Niemały udział w rozpropagowaniu zrównoważonego stylu życia mają autorzy blogów i osoby działające w social mediach. Czy jednak promując konsumpcję i kupowanie nowych rzeczy, nadal można określać się mianem „slow influencera” – zwłaszcza w takiej dziedzinie jak moda, w której podążanie za trendami odgrywa tak dużą rolę?
Kim jest influencerka „slow fashion”?
Slow-influencerzy to osoby, które promują ubieranie się w duchu „slow fashion”. Czyli jakim? Chodzi na przykład o kupowanie w second handach, a także naprawianie podniszczonych rzeczy, aby przedłużyć ich „życie”. „Slow fashion” to też naturalne, biodegradowalne materiały oraz takie, które nadają się do recyklingu.
Oprócz proekologicznego sposobu funkcjonowania, niektóre marki wpisujące się w segment „slow fashion” deklarują etyczną produkcję swoich ubrań, a więc z poszanowaniem praw pracowniczych. Na zapleczu tak zwanej szybkiej mody nierzadko dochodzi do wyzysku pracowników, a nawet pracy niewolniczej.
Słowem –w duchu „slow fashion” ubierają się osoby świadome i odpowiedzialne – zarówno wobec planety, jak i ludzi pracujących w branży odzieżowej. Odcinają się zarazem od taniej, nieekologicznej i często nieetycznej „szybkiej mody”.
Czytaj więcej
W czasie pandemii mniej interesują nas perfumy czy kosmetyki do make-upu, a gwiazdami branży kosmetycznej zostają użytkownicy TikToka, „najbardziej zglobalizowanego serwisu na świecie”