Gucci to bezdyskusyjnie najpopularniejsza luksusowa marka butów w Europie – wynika z analiz przeprowadzonych przez niemiecką firmę FootActive, produkująca specjalistyczne wkładki do butów. Z danych pozyskanych przez tę firmę, wynika, że Europejczycy niemal w całości najczęściej szukają w sieci produktów właśnie tej firmy. Polska w tej sprawie mówi jednym głosem z większością państw Unii Europejskiej – Gucci to najpopularniejsza luksusowa marka butów w zdecydowanej większości krajów Europy.
Polacy kochają Gucci
Ekspertów FootActive interesowało, które marki cieszą się największą popularnością w poszczególnych europejskich krajach. Aby stworzyć zestawienie, przeanalizowano dane z wyszukiwarek oraz narzędzi SEO, służących między innymi do analizy popularnych haseł wyszukiwania. Do opracowania raportu wzięto pod uwagę liczbę wyszukań butów danej marki w sierpniu 2021 roku.
Czytaj więcej
Kilka tygodni temu przez polskie media przetoczyły się informacje o tym, że w internecie sprzedawane są papierki po lodach Ekipy. Zdziwienie było powszechne. Tymczasem to zjawisko staje się coraz powszechniejsze. Ludzie coraz chętniej kupują cudze śmieci i płacą za nie spore pieniądze. Jest jednak warunek – to muszą być „śmieci luksusowe”. Czyli właściwie jakie?
W Polsce, podobnie jak w 31 innych krajach Europy (badano nie tylko kraje Unii Europejskiej) wygrało Gucci. Wśród państw, w których Gucci uplasował się na pierwszym miejscu pod względem liczby wyszukań, są między innymi: Francja, Hiszpania, Portugalia, wszystkie kraje skandynawskie i bałtyckie, państwa Beneluksu, a także Rosja, Słowacja, Irlandia i Islandia.
Valentino: marka najpopularniejsza we Włoszech
Na drugim miejscu znalazł się włoski dom mody Valentino. Nie dziwi, że buty Valentino są najpopularniejsze w kraju, w którym ta marka ma siedzibę, czyli we Włoszech. Butami włoskiej marki najbardziej interesuje się też większość wschodnich sąsiadów Włoch, a więc Austria, Słowenia, Chorwacja Czarnogóra i Albania, a także takie kraje jak Serbia, Macedonia i Bułgaria. Również Brytyjczycy najchętniej kupowaliby buty Valentino.