Skinfluencerzy: jak TikTok zmienia branżę kosmetyczną?

W czasie pandemii mniej interesują nas perfumy czy kosmetyki do make-upu, a gwiazdami branży kosmetycznej zostają użytkownicy TikToka, „najbardziej zglobalizowanego serwisu na świecie”

Publikacja: 26.10.2020 18:04

Fot: Noah Buscher/ Unsplash

Fot: Noah Buscher/ Unsplash

Foto: Fot: Noah Buscher/ Unsplash

Tegoroczny lockdown i idące za nim ograniczenia działalności salonów kosmetycznych sprawiły, że wiele osób zaczęło przeprowadzać rozmaite zabiegi kosmetyczne na własną rękę. Świadczy o tym m.in. wzrost sprzedaży produktów do wybielania zębów (o 180%) czy sześciokrotnie wyższe zainteresowanie farbami do włosów.

Skinfluencerzy: kim są nowe gwiazdy TikToka? 

Oprócz zysków dla producentów to zjawisko zaowocowało pojawieniem się nowej grupy influencerów – czyli użytkowników Tik Toka, którzy wywierają obecnie olbrzymi wpływ na to, w jaki sposób ludzie na całym świecie podchodzą do tematu pielęgnacji ciała.

Czytaj też: Nadchodzi eksplozja popularności makijażu dla mężczyzn

Za sprawą lawiny filmów prezentujących transformacje związane z zastosowaniem danego rozmaitych, a także dużego zaangażowania widzów, Tik Tok stał się dla branży kosmetycznej wartościowszym narzędziem niż Facebook czy Youtube.

Firma Traackr, zajmująca się analizą zjawisk w zakresie influencer marketingu, ustaliła że zaangażowanie użytkowników mających kontakt z filmami dotyczącymi pielęgnacji wzrosło w ciągu ostatniego roku o 1000%.

Ponieważ aż 50 procent internautów podejmuje decyzje o zakupie danego kosmetyku po przeczytaniu lub obejrzeniu jego internetowych recenzji, Tik Tokerzy tacy jak Hyram Yarbro w ciągu kilku miesięcy wyrośli na reklamowe potęgi.

Yarbro, 24-latek z USA, jeszcze na początku roku był obserwowany przez 100 tys. osób. Dziś jego kanał Skincare obserwuje ponad 6 milionów użytkowników. W lipcu Yarbro zarobił 265 tys. dolarów na kampaniach reklamowych i partnerstwach z markami. To olbrzymi przeskok w porównaniu do 2019 roku, gdy za współpracę dostawał około 50 dolarów.

https://www.instagram.com/p/CDe5ocMHzVo/

„Odbiorcy Tik Toka to publiczność zglobalizowana w sposób, jakiego jeszcze w mediach społecznościowych nie widzieliśmy” – powiedziała „Guardianowi” Nicola Kline, CEO firmy Deciem, do której należy m.in. marka The Ordinary. Tworzone przez nią, realizowane we współpracy z użytkownikami TikToka, zanotowały łącznie prawie 230 milionów wyświetleń.

Skinfluencerzy podkreślają, że siłą ich recenzji jest szczerość opinii i brak reklamowej nachalności. Dodatkowo na ich korzyść zadziałała naturalna konsekwencja lockdownu, analogiczna do przejścia od stylu formalnego do „koszuli na Zooma” i dresów w świecie mody – czyli zwrot ku sobie i wzrost zainteresowania pielęgnacją skóry kosztem spadków popularności perfum czy kosmetyków do make-upu.

Tegoroczny lockdown i idące za nim ograniczenia działalności salonów kosmetycznych sprawiły, że wiele osób zaczęło przeprowadzać rozmaite zabiegi kosmetyczne na własną rękę. Świadczy o tym m.in. wzrost sprzedaży produktów do wybielania zębów (o 180%) czy sześciokrotnie wyższe zainteresowanie farbami do włosów.

Skinfluencerzy: kim są nowe gwiazdy TikToka? 

Pozostało 85% artykułu
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży