Polacy w czołówce narodów, które kochają biżuterię. Przegrywamy tylko z Czechami

Czesi to naród, który najintensywniej poszukuje biżuterii w internecie – wynika z raportu przygotowanego przez firmę WatchPilot. Tuż za nimi uplasowali się Polacy. Jakie marki biżuterii budzą największe zainteresowanie Europejczyków?

Publikacja: 14.12.2023 04:24

Polska zajęła drugie miejsce w rankingu przygotowanym przez serwis WatchPilot. Wyprzedziliśmy m.in.

Polska zajęła drugie miejsce w rankingu przygotowanym przez serwis WatchPilot. Wyprzedziliśmy m.in. Francję, Włochy czy Wielką Brytanię.

Foto: Andie Gómez-Acebo Unsplash

Czesi okazują się być narodem, który najintensywniej rozgląda się za biżuterią w internecie, zaś tuż za nimi plasują się Polacy — informują analitycy sklepu WatchPilot. Jakie marki biżuterie są najczęściej wyszukiwane w Polsce, ale też w innych krajach?

Polacy kochają biżuterię: jakie marki wygrały?

Wcale nie zamożni Chińczycy czy Amerykanie najczęściej szukają w internecie markowej biżuterii, ale Czesi i Polacy. Zaskakujących informacji na ten temat dostarczają analitycy z internetowego sklepu z biżuterią i zegarkami WatchPilot.

Na warsztat wzięli oni globalne wyniki z wyszukiwarki Google dotyczące różnych kategorii wyrobów luksusowych, w tym również biżuterii. Pod uwagę wzięto wyniki z okresu od września 2022 roku do sierpnia 2023 roku.

Czytaj więcej

Polska wśród najszczęśliwszych krajów Europy. Nieoczekiwany lider zestawienia

Dodatkowo badacze wsparli się między innymi danymi demograficznymi z globalnego badania „World Population Review”. Wyniki analiz zawarto w najnowszym raporcie pod tytułem „Worldwide Wish List. The Most-wanted Luxury Brands and Items Around the World” („Światowa lista życzeń. Najbardziej pożądane marki i wyroby luksusowe na świecie”).

Okazuje się, że Czesi mają na koncie największą liczbę wyszukań markowej biżuterii — aż 23,8 miliona, co daje średnio 227 tysięcy wyszukań na 100 tysięcy osób. Najbardziej pożądaną przez Czechów marką jest duńska Pandora, za którą uplasowały się Swarovski i Gucci.

Równie zaskakujący jest fakt, że tuż za Czechami na podium znaleźli się Polacy z wynikiem ponad 166,6 milionów wyszukań. Najpopularniejszą w Polsce marką biżuterii również okazała się Pandora, za którą w badanym okresie rozglądaliśmy się około 23,3 milionów razy.

Na dalszych pozycjach w pierwszej dziesiątce narodów, które szukają w sieci biżuterii z metkami znanych marek, znaleźli się: Brytyjczycy, Australijczycy, Luksemburczycy, Włosi, Irlandczycy, Francuzi, Szwajcarzy i Szwedzi.

Pandora — najczęściej wyszukiwana marka biżuteryjna na świecie

Słynąca z bransoletek z ozdobnymi zawieszkami Pandora okazała się jednym z największych wygranych całego raportu. To właśnie jej wyrobów w ostatnim roku miłośnicy błyskotek poszukiwali najczęściej na świecie — łącznie około 164 milionów razy.

Oprócz Czech i Polski, Pandora jest najpopularniejszą marką jubilerską w wielu krajach Europy, między innymi w Niemczech, na Litwie, Łotwie, Słowacji i Węgrzech, we Francji, Hiszpanii, Portugalii i Wielkiej Brytanii oraz w krajach Beneluksu, a także w Stanach Zjednoczonych, Australii czy Chile.

Duńska marka pokonała tym samym szereg najsłynniejszych gigantów branży biżuteryjnej. Na podium razem z Pandorą znalazły się marki Gucci na miejscu drugim i Dior na trzecim, które w badanym okresie zebrały odpowiednio około 67 i 53 milionów wyszukań — czyli ponad dwukrotnie mniej niż lider zestawienia.

Analitycy firmy WatchPilot sprawdzili też, których konkretnych wyrobów biżuteryjnych poszukiwaliśmy w badanym okresie najczęściej. Miejsca pierwsze i drugie zajęły bransoletka i naszyjnik marki Van Cleef & Arpels, zaś podium zamyka bransoletka „Love” Cartiera.

Bransoletka z zawieszkami Pandory znalazła się na czwartej pozycji. Kolejne miejsca należą do: pierścionka „Trinity” Cartiera, bransoletek „Tennis” Swarovskiego i „T” marki Tiffany & C. oraz pierścionków „Coco Crush” Chanel, „Vittore” Swarovskiego i „B.zero1” Bvlgari.

Kraje, w których mieszkańcy najczęściej szukają biżuterii w internecie:

  • 1. Czechy
  • 2. Polska
  • 3. Wielka Brytania
  • 4. Australia
  • 5. Luksemburg
  • 6. Włochy
  • 7. Irlandia
  • 8. Francja
  • 9. Szwajcaria
  • 10. Szwecja

Źródło: raport „Worldwide Wish List — The Most-wanted Luxury Brands and Items Around the World” firmy WatchPilot

Czesi okazują się być narodem, który najintensywniej rozgląda się za biżuterią w internecie, zaś tuż za nimi plasują się Polacy — informują analitycy sklepu WatchPilot. Jakie marki biżuterie są najczęściej wyszukiwane w Polsce, ale też w innych krajach?

Polacy kochają biżuterię: jakie marki wygrały?

Pozostało 92% artykułu
Biżuteria
Odkryto jeden z największych diamentów w historii. Jest wielkości kajzerki
Biżuteria
Gigant branży jubilerskiej sam się ukarze. Chodzi o liczbę zatrudnionych kobiet
Biżuteria
Największy na świecie producent biżuterii robi rewolucję. Koniec złota z kopalni
Biżuteria
Wyjątkowy design i szlachetne rzemiosło: najlepsza oprawa dla diamentów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biżuteria
Światowy potentat rezygnuje z diamentów laboratoryjnych. Są zbyt tanie