Wiele gwiazd mediów społecznościowych potrafiło zbudować tak silne marki, że nie może im zagrozić nawet działalność takich znanych osób jak Kanye West czy Cristiano Ronaldo. Najlepszym przykładem jest Amerykanka Huda Kattan, twórczyni marki kosmetycznej Huda Beauty.

Huda Beauty – najbardziej rozchwytywana celebrycka marka na świecie

Zbadania tego, które marki stworzone przez znane i lubiane osobistości cieszą się największą popularnością internautów, podjęli się eksperci firmy analitycznej Money.co.uk. W analizach posłużono się grudniowymi danymi z Instagrama (liczbę followersów i hashtagów) i Google Keyword Plannera (liczbę zapytań).

Znaczną część liczącego 50 marek rankingu, a zwłaszcza jego pierwszej dziesiątki, stanowią te z branży kosmetycznej. Równie silne są brandy odzieżowe.

Na drugim miejscu, tuż za Huda Beauty, znalazła się odzieżowa marce Yeezy, którą w 2015 roku we współpracy z Adidasem powołał do życia Kanye West. Tak wysoka pozycja to dowód na to, że kolaboracje są biznesowym strzałem w dziesiątkę.

Czytaj więcej

Odzyskaliśmy powonienie: to będzie rok wielkiego powrotu mocnych perfum

Trzecie miejsce z kolei przypadło marce urządzeń muzycznych Beats, należącej do rapera Dr. Dre. To prawdopodobnie dowód na to, że bardzo silną reprezentację mają w internecie fani hip hopu, a być może ogólnie – muzyki.

Obecność w pierwszej dziesiątce rankingu takich marek jak Yeezy, Fenty Beauty Rihanny, Fabletics Kate Hudson czy Cr7 Cristiano Ronaldo udowadnia z kolei, że mając już na koncie udaną karierę muzyczną, sportową czy filmową, warto spróbować swoich sił również w innych branżach.

Pierwszą dziesiątkę zamyka jeszcze jedna marka Rihanny – Savage x Fenty. Obecność dwóch brandów piosenkarki wśród dziesięciu najpopularniejszych celebryckich marek na świecie pokazuje, jak potężne imperium udało się stworzyć 33-letniej gwieździe.

Na dalszych miejscach – czasem zaskakująco dalekich – znalazł się szereg innych znanych nazwisk. Wśród nich znaleźli się między innymi: Kkw Fragrance Kim Kardashian (32. miejsce), Haus Laboratories Lady Gagi (43. miejsce), Victoria Beckham Beauty (45. miejsce). Jednocześnie warto odnotować stosunkowo silną, 38. pozycję młodej, bo założonej przez Harry’ego Stylesa raptem w listopadzie 2021 roku kosmetycznej marki Pleasing.

Autopromocja
Wyjątkowa okazja

Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny

KUP TERAZ

Huda Kattan – od blogerki do gwiazdy

Huda Kattan to 38-letnia Amerykanka pochodzenia irackiego. Skończyła studia z finansów, a potem zajęła się wizażem. Swoją działalność w internecie jako blogerka i vlogerka urodowa Kattan rozpoczęła w 2010 roku. W krótkim czasie zebrała pokaźne grono wiernych fanów.

Już trzy lata później razem ze swoimi dwiema siostrami, Moną i Alyą, Kattan założyła markę kosmetyczną Huda Beauty, która – jak widać – znakomicie prosperuje do dziś. Obecnie konto @hudabeauty ma na Instagramie 49,8 milionów obserwujących.

15 najpopularniejszych marek celebrytów:

1. Huda Beauty (Huda Kattan) – kosmetyki

2. Yeezy (Kanye West) – odzież i akcesoria

3. Beats (Dr. Dre) – sprzęt audio

4. Cr7 (Cristiano Ronaldo) – odzież i akcesoria

5. Fabletics (Kate Hudson) – odzież sportowa

6. Kylie Cosmetics (Kylie Jenner) – kosmetyki

7. Fenty Beauty (Rihanna) – kosmetyki

8. Skims (Kim Kardashian) – bielizna

9. Jeffree Star Cosmetics (Jeffree Star) – kosmetyki

10. Savage x Fenty (Rihanna) – kosmetyki

11. Florence By Mills (Millie Bobby Brown)

12. Kylie Skin (Kylie Jenner) – kosmetyki

13. Kkw Beauty/SKKN (Kim Kardashian) – kosmetyki

14. Rare Beauty (Selena Gomez) – kosmetyki

15. Goop (Gwyneth Paltrow) – lifestyle i wellness

Dane: Money.co.uk