To fenomen: te bluzy Nike’a znikają ze sklepów w kilka minut

Bentgablenits to kreatywny projekt, który zaczął się od pomysłu przerobienia starych bluz Nike’a. Dzisiaj produkty marki, stworzonej przez kolekcjonera Angelo Nitsopoulosa we współpracy ze kanadyjskim studiem Bent Gable Design, są wręcz rozchwytywane

Publikacja: 19.08.2020 14:41

Fot: Bentgablenits

Fot: Bentgablenits

Foto: Bluzy kanadyjskiej firmy Bentgablenits błyskawicznie zostały wyprzedane. Wśród nabywców był m.in. Drake.

Pomysł był zaskakująco prosty – klasyczne bluzy Nike zyskiwały nowe życie dzięki nietypowym naszywkom, użyciu nowym materiałów i dodatków. Pierwszym znanym fanem marki z Toronto został jeden z najbardziej wpływowych kanadyjskich artystów – Drake. Później bluzami Bentgablenits zachwyciły się kolejne gwiazdy i tak narodził się fenomen kanadyjskich bluz.

Tworzące Bent Gable Design projektantki, Karen Gable i Brenda Bent, zajmowały się modą już wcześniej, ale w czasie sięgającej lat 80. kariery wyspecjalizowały się też w projektowaniu wnętrz. Ich interpretacje klasyków Nike, jedwabne „łyżwy” i inne wyraziste motywy przywołują skojarzenia z grafikami innego streetwearowego pupila gwiazd popu – marki Cactus Plant Flea Market.

Czytaj też: Harry Styles i nowy wzorzec męskości: chłopaki znowu płaczą

Pierwszy drop Bentgablenits, czyli wspomniane 11 bluz, został wyprzedany w 11 minut – 5 z nich kupił Drake. Miłośnikami kolektywu, który działa zaledwie od roku, zostali też m.in. Bella Hadid, Daniel Arsham, Travis Scott czy Hailey Bieber.

W tym tygodniu kanadyjska marka Bentgablenits otworzyła sklep pop-up w londyńskim domu towarowym Selfridges, towarzyszący uruchomieniu programu „Project Earth”, a wkrótce do sklepów trafi też wspólna kolekcja z Carhartt.

Bentgable x Nits to kolejny przykład na sukces upcyklingu i rzemieślniczego ducha DIY pojawiającego się w świecie mody. Po odświeżone wersje starszych ubrań sięgają giganci jak Louis Vuitton, a JW Anderson umożliwił klientom stworzenie własnych wersji cardiganu. Produkt stał się viralem na Tik-Toku, dzięki temu, że projekt swetra, spopularyzowanego przez Harry’ego Stylesa, został udostępniony w internecie.

Popularność zyskują też inne młode projektantki, które postawiły na upcykling – jak Nicole McLaughlin czy pochodząca z Rumunii Ancuta Sarca, przerabiająca buty sportowe Nike na eleganckie szpilki.

Źródło: Hypebae

Pomysł był zaskakująco prosty – klasyczne bluzy Nike zyskiwały nowe życie dzięki nietypowym naszywkom, użyciu nowym materiałów i dodatków. Pierwszym znanym fanem marki z Toronto został jeden z najbardziej wpływowych kanadyjskich artystów – Drake. Później bluzami Bentgablenits zachwyciły się kolejne gwiazdy i tak narodził się fenomen kanadyjskich bluz.

Tworzące Bent Gable Design projektantki, Karen Gable i Brenda Bent, zajmowały się modą już wcześniej, ale w czasie sięgającej lat 80. kariery wyspecjalizowały się też w projektowaniu wnętrz. Ich interpretacje klasyków Nike, jedwabne „łyżwy” i inne wyraziste motywy przywołują skojarzenia z grafikami innego streetwearowego pupila gwiazd popu – marki Cactus Plant Flea Market.

Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku