Polacy jak reszta Europy. Kochamy tylko jedną markę luksusową

W Europie, od Lizbony po Moskwę, rządzi tylko jedna marka luksusowa – to Gucci. Wyłamuje się jedynie kilka krajów. Na czym polega fenomen domu mody Gucci?

Publikacja: 07.09.2021 11:38

Moda na sneakersy to jeden z najsilniejszych trendów ostatnich lat. Gucci błyskawicznie wyczuło tę z

Moda na sneakersy to jeden z najsilniejszych trendów ostatnich lat. Gucci błyskawicznie wyczuło tę zmianę i wykorzystało ją zdobywając nowych klientów

Foto: Riley Edwards

Gucci to bezdyskusyjnie najpopularniejsza luksusowa marka butów w Europie – wynika z analiz przeprowadzonych przez niemiecką firmę FootActive, produkująca specjalistyczne wkładki do butów. Z danych pozyskanych przez tę firmę, wynika, że Europejczycy niemal w całości najczęściej szukają w sieci produktów właśnie tej firmy. Polska w tej sprawie mówi jednym głosem z większością państw Unii Europejskiej – Gucci to najpopularniejsza luksusowa marka butów w zdecydowanej większości krajów Europy.

Polacy kochają Gucci

Ekspertów FootActive interesowało, które marki cieszą się największą popularnością w poszczególnych europejskich krajach. Aby stworzyć zestawienie, przeanalizowano dane z wyszukiwarek oraz narzędzi SEO, służących między innymi do analizy popularnych haseł wyszukiwania. Do opracowania raportu wzięto pod uwagę liczbę wyszukań butów danej marki w sierpniu 2021 roku.

Czytaj więcej

„Luksusowe śmieci”. Co łączy lody Ekipy i buty Gucci?

W Polsce, podobnie jak w 31 innych krajach Europy (badano nie tylko kraje Unii Europejskiej) wygrało Gucci. Wśród państw, w których Gucci uplasował się na pierwszym miejscu pod względem liczby wyszukań, są między innymi: Francja, Hiszpania, Portugalia, wszystkie kraje skandynawskie i bałtyckie, państwa Beneluksu, a także Rosja, Słowacja, Irlandia i Islandia.

Valentino: marka najpopularniejsza we Włoszech 

Na drugim miejscu znalazł się włoski dom mody Valentino. Nie dziwi, że buty Valentino są najpopularniejsze w kraju, w którym ta marka ma siedzibę, czyli we Włoszech. Butami włoskiej marki najbardziej interesuje się też większość wschodnich sąsiadów Włoch, a więc Austria, Słowenia, Chorwacja Czarnogóra i Albania, a także takie kraje jak Serbia, Macedonia i Bułgaria. Również Brytyjczycy najchętniej kupowaliby buty Valentino.

Na trzeciej pozycji znalazła się marka Jimmy Choo. Za nią ex aequo czwarte miejsce zajęły Chanel i Steve Madden. Kolejne miejsca zajmują Prada, Christian Louboutin, Manolo Blahnik, dalej Christian Dior oraz Saint-Laurent.

Na czym polega fenomen Gucci?

Gucci to fenomen rynku mody. Widać to nie tylko na rynku europejskim – ta włoska marka jest niezwykle silna globalnie. Od kilku lat Gucci jest na ustach wszystkich, choć jeszcze w 2015 roku wydawało się, że firma będzie mieć problemy – przychody spadały, malało też zainteresowanie tym, co włoski dom mody ma do pokazania i przekazania. 

Zmianę przyniosło zatrudnienie Alessandro Michele na stanowisku dyrektora kreatywnego. To on jest odpowiedzialny za zmianę stylistyczną marki, to jego projektom, zaskakującym pomysłom i budzącym poruszenie współpracom Gucci zawdzięcza błyskawiczny powrót na modowy szczyt.

Słynny dom mody i streetwear? Właśnie tak. Otwarcie się na trendy i "słuchanie ulicy" to jedna ze zm

Słynny dom mody i streetwear? Właśnie tak. Otwarcie się na trendy i "słuchanie ulicy" to jedna ze zmian, które zapewniły marce Gucci globalny sukces.

Flow Clark

Tę przemianę pokazują liczby – niedawny raport The RealReal, globalnej platformy zajmującej się sprzedażą używanych  produktów luksusowych pokazuje, że Gucci jest w tej chwili numerem wśród marek najbardziej poszukiwanych i najchętniej kupowanych. Właśnie rynek wtórny to dobry miernik siły marki – jeśli produkty danej firmy nie tracą wartości nawet kilka lat po ich kupieniu, oznacza to, że są powszechnie pożądane. Tak właśnie dzieje się w przypadku torebek, ubrań czy akcesoriów opatrzonych logiem Gucci.   

Kreatywność, odwaga, unikanie odwołań do przeszłości, skupienie się na milenialsach i ich potrzebach, postawienie na media społecznościowe oraz innowacje technologiczne – to miks, który pozwala Gucci utrzymywać się na szczycie w świecie, w którym zmiana przychodzi tak często i tak nieoczekiwanie. „Musimy pamiętać, że nie ratujemy ludzkiego życia. Zajmujemy się modą” – mówił prezes Gucci Marco Bizzarri do pracowników wkrótce po objęciu stanowiska przypominając im, że w tej branży przede wszystkim ważna jest otwartość, kreatywność i nieszablonowe podejście. To wszystko widać w produktach i działaniach Gucci. 

Gucci to bezdyskusyjnie najpopularniejsza luksusowa marka butów w Europie – wynika z analiz przeprowadzonych przez niemiecką firmę FootActive, produkująca specjalistyczne wkładki do butów. Z danych pozyskanych przez tę firmę, wynika, że Europejczycy niemal w całości najczęściej szukają w sieci produktów właśnie tej firmy. Polska w tej sprawie mówi jednym głosem z większością państw Unii Europejskiej – Gucci to najpopularniejsza luksusowa marka butów w zdecydowanej większości krajów Europy.

Pozostało 89% artykułu
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie
Styl
Nowa obsesja generacji Z. O tym gadżecie zdążyliśmy zapomnieć, młodzi go kochają