Gucci to bezdyskusyjnie najpopularniejsza luksusowa marka butów w Europie – wynika z analiz przeprowadzonych przez niemiecką firmę FootActive, produkująca specjalistyczne wkładki do butów. Z danych pozyskanych przez tę firmę, wynika, że Europejczycy niemal w całości najczęściej szukają w sieci produktów właśnie tej firmy. Polska w tej sprawie mówi jednym głosem z większością państw Unii Europejskiej – Gucci to najpopularniejsza luksusowa marka butów w zdecydowanej większości krajów Europy.

Polacy kochają Gucci

Ekspertów FootActive interesowało, które marki cieszą się największą popularnością w poszczególnych europejskich krajach. Aby stworzyć zestawienie, przeanalizowano dane z wyszukiwarek oraz narzędzi SEO, służących między innymi do analizy popularnych haseł wyszukiwania. Do opracowania raportu wzięto pod uwagę liczbę wyszukań butów danej marki w sierpniu 2021 roku.

Czytaj więcej

„Luksusowe śmieci”. Co łączy lody Ekipy i buty Gucci?

W Polsce, podobnie jak w 31 innych krajach Europy (badano nie tylko kraje Unii Europejskiej) wygrało Gucci. Wśród państw, w których Gucci uplasował się na pierwszym miejscu pod względem liczby wyszukań, są między innymi: Francja, Hiszpania, Portugalia, wszystkie kraje skandynawskie i bałtyckie, państwa Beneluksu, a także Rosja, Słowacja, Irlandia i Islandia.

Valentino: marka najpopularniejsza we Włoszech 

Na drugim miejscu znalazł się włoski dom mody Valentino. Nie dziwi, że buty Valentino są najpopularniejsze w kraju, w którym ta marka ma siedzibę, czyli we Włoszech. Butami włoskiej marki najbardziej interesuje się też większość wschodnich sąsiadów Włoch, a więc Austria, Słowenia, Chorwacja Czarnogóra i Albania, a także takie kraje jak Serbia, Macedonia i Bułgaria. Również Brytyjczycy najchętniej kupowaliby buty Valentino.

Na trzeciej pozycji znalazła się marka Jimmy Choo. Za nią ex aequo czwarte miejsce zajęły Chanel i Steve Madden. Kolejne miejsca zajmują Prada, Christian Louboutin, Manolo Blahnik, dalej Christian Dior oraz Saint-Laurent.

Na czym polega fenomen Gucci?

Gucci to fenomen rynku mody. Widać to nie tylko na rynku europejskim – ta włoska marka jest niezwykle silna globalnie. Od kilku lat Gucci jest na ustach wszystkich, choć jeszcze w 2015 roku wydawało się, że firma będzie mieć problemy – przychody spadały, malało też zainteresowanie tym, co włoski dom mody ma do pokazania i przekazania. 

Zmianę przyniosło zatrudnienie Alessandro Michele na stanowisku dyrektora kreatywnego. To on jest odpowiedzialny za zmianę stylistyczną marki, to jego projektom, zaskakującym pomysłom i budzącym poruszenie współpracom Gucci zawdzięcza błyskawiczny powrót na modowy szczyt.

Słynny dom mody i streetwear? Właśnie tak. Otwarcie się na trendy i "słuchanie ulicy" to jedna ze zm

Słynny dom mody i streetwear? Właśnie tak. Otwarcie się na trendy i "słuchanie ulicy" to jedna ze zmian, które zapewniły marce Gucci globalny sukces.

Flow Clark

Tę przemianę pokazują liczby – niedawny raport The RealReal, globalnej platformy zajmującej się sprzedażą używanych  produktów luksusowych pokazuje, że Gucci jest w tej chwili numerem wśród marek najbardziej poszukiwanych i najchętniej kupowanych. Właśnie rynek wtórny to dobry miernik siły marki – jeśli produkty danej firmy nie tracą wartości nawet kilka lat po ich kupieniu, oznacza to, że są powszechnie pożądane. Tak właśnie dzieje się w przypadku torebek, ubrań czy akcesoriów opatrzonych logiem Gucci.   

Kreatywność, odwaga, unikanie odwołań do przeszłości, skupienie się na milenialsach i ich potrzebach, postawienie na media społecznościowe oraz innowacje technologiczne – to miks, który pozwala Gucci utrzymywać się na szczycie w świecie, w którym zmiana przychodzi tak często i tak nieoczekiwanie. „Musimy pamiętać, że nie ratujemy ludzkiego życia. Zajmujemy się modą” – mówił prezes Gucci Marco Bizzarri do pracowników wkrótce po objęciu stanowiska przypominając im, że w tej branży przede wszystkim ważna jest otwartość, kreatywność i nieszablonowe podejście. To wszystko widać w produktach i działaniach Gucci.