Analitycy globalnej platformy zakupowej Lyst opublikowali kolejny kwartalny raport, zbierający dane na temat 20 najpopularniejszych marek. Balenciaga w trzecim kwartale 2021 roku zaliczył znaczący awans: podskoczył w górę aż o pięć pozycji w rankingu.
Balenciaga najpopularniejszą marką luksusową
Raporty, które publikuje Lyst, są o tyle miarodajne, że stanowią wynik analizy zachowań ludzi na całym świecie. W poszukiwaniu modnych ubrań i akcesoriów na tę stronę zagląda ponad 150 milionów osób rocznie. Łącząc to z aktywnością w Google i w mediach społecznościowych, wyłania się wiarygodny obraz tego, czego aktualnie najbardziej pragną miłośnicy mody.
Czytaj więcej
Dom mody Balenciaga usunął zawartość wszystkich swoich kont w mediach społecznościowych. Dotąd żadna marka nie odważyła się na tak radykalny krok, ale też żadna nie poczynała sobie tak odważnie w social mediach jak Balenciaga.
Czego więc pragniemy w trzecim kwartale 2021 roku? Z raportu jasno wynika, że jest to ubranie się od stóp do głów w kreacje i dodatki Balenciagi.
O Demnie Gvasalii, dyrektorze kreatywnym Balenciagi, można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że ociąga się w pracy i lubi osiadać na laurach. Liczne działania marki i jej silna obecność w mediach zakończyły się sporymi sukcesami. Bodaj największym z nich był animowany pokaz mody z udziałem postaci z „Simpsonów”, który obejrzeli uczestnicy paryskiego tygodnia mody. Specjalni odcinek „Simpsonów” był manifestem inkluzywności marki i ukłonem w stronę szerokiego grona odbiorców. Po seansie Gvasalia dostał owacje na stojąco.