Dotąd w świecie kosmetyków do statusu przedmiotów godnych kolekcjonowania pretendowały jedynie flakony perfum. To się jednak zmienia.
Producenci kosmetyków coraz częściej tworzą limitowane edycje swoich produktów w ultraluksusowych, designerskich opakowaniach. Klientki ochoczo je kolekcjonują, nie wahając się wydawać na nie kwot, które liczyć należy w tysiącach złotych.
Czym są kosmetyki kolekcjonerskie?
Czy opakowanie może być dziełem sztuki wartym kolekcjonowania? Zarówno najbardziej znane luksusowe marki kosmetyczne, jak i te bardziej niszowe, zaczęły tworzyć limitowane edycje unikatowych produktów. Z ultraluksusowym opakowaniem często idzie w parze adekwatna formuła kosmetyku, jednak kluczowe znaczenie ma tu opakowanie.
Czytaj więcej
Będzie unikatowy, bo powstanie tylko w jednym egzemplarzu. Będzie też, zapewne, rekordowo drogi. Nowy model Rolls-Royce'a, La Rose Noire Droptail, to kolejny dowód na to, że w świecie motoryzacyjnego luksusu ostatnie słowo bezdyskusyjnie należy do Brytyjczyków.
Producenci kosmetyków do wyrobu tych opakowań stosują takie materiały jak porcelana, kryształ czy szkło Murano. Nierzadko ozdabiają je złotem i cennymi kamieniami. Niektóre opakowania przykuwają wzrok designerskim kształtem czy oryginalną, ręcznie wykonaną grafiką.