Analitycy globalnej platformy zakupowej Lyst opublikowali kolejny kwartalny raport, zbierający dane na temat 20 najpopularniejszych marek. Balenciaga w trzecim kwartale 2021 roku zaliczył znaczący awans: podskoczył w górę aż o pięć pozycji w rankingu.
Balenciaga najpopularniejszą marką luksusową
Raporty, które publikuje Lyst, są o tyle miarodajne, że stanowią wynik analizy zachowań ludzi na całym świecie. W poszukiwaniu modnych ubrań i akcesoriów na tę stronę zagląda ponad 150 milionów osób rocznie. Łącząc to z aktywnością w Google i w mediach społecznościowych, wyłania się wiarygodny obraz tego, czego aktualnie najbardziej pragną miłośnicy mody.
Czytaj więcej
Dom mody Balenciaga usunął zawartość wszystkich swoich kont w mediach społecznościowych. Dotąd żadna marka nie odważyła się na tak radykalny krok, ale też żadna nie poczynała sobie tak odważnie w social mediach jak Balenciaga.
Czego więc pragniemy w trzecim kwartale 2021 roku? Z raportu jasno wynika, że jest to ubranie się od stóp do głów w kreacje i dodatki Balenciagi.
O Demnie Gvasalii, dyrektorze kreatywnym Balenciagi, można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że ociąga się w pracy i lubi osiadać na laurach. Liczne działania marki i jej silna obecność w mediach zakończyły się sporymi sukcesami. Bodaj największym z nich był animowany pokaz mody z udziałem postaci z „Simpsonów”, który obejrzeli uczestnicy paryskiego tygodnia mody. Specjalni odcinek „Simpsonów” był manifestem inkluzywności marki i ukłonem w stronę szerokiego grona odbiorców. Po seansie Gvasalia dostał owacje na stojąco.
Na korzyść marki z pewnością zapracowała współpraca z Kanye Westem przy projektowaniu okładki do najnowszego albumu rapera pt. „Donda”.
Nie bez znaczenia była też obecność marki na szeroko komentowanej przez zachodnie media Met Gali w Nowym Jorku. W kreacjach marki na czerwonym dywanie pojawiły się takie gwiazdy jak Rihanna czy Kim Kardashian. Zwłaszcza ta ostatnia zrobiła furorę w czarnym, obcisłym i zakrywającym całą postać kostiumie, który wiele osób zamierza odtworzyć jako strój na Halloween. Jak podaje Lyst, po Met Gali liczba wyszukań kreacji Balenciagi w interencie wzrosła o 505 procent.
Najpopularniejsze marki na świecie – ranking Lyst
W porównaniu z poprzednim raportem Lysta, w obecnym nastąpiło kilka ważnych roszad. Silna obecność podczas ważnych i bardzo medialnych wydarzeń zadziałała również na korzyść marki Nike. Po wsparciu takich imprez jak Igrzyska Olimpijskie czy Euro 2020 marka wskoczyła na szóste miejsce – aż o trzy pozycje wyżej w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Uwagę zwraca też awans o dwie pozycje marek Versace i Fendi – na ósme i dziewiąte miejsce. Jest to prawdopodobnie efekt bardzo dobrze przyjętej wspólnej kolekcji, którą obydwie marki zaprezentowały podczas mediolańskiego tygodnia mody.
Ambasador Chin w Polsce Sun Linjiang o nowej ofercie współpracy Pekinu z Warszawą
W pierwszej dziesiątce znalazły się też: Dior, Prada, Louis Vuitton i Saint Laurent. Dalsze pozycje – od miejsca 11. do 20. – zajęły marki: Moncler, Burberry, Valentino, Off-White, Loewe, Alexander McQueen, Givenchy, Balman, Jacquemus i Dolce&Gabbana.
W raporcie platformy Lyst wymieniono też dziesięć damskich i dziesięć męskich najpopularniejszych produktów. Oprócz nieśmiertelnych, masywnych sneakersów, znalazły się w śród nich ultramodne kapelusze w wędkarskim stylu, ubrania i akcesoria w pastelowych barwach i w odcieniach zieleni, a także biżuteria z kolorowych koralików.
10 najpopularniejszych marek na świecie:
1. Balenciaga (+5 pozycji)
2. Gucci (-1 pozycja)
3. Dior (-1 pozycja)
4. Prada (+1 pozycja)
5. Louis Vuitton (-1 pozycja)
6. Nike (+3 pozycje)
7. Bottega Veneta (+1 pozycja)
8. Versace (+2 pozycje)
9. Fendi (+2 pozycje)
10. Saint Laurent (-1 pozycja)
Źródło: Lyst