycyjny sklep stał się czymś więcej, niż tylko budynkiem, w którym robi się zakupy. Sklep staje się zaawansowanym centrum obsługi klienta, a także miejscem, w którym można ciekawie i kreatywnie spędzić czas.

Salon flagowy H&M w Amsterdamie otwarto po dużej przebudowie. Nie chodziło jedynie o wymianę mebli – to ma być eksperymentalny salon sprzedaży, dlatego zagościły w nim usługi dotąd niedostępne w sklepach H&M.

H&M: sklep czy wypożyczalnia ubrań? Jedno i drugie

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Reklama
Moda
Zara zastrzegła swój nowy znak towarowy. Składa się wyłącznie z cyfr
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Moda
Słynna marka luksusowa wymyka się Włochom z rąk. Rząd w Rzymie jest bezradny
Moda
Jonathan Anderson pisze nowy rozdział historii Diora. Debiut w Paryżu
Moda
Nazwa domu mody zbyt popularna, by ją zastrzec? Zdecyduje Sąd Najwyższy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Moda
Bytom prezentuje kolekcję na jesień i zimę 2025. Powrót do korzeni
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama