Wiele gwiazd mediów społecznościowych potrafiło zbudować tak silne marki, że nie może im zagrozić nawet działalność takich znanych osób jak Kanye West czy Cristiano Ronaldo. Najlepszym przykładem jest Amerykanka Huda Kattan, twórczyni marki kosmetycznej Huda Beauty.
Huda Beauty – najbardziej rozchwytywana celebrycka marka na świecie
Zbadania tego, które marki stworzone przez znane i lubiane osobistości cieszą się największą popularnością internautów, podjęli się eksperci firmy analitycznej Money.co.uk. W analizach posłużono się grudniowymi danymi z Instagrama (liczbę followersów i hashtagów) i Google Keyword Plannera (liczbę zapytań).
Znaczną część liczącego 50 marek rankingu, a zwłaszcza jego pierwszej dziesiątki, stanowią te z branży kosmetycznej. Równie silne są brandy odzieżowe.
Na drugim miejscu, tuż za Huda Beauty, znalazła się odzieżowa marce Yeezy, którą w 2015 roku we współpracy z Adidasem powołał do życia Kanye West. Tak wysoka pozycja to dowód na to, że kolaboracje są biznesowym strzałem w dziesiątkę.
Czytaj więcej
W 2022 roku wrócimy do używania perfum, a popularne znów staną się zapachy intensywne i odważne – przewidują analitycy.