Pandora, największy na świecie producent biżuterii, ogłosił nowe zobowiązanie wspierające zrównoważony rozwój firmy. W ramach szeroko zakrojonego planu na bardziej zrównoważone prowadzenie swojej działalności jubilerski gigant ogłosił niedawno, że kolejnym elementem tego planu jest dążenie do osiągnięcia większego parytetu płci w firmie. Obecny stan firma uznaje za niezadowalający.
Pandora: parytet płci – albo kara
Duńska marka jubilerska Pandora od lat realizuje kolejne kroki zmierzające do tego, aby uczynić swoją działalność bardziej etyczną i zrównoważoną ekologicznie. Do takich zobowiązań jak redukcja emisji dwutlenku węgla doszło kolejne zobowiązanie – tym razem w kwestii równości płci w strukturach firmy.
Pandora opublikowała komunikat, w którym zobowiązała się, że do 2028 roku 44 procent pracowników zajmujących stanowiska kierownicze w firmie będą stanowić kobiety. Cytowany przez branżowy serwis Business of Fashion dyrektor finansowy Pandory, Anders Boyer, informuje, że odsetek kobiet na tych stanowiskach wynosi obecnie 34 procent.
Czytaj więcej
„Cichy luksus”, trend, który zawładnął branżą mody w ostatnich kilkunastu miesiącach, wielu markom pozwolił zwiększyć sprzedaż. Okazuje się jednak, że są takie, które przegrały z trendem „quiet luxury”.
Na swojej oficjalnej stronie Pandora opisuje sposoby na osiągnięcie większego parytetu płci. Ogłoszono między innymi wprowadzenie nowego, wewnętrznego programu urlopu rodzicielskiego, a także publikowanie regularnych raportów dotyczących transparentności pod względem równych płac dla kobiet i mężczyzn wykonujących takie same obowiązki zawodowe.