Analitycy globalnej platformy zakupowej Lyst opublikowali kolejny kwartalny raport, zbierający dane na temat 20 najpopularniejszych marek. Balenciaga w trzecim kwartale 2021 roku zaliczył znaczący awans: podskoczył w górę aż o pięć pozycji w rankingu.

Balenciaga najpopularniejszą marką luksusową

Raporty, które publikuje Lyst, są o tyle miarodajne, że stanowią wynik analizy zachowań ludzi na całym świecie. W poszukiwaniu modnych ubrań i akcesoriów na tę stronę zagląda ponad 150 milionów osób rocznie. Łącząc to z aktywnością w Google i w mediach społecznościowych, wyłania się wiarygodny obraz tego, czego aktualnie najbardziej pragną miłośnicy mody.

Czytaj więcej

Balenciaga Track 2
Balenciaga usuwa wszystkie swoje posty z sieci, poza jednym

Czego więc pragniemy w trzecim kwartale 2021 roku? Z raportu jasno wynika, że jest to ubranie się od stóp do głów w kreacje i dodatki Balenciagi.

O Demnie Gvasalii, dyrektorze kreatywnym Balenciagi, można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że ociąga się w pracy i lubi osiadać na laurach. Liczne działania marki i jej silna obecność w mediach zakończyły się sporymi sukcesami. Bodaj największym z nich był animowany pokaz mody z udziałem postaci z „Simpsonów”, który obejrzeli uczestnicy paryskiego tygodnia mody. Specjalni odcinek „Simpsonów” był manifestem inkluzywności marki i ukłonem w stronę szerokiego grona odbiorców. Po seansie Gvasalia dostał owacje na stojąco.

Na korzyść marki z pewnością zapracowała współpraca z Kanye Westem przy projektowaniu okładki do najnowszego albumu rapera pt. „Donda”.

Nie bez znaczenia była też obecność marki na szeroko komentowanej przez zachodnie media Met Gali w Nowym Jorku. W kreacjach marki na czerwonym dywanie pojawiły się takie gwiazdy jak Rihanna czy Kim Kardashian. Zwłaszcza ta ostatnia zrobiła furorę w czarnym, obcisłym i zakrywającym całą postać kostiumie, który wiele osób zamierza odtworzyć jako strój na Halloween. Jak podaje Lyst, po Met Gali liczba wyszukań kreacji Balenciagi w interencie wzrosła o 505 procent.

Najpopularniejsze marki na świecie – ranking Lyst

W porównaniu z poprzednim raportem Lysta, w obecnym nastąpiło kilka ważnych roszad. Silna obecność podczas ważnych i bardzo medialnych wydarzeń zadziałała również na korzyść marki Nike. Po wsparciu takich imprez jak Igrzyska Olimpijskie czy Euro 2020 marka wskoczyła na szóste miejsce – aż o trzy pozycje wyżej w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Uwagę zwraca też awans o dwie pozycje marek Versace i Fendi – na ósme i dziewiąte miejsce. Jest to prawdopodobnie efekt bardzo dobrze przyjętej wspólnej kolekcji, którą obydwie marki zaprezentowały podczas mediolańskiego tygodnia mody.

W pierwszej dziesiątce znalazły się też: Dior, Prada, Louis Vuitton i Saint Laurent. Dalsze pozycje – od miejsca 11. do 20. – zajęły marki: Moncler, Burberry, Valentino, Off-White, Loewe, Alexander McQueen, Givenchy, Balman, Jacquemus i Dolce&Gabbana.

W raporcie platformy Lyst wymieniono też dziesięć damskich i dziesięć męskich najpopularniejszych produktów. Oprócz nieśmiertelnych, masywnych sneakersów, znalazły się w śród nich ultramodne kapelusze w wędkarskim stylu, ubrania i akcesoria w pastelowych barwach i w odcieniach zieleni, a także biżuteria z kolorowych koralików.

10 najpopularniejszych marek na świecie:

1. Balenciaga (+5 pozycji)

2. Gucci (-1 pozycja)

3. Dior (-1 pozycja)

4. Prada (+1 pozycja)

5. Louis Vuitton (-1 pozycja)

6. Nike (+3 pozycje)

7. Bottega Veneta (+1 pozycja)

8. Versace (+2 pozycje)

9. Fendi (+2 pozycje)

10. Saint Laurent (-1 pozycja)

Źródło: Lyst