Koreański serial „Squid Game” zdobył gigantyczną popularność wśród widzów Netfliksa i pomógł serwisowi w zdobyciu nowych użytkowników na całym świecie. Na fali mody na modę vintage przyczynił się też do wskrzeszenia zapomnianego trendu. Krótko mówiąc: dresy w najbardziej sportowym wydaniu są znowu popularne.
Dres w stylu „Squid Game”: wygoda i nostalgia
W niezwykle efektownym wizualnie serialu można znaleźć mnóstwo odniesień do dawnych czasów, i nie chodzi wyłącznie o przeskalowane dziecięce zabawki, z którymi „bawią się” uczestnicy śmiertelnie niebezpiecznej gry. Ukłon w stronę minionych dekad widać chociażby w ubraniach, między innym w zielonych dresach.
Czytaj więcej
Włoski dom mody Gucci nawiązał współpracę z Lee Jung-Jae, jedną z głównych gwiazd głośnego koreańskiego serialu „Squid Game”. Ta informacja zbiegła się z komunikatem, że powstaje drugi sezon „Squid Game”.
Noszą je bohaterowie serialu – desperaci, którzy zdecydowali się wziąć udział w rozgrywce, w której można wygrać najwyższą stawkę – ale też zginąć. Od pierwszych dni emisji serialu we wrześniu 2021 roku zielony dres stał się przedmiotem pożądania milionów ludzi na całym świecie.
W październiku wyszukiwarka Google zanotowała skok wyszukań zielonego dresu o 9400 procent, zaś na Amazonie i Etsy był jednym z bestsellerów. Komplet był też jednym z najczęściej odtwarzanych kostiumów podczas tegorocznego Halloween – obok różowych jednoczęściowych kombinezonów, które nosili strażnicy w „Squid Game”.