Rolls-Royce La Rose Noire Droptail: nowy najdroższy samochód świata

Będzie unikatowy, bo powstanie tylko w jednym egzemplarzu. Będzie też, zapewne, rekordowo drogi. Nowy model Rolls-Royce'a, La Rose Noire Droptail, to kolejny dowód na to, że w świecie motoryzacyjnego luksusu ostatnie słowo bezdyskusyjnie należy do Brytyjczyków.

Publikacja: 23.08.2023 15:23

Rolls-Royce La Rose Noire Droptail powstanie tylko w jednym egzemplarzu.

Rolls-Royce La Rose Noire Droptail powstanie tylko w jednym egzemplarzu.

Foto: Materiały prasowe

Coachbuilding czyli budowanie nadwozi przez lata było sztuką niemal zapomnianą. Producenci samochodów skupiali się na standaryzacji. Auta, nawet te najbardziej luksusowe, miały być identyczne. Indywidualizacja dotyczyła przede wszystkim wyposażenia wnętrza, a w niewielkim stopniu nadwozia. To, co u zarania motoryzacji było standardem, a więc sztuka budowania indywidualnych nadwozi samochodów, niemal zanikło. 

Ostatnie lata to powrót coachbuildingu, głównie za sprawą producentów samochodów luksusowych. W tej dziedzinie pionierem jest Rolls-Royce. Najnowszy projekt pokazuje, że Brytyjczycy chcą być nie tylko liderem, ale także, że weszli na poziom niedostępny dla innych producentów samochodów.

Rolls Royce La Rose Noire Droptail: samochód niepowtarzalny

Rolls-Royce La Rose Noire Droptail to nowy projekt angielskiego producenta samochodów luksusowych. Projekt, dodajmy, niezwykle ekskluzywny. W jego ramach powstaną jedynie cztery egzemplarze kabrioletu. Ten model jest pierwszym z nich.

Ten samochód ma wiele niezwykłych cech. Kolor lakieru True Love nawiązuje do róż Baccara, słynących z płatków o niezwykle głębokiej czerwieni i zmienia się w zależności od padającego światła. Dwudrzwiowe nadwozie ma długość 5,3 metra oraz szerokość 2 metrów i zostało w większości wykonane ręcznie, w oparciu o platformę stworzoną specjalnie dla tego modelu. Składany sztywny dach pozwala zmienić tego Rolls-Royce'a w kabriolet lub coupe, w zależności od warunków pogodowych lub preferencji kierowcy.

Pod maską pracuje silnik V12 o mocy 600 KM, dysponujący 840 Nm momentu obrotowego.

Foto: Materiały prasowe

We wnętrzu dzieją się równie zaskakujące rzeczy. Standardowy zegar pokładowy, montowany w Rolls-Royce'ach, zastąpiono zegarkiem znanej szwajcarskiej firmy Audemars Piguet, opracowanym z myślą o tym modelu. Podczas jazdy spoczywa on w specjalnym uchwycie, ale można też go wyjąć i nosić na nadgarstku. 

Rolls-Royce dotąd wierny był konfiguracji wnętrza przewidującej cztery miejsca. La Rose Noire Droptail to pierwsze w historii odstępstwo od tej zasady. W środku jest miejsce tylko dla dwóch osób.  

Foto: Materiały prasowe

Wnętrze wykończono szlachetnym drewnianym fornirem, które ozdabia geometryczny wzór nawiązujący do widoku spadających płatków róż składający się z ponad 1600 elementów. Wykonanie całości zajęło rzemieślnikom w fabryce Rolls-Royce'a ponad 9 miesięcy. 

Foto: Materiały prasowe

Ile może kosztować samochód, który wymagał tak ogromnego nakładu pracy i takiego mistrzostwa rzemieślników i mechaników? Cena modelu La Rose Noire Droptail pozostaje tajemnicą, ale spekuluje się, że może sięgać 25 milionów dolarów. Auto powstanie tylko w jednym egzemplarzu.

Coachbuilding czyli budowanie nadwozi przez lata było sztuką niemal zapomnianą. Producenci samochodów skupiali się na standaryzacji. Auta, nawet te najbardziej luksusowe, miały być identyczne. Indywidualizacja dotyczyła przede wszystkim wyposażenia wnętrza, a w niewielkim stopniu nadwozia. To, co u zarania motoryzacji było standardem, a więc sztuka budowania indywidualnych nadwozi samochodów, niemal zanikło. 

Ostatnie lata to powrót coachbuildingu, głównie za sprawą producentów samochodów luksusowych. W tej dziedzinie pionierem jest Rolls-Royce. Najnowszy projekt pokazuje, że Brytyjczycy chcą być nie tylko liderem, ale także, że weszli na poziom niedostępny dla innych producentów samochodów.

Samochody
Rolls-Royce Ghost Series II: luksus lubi zmiany
Samochody
Dzieło sztuki w ruchu. Nowy BMW Art Car debiutuje w wyścigu Le Mans
Samochody
Elektryczne Mini Cooper. Jak jeździ legenda motoryzacji w nowej odsłonie?
Samochody
Luksus kłuje w oczy. Prezes Bentleya: nasi klienci stali się wrażliwi społecznie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Samochody
Rolls-Royce w Karkonoszach. Słynne angielskie limuzyny na górskich serpentynach